کمپانی Pokemon به انتشار بازی Palworld واکنش نشان داد


شرکت پوکمون با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی جدید اعلام کرد که در حال بررسی نقض حقوق مالکیت معنوی پوکمون است.

زمان زیادی از انتشار Palworld نمی گذرد و این بازی توانسته سر و صدای زیادی به پا کند. زمانی که این بازی در سال 2021 رونمایی شد، افراد زیادی متوجه شباهت های آن به سری پوکمون شدند و حتی بازی را Pokemon With Guns نامیدند. با توجه به این مشکل، بسیاری از مردم انتظار داشتند که شرکت های پوکمون و نینتندو، صاحبان سری پوکمون، نسبت به این مشکل واکنش نشان دهند یا حتی شکایت کنند.

کمپانی Pokemon اکنون بیانیه ای رسمی بدون اشاره به بازی Palworld منتشر کرده است. او تحقیقات و تحقیقات خود را برای نقض حقوق مالکیت معنوی پوکمون اعلام کرد. در بیانیه آمده است: «ما سؤالات زیادی در مورد عرضه بازی یک شرکت دیگر در ژانویه 2024 دریافت کرده ایم. ما هیچ مجوزی برای استفاده از مالکیت معنوی یا دارایی‌های پوکمون در این بازی اعطا نکرده‌ایم. ما قصد داریم برای رسیدگی به هر گونه اقدامی که حقوق مالکیت معنوی مرتبط با پوکمون را نقض می‌کند، بررسی و اقدامات لازم را انجام دهیم. ما به محافظت و پرورش هر پوکمون و دنیای آن ادامه خواهیم داد و سعی خواهیم کرد از پوکمون برای گرد هم آوردن مردم در سراسر جهان در آینده استفاده کنیم. »

با توجه به موفقیت تجاری باورنکردنی Palworld (فروش 8 میلیون نسخه در 6 روز اول انتشار در استیم)، می توان گفت که این بیانیه خطاب به سازندگان Palworld است. قبل از انتشار این بیانیه، Pocketpair اصرار داشت که بازی آنها بیشتر شبیه به Ark Survival Evolved و Valheim است تا سری Pokemon. علاوه بر این، استودیو PocketPear فاش کرد که اعضای تیم سازنده از زمان انتشار بازی تهدید به مرگ دریافت کرده‌اند.

بخوانید  تمدید انیمیشن Futurama برای دو فصل دیگر

مدتی پیش تاکورو میزوبیمدیرعامل استودیو Pocketpair در گفت‌وگو با رسانه اتوماتون با بیان اینکه تیمش همه پرونده‌ها را به صورت قانونی بررسی کرده و هیچ گونه نقض حقوق سری‌های دیگر را انجام نداده است، گفت: ما بازی‌های خود را جدی می‌سازیم و هرگز قصد نقض حقوق معنوی نداشته‌ایم. . دارایی دیگران ما شرکت نداریم

با این حال، به نظر می رسد که پوکمون و نینتندو در حال آماده شدن برای شکایت هستند و در حال حاضر به دنبال شواهد هستند. علاوه بر این، Nexus Mods مدتی پیش اعلام کرد که به دلیل ترس از تیم حقوقی نینتندو، از حالت‌های پوکمون برای بازی Palworld پشتیبانی نمی‌کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر