پیشتازی پلی استیشن 5 در فروش کنسول‌های بریتانیا


شرکت سونی در ۶ ماه گذشته از سال ۲۰۲۳ میلادی ۵۱ درصد از سهم بازار کنسولی در بریتانیا را در دست گرفته است.

کنسول پلی استیشن 5 توانسته است تا در شش ماه گذشته ۵۱ درصد از سهم بازار کنسولی را در منطقه بریتانیا در اختیار بگیرد. اتفاقی‌که در دیگر مناطق اروپا هم رخ می‌دهد و برای مثال، در فرانسه به‌ازای هر یک کنسول ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ۹ کنسول PS5 فروخته می‌شود. در بریتانیا، سهم نینتندو از بازار کنسولی ۲۵ درصد و سهم مایکروسافت ۲۳ درصد است. البته نینتندو سوییچ به پایان چرخه عمر خود نزدیک می‌شود و این میزان کاهش در فروش دور از انتظار نیست.

سهم کلی سونی در یک سال گذشته ۴۳ درصد است که از فروش قدرتمند کنسول این شرکت ژاپنی حکایت دارد. در ۶ ماه گذشته پلی استیشن 5 در زمینه فروش روندی صعودی داشته است؛ درحالی‌که رقبای این کنسول با کاهش فروش رو‌به‌رو بودند. طبق آمار انتشاریافته از سوی شرکت GfK، این رشد به‌لطف کاهش قیمت موقتی این کنسول و عرضه باندل EA Sports FC 24 بوده است.

البته سونی در ادامه سال همچنان برنامه‌های مختلفی دارد و انتظار می‎‌رود فروش این کنسول با عرضه مدل جدید پلی استیشن 5 و انتشار بازی Marvel’s Spider-Man 2 افزایش زیادی پیدا کند. شرکت Sony برای فروش ۲۵ میلیون کنسول در سال مالی جاری برنامه دارد که درصورت تحقق این امر می‌تواند به میزان چشم‌گیری از رقبا پیشی بگیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  ارائه رکورد هفتگی مخاطبان سریال چهارشنبه