Sommerville Developer: Xbox Game Pass Hits Game Sales

یکی از توسعه دهندگان بازی Sommerville توضیح داده است که چگونه سرویس Xbox Game Pass به فروش بازی لطمه می زند.

این مصاحبه با سایر بحث‌ها در مورد گیم پس که احتمالاً به فروش بازی‌های خاص آسیب می‌زند، همخوانی دارد. البته این موضوع مانع از همکاری برخی دیگر از توسعه دهندگان با مایکروسافت نشد. مایک رزبنیانگذار No More Robots به GameSpot گفت که آنها آثاری دارند که وقتی در Game Pass هستند یا می خواهند آن را ترک کنند فروش بهتری دارند. اما در همان زمان، مواردی را مشاهده کرد که هیچ تغییری در فروش بازی قبل یا بعد از حضور در سرویس مشاهده نشد.

او در مصاحبه‌ای توضیح داد که چرا این معامله خوب بوده، اما در عین حال فکر می‌کند ممکن است به فروش بازی لطمه بزند: «فکر می‌کنم این به فروش هم آسیب می‌زند. زیرا افراد زیادی وارد می‌شوند و انجام می‌دهند. آن تجربه بدون سرمایه گذاری یا پرداخت پول. [چه می‌شود] اگر ده دقیقه اول را دوست ندارند؟ تمام شد. همچنین، اگر ده دقیقه اول را جذاب نکنید، ممکن است مشکلی نیز ایجاد شود.”

رز می گوید بزرگترین مشکل Xbox Game Pass از نظر فروش این است که تخمین زدن این بازی در ایکس باکس اگر روی Game Pass عرضه نمی شد، دشوار است.

پتی دینویکی از بنیانگذاران Playdead Studio و Jumpship Studio می گوید که سرویس Xbox Game Pass به فروش Sommerville لطمه زده است. او در مصاحبه ای گفت که در ابتدا بازی را روی پلتفرم گوگل استادیا عرضه کرد، اما در نهایت با مایکروسافت قراردادی برای انتشار Sommerville در Game Pass منعقد کرد.

بخوانید  رکورد فوق العاده سیمز 4 بازیکن

پتی افزود: “من فکر می کنم همینطور است.” [گیم پس] خوبه. مورد علاقه من نیست. علاقه من مدل قدیمی پریمیوم (فروش بازی) است. جایی که من چند فیلم (تریلر) و من 30 دلار شما را خواهم داشت. پس من به شما مدیونم [بازی را] تحویل بگیرید، بعداً نیازی نیست از شما پول بگیرم.”