کریستوفر قاضی نقش کریتوس جوان را بازی نمی کند


کریستوفر جاج، صداپیشه کریتوس، در ادای احترام به ترنس سی کارسون، نقش یک نسخه جوان‌تر از این شخصیت را رد کرد.

کریستوفر جاج، صداپیشه خدای جنگ، گفت که این فرصت را داشته تا نقش کریتوس جوان را بازی کند، اما با ادای احترام به ترنس سی کارسون، صداپیشه سابق Ghost of Sparta و سه گانه اصلی آن، این نقش را رد کرد.

کریستوفر جاج در مصاحبه ای گفت که به احترام ترنس سی کارسون، هرگز اجرای او را در سه گانه اول ندیده بود و فکر می کرد که مقایسه صدای او با صدای کارسون “بی انصافی” است. در عوض کریستوفر جاج قصد داشت نقش کریتوس را به شیوه خودش بازی کند و اگر استودیو سانتا مونیکا او را مجبور می کرد صدایش را به اجرای کارسون نزدیک کند، این نقش را رها می کرد.

کریستوفر قاضی فاش کرد که سونی یا سانتا مونیکا از او خواسته اند تا صدایی شبیه به کارسون برای کریتوس جوان که در بسته الحاقی رایگان God of War Ragnarok: Valhalla وجود دارد، بسازد، اما این درخواست را رد کرد. زیرا از نظر او انجام چنین کاری بی احترامی به کارسون و شخصیت کریتوس است.

کریستوفر قاضی گفت: حتی اگر از من می‌پرسیدند، می‌گفتم نه، البته اخیراً این اتفاق افتاد و من آن را رد کردم؛ چون از من خواستند که صدایی شبیه به این شخصیت داشته باشم. او دلیل این تصمیم را این بود که گاهی اوقات بازیگران و صداپیشه‌ها هستند. آنقدر که باید از آنها قدردانی نمی شود “به خاطر آنچه خودمان به شخصیت ها می دهیم” و با تقلید از کار یک بازیگر یا صداپیشه دیگر و تبدیل آن به اثر خود “از اساس اشتباه است”.

بخوانید  کاهش احتمال عرضه Nioh برای ایکس باکس در آینده نزدیک

ترنس سی کارسون برای اجرای مجدد نقش God of War در بسته الحاقی جدید بازی حضور ندارد و کریستوفر قاضی نیز به نقش کریتوس جوان بازنگشته است. این شخصیت صحبت نمی‌کند، اما با توجه به نظرات کریستوفر جاج، این احتمال وجود دارد که کریتوس جوان در ابتدا قرار بود گفتگو داشته باشد. با این حال، یا کارسون این مسئولیت را نپذیرفت و یا سازندگان بازی قصدی برای استخدام مجدد او نداشتند.

با توجه به تمایل صنعت بازی های ویدیویی به استفاده از هوش مصنوعی برای نیازهای دوبله در آثار خود، می توان تصمیم کریستوفر جاج و احترام او به بازیگران و صداپیشه ها را تحسین کرد. چرا که با توجه به استعداد او انجام چنین کاری برای این صداپیشه کار سختی نبود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر