وجود سنسور دما مخفی در کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX

سنسور دمای AMD Radeon RX 7900 XTX

کانال یوتیوب GamersNexus که بر روی مطالعه تخصصی عملکرد حرارتی کارت‌های گرافیک تمرکز می‌کند، متوجه وجود سنسور دمای پنهان در کارت‌های گرافیک تولیدی می‌شود. Radeon RX7900 بوده است

بررسی کارت گرافیک پرچمدار جدید AMD پشت سر طرفداران AMD Radeon RX 7900 XTX را نشان می دهد یک سنسور دمای مخفی که به برد اجازه می دهد تا نوسانات دمایی اجزای خود را اندازه گیری کند. این قابلیت برای کارت های گرافیکی که از تکنولوژی استفاده می کنند قابل استفاده است 0RPM/0dB بسیار موثر است. کارت های گرافیک استاندارد AMD Radeon RX7900 با پشتیبانی از این ویژگی، آنها می توانند فن های خنک کننده را در مواقعی که از سیستم استفاده نمی شود یا زمانی که سیستم در استفاده بسیار سبک است، روشن کنند. پردازنده های گرافیکی آن را خاموش کنید و سر و صدا نکنید.

نکسوس گیمرها انتظار دارد که AMD داده های اندازه گیری شده توسط این سنسور را مثلاً از طریق نرم افزار رسمی خود ارائه دهد. با این حال، این شرکت هنوز به طور رسمی به چیزی اشاره نکرده است. هنوز مشخص نیست که آیا شرکت های مستقل تولید کننده کارت های گرافیک AMD نیز از چنین سنسوری در کارت های خود استفاده خواهند کرد یا خیر. در واقع هیچ شرکتی جز ایسوزو هنوز از کارت گرافیک RX 7900 خود رونمایی نکرده است.

بدون این سنسور، برخی از قسمت های کارت گرافیک به غیر از پردازنده گرافیکی مانند VRM ها با خطر افزایش دما مواجه خواهند شد. استیو برک، کارت گرافیک سری GeForce GTX 10 از شرکت او به عنوان مثال از EVGA نام برد که در آن به دلیل نبود چنین سنسوری آسیب دیدند. پس از آن شرکت EVGA مجبور به طراحی مجدد و استفاده از حسگرهای مختلف در بدنه کارت گرافیک شد.

بخوانید  سریال Foundation برای فصل سوم تمدید شد