کنسول بازی ابری Polypod; بدون سخت افزار بازی کنید

کنسول بازی ابری Polypod، اولین سرویس بازی های ویدئویی ابری در خاورمیانه، امکان تجربه بازی های فقط اینترنتی و بدون نیاز به کنسول های بازی یا بازی های رایانه شخصی را با قیمتی مناسب ارائه می دهد.

گزارش پایان اطلاعیه

امسال پس از وقفه ای چند ساله، نمایشگاه الکامپ دوباره برگزار می شود. نمایشگاه الکترونیک، محاسبات و تجارت الکترونیک (الکامپ) فضای پرباری برای تعامل شرکت های فعال در حوزه فناوری با یکدیگر و با کاربرانشان است. کنسول بازی ابری پلی پاد آلفا نیز امسال در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و با برگزاری لیگ فیفا برای کاربران و اهدای جوایز ارزنده برای قهرمانان لیگ، سورپرایزهای ویژه ای را برای علاقه مندان به عرصه بازی در نظر گرفته است.

لازم به یادآوری است که Polypod یک پروژه بازی ابری شرکت آلفا است و این شرکت اخیراً موفق به اخذ گواهینامه «شرکت فناوری و دانش پایه سطح یک» شده و ضمن توسعه زیرساخت‌های ابری و متاورس در زمینه بازی نیز شروع به کار در متاورس صنعتی کرد.

پروژه کنسول بازی ابری Polypod از سال 1396 در کشور آغاز شد و امروزه با ارتقای سیستم ها، به سرویسی کارآمد و در دسترس برای گیمرهای ایرانی تبدیل شده است که می خواهند بدون نیاز به بازی های رایانه ای یا کنسولی، بازی های ابری را تجربه کنند.

علاوه بر رایانه شخصی، PlayPod بر روی دستگاه های تلفن همراه و حتی تلویزیون های اندرویدی نیز موجود است. به همین دلیل همه طرفداران می توانند تنها با یک گوشی موبایل به بازی های مورد علاقه خود در هر نقطه از کشور دسترسی داشته باشند.

بخوانید  بازی های پسر و GBA که باید آنلاین شوند

اما چرا Polypod را انقلابی در تجربه بازی های ویدیویی در ایران می دانند؟ در حالی که شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت و سونی پیش از این خدمات ابری خود را راه اندازی کرده اند، اما به دلیل تحریم و فاصله زیاد سرورهای این غول های فناوری با ایران، تجربه بازی ابری برای گیمرهای ایرانی عملا غیرممکن است.

Polypod اشتراک های مختلفی دارد. به عنوان مثال، با سرویس رایگان Playpod، می توانید به صورت محدود از تجربه بازی لذت ببرید. در همین حال، با خرید اشتراک پولی Playpod، می‌توانید زمان بیشتری را صرف بازی‌های آنلاین ارزان‌قیمت کنید و در عین حال از محدودیت‌های نسخه رایگان اجتناب کنید.

Polypod یا خدمات مشابه خارجی؟

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

با این حال، Polypod به عنوان اولین سرویس ابری در خاورمیانه، با شناخت و در نظر گرفتن مسائل گیمرهای ایرانی، بستری را فراهم کرد تا هر گیمری با اتصال به اینترنت در کشور، با پرداخت مبلغی ناچیز، تنها به بسیاری از بازی ها دسترسی داشته باشد. در مقایسه با خدمات خارجی

نمایشگاه الکامپ دز از 13 تا 19 تیرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

سرویس‌های مشابه خارجی با صرف میلیاردها دلار به سرورهای قدرتمند دسترسی پیدا می‌کنند، اما چهار مشکل اساسی این سرویس‌ها، نمونه داخلی را برای کاربران ایرانی موثرتر می‌کند.

  • اولین مشکل قیمت بالای این خدمات است، مثلا Xbox Ultimate حدود 15 دلار در ماه قیمت دارد که در تبدیل ریالی رقم قابل توجهی است. در حالی که Polypod حداکثر قیمت 2 دلار برای اشتراک ماهانه دارد.
  • مشکل بعدی دور بودن سرورهای این سرویس ها از ایران است. این موضوع باعث تاخیر و پینگ بالا در ارتباط با سرورها می شود و تجربه بازی را تقریبا غیرممکن می کند. سرورهای Polypod در ایران قرار دارند و امکان اجرای بازی ها در فضای ابری را بدون معطلی فراهم می کنند.
  • مشکل سوم به بحث تحریم ها مربوط می شود. متاسفانه به دلیل تحریم ها نمی توانید به سرورهای ابری شرکت های خارجی از ایران متصل شوید. با توجه به ایرانی بودن پولی پاد مشکلی از این نظر برای بازیکنان ایرانی وجود ندارد.
  • به دلیل تحریم ها امکان پرداخت ارز خارجی برای ایرانیان وجود ندارد. در پلی پاد می توانید به راحتی و بدون دردسر از طریق درگاه های شتاب اقدام به خرید اشتراک یا تمدید آن کنید.
بخوانید  Dragon's Dogma 2 Review - Pawn Stars

با افزایش هر روزه قیمت دلار، خرید کنسول بازی و یا حتی ارتقاء رایانه بازی به آرزوی هر گیمری در ایران تبدیل شده است. به همین دلیل است که یافتن یک جایگزین مناسب با قیمت مناسب می تواند به بسیاری از گیمرها دسترسی آسان به انبوهی از بازی های ویدیویی را بدهد.

FIFA، Battlefield V، Alan Wake، Crash Bandicoot، Resident Evil و Titanfall تنها تعدادی از بازی هایی هستند که در حال حاضر در کنسول بازی ابری Playpod در دسترس هستند.

امسال، Polypod به Elcomp بازمی گردد