نمای کلی بازی The House of Da Vinci 3

اگر می‌گویید حس سرگرم‌کننده بازی‌های پازل، چه شکلی خواهد بود؟ مواجهه داوطلبانه با یک مشت معما و کشمکش های ذهنی مانند هر روز رفتن به مدرسه و حل تکالیف است، فقط حس خوشمزه حل پازل در بازی های ویدئویی پازل هرگز تحت الشعاع چیزهایی مانند رویدادهای خسته کننده مدرسه و سیستم آموزشی عجیب ما قرار نخواهد گرفت. طعم حل معما و لذت بازی هایی مثل سری پورتال به قدری لذیذ و فراموش نشدنی است که آن روحیه و شرایط روحی پر از سرگرمی و دوپامین را فقط در این سبک بازی ها می توانید پیدا کنید. بازی های معمایی شاید از دور برای ما خسته کننده یا ترسناک به نظر برسند، اما وقتی چاره حل آن را می چشیم، تبدیل به دو قطب مخالف دو آهنربا می شوند و هرگز نمی توانیم از این بازی ها جدا شویم. بازی House of the Da Vinci نیز از همین دست محصولات است.

یکی از راهروهای بازی House of Daunichi 3

در بازی های House of the Da Vinci در نقش شخصیتی به نام جاکومو هستیم. مردی که یکی از همراهان لئوناردو داوینچی به حساب می‌آید و ماجراهای ایجاد شده توسط اختراعات لئوناردو را دنبال می‌کند، خود را در میان حجمی از پازل‌های مکانیکی و پیچش‌های مختلف فضایی و زمانی می‌بیند. با این حال، قسمت سوم از سری بازی‌های خانه داوینچی، داستان خود را در مقیاس بزرگ‌تری ارائه می‌کند. البته باید در نظر داشت که این یک محصول واقعا جمع و جور است که پلتفرم اصلی آن گوشی های هوشمند است و همچنین برای رایانه ها عرضه شده است تا با استقبال کاربران مواجه شود. در نتیجه نباید انتظار زیادی از داستان اثر داشته باشید زیرا فیلمنامه های «خانه داوینچی» تنها در خدمت آماده سازی مبانی روایی/منطقی هر مرحله از بازی هستند.

بخوانید  Helldivers 2 سلاح های جدید برقی را در به روز رسانی پیشرفته معرفی می کند

سه گانه خانه داوینچی یکی از محصولات خوش ساخت ژانر رمز و راز برای گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی است. قسمت سوم دو بازی قبلی این مجموعه را دنبال می کند، ساخته ای با کیفیت و ارزشمند که لذت حضور در فضای رنسانس ایتالیا و پرداختن به گجت های مکانیکی برای حل معماهای مختلف را خیلی راحت به بازیکنانش منتقل می کند. بر این اساس، اگر شما هم از داشتن کار مرموز روی گوشی هوشمند خود و رفتن به سراغ معماهای عجیب و غریب و جذاب آن در مواقع کسالت، سردرد دارید، خانه داوینچی 3 همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

نشانگرهای داستان و گیم پلی با یکی از موجودات عجیب اما جذاب لئوناردو به نام Oculus Perpetua مرتبط است (البته لئوناردو فقط در دنیای این بازی چنین محصولی ساخته است و در دنیای واقعی چیزی شبیه به آن وجود ندارد). این ماشین واقعاً مرموز و کار کاستور می تواند کاربر خود را به گذشته ببرد و در واقع ابعاد قدیمی زمان را برای فضایی خاص در مقابل صاحبش قرار دهد. احتمالاً می توانید حدس بزنید که تقریباً تمام پازل های بازی حول این وسیله فضا-زمان طراحی و اجرا شده اند. مراحل بازی واقعا به خوبی انجام شده و از تنوع خوبی برخوردار است. تمامی پازل های بازی ساختاری مکانیکی و جذاب دارند که حس کار با سازه های رنسانس و مکانیک های قدیمی اما بسیار خاص آن دوران را به مخاطب القا می کند.

حدود 10-12 ساعت طول می کشد تا بازی کامل شود.خوشبختانه تمام مراحل بازی ساختار واقعا متنوعی دارند و وقتی کار را تجربه کنید و معماهای آن را حل کنید متوجه می شوید که واقعا انرژی و زمان برای همه صرف شده است. جزئیات مراحل و اینکه با یک محصول دست ساز سروکار نداریم. بازی در واقع تجربه ماجراجویی راه آهن را با انواع پازل به شما می دهد. به این ترتیب در محیط های نوع راهروی بازی، نقاط تعاملی را لمس کنید و شخصیت شما به آن مکان منتقل می شود. سپس باید اجزای تعاملی اشیاء موجود در محیط را که بیشتر یک سری موجودات مکانیکی هستند بررسی کنید، جزئیات آنها را به دفترچه یادداشت شخصیت اصلی منتقل کنید و با کنار هم قرار دادن همه این نشانگرها، راه حل پازل را پیدا کنید. از آنجایی که بازی برای گوشی های هوشمند بهینه شده است و همه پازل ها بر اساس سرهم بندی با اشیاء مکانیکی طراحی شده اند، گیم پلی فوری از جمله تعامل با این دستگاه ها واقعا لذت بخش و به خوبی انجام شده است.

بخوانید  کارگردان Ten Cloverfield Lane کارگردان قسمتی از Stranger Things 5

از منظر طراحی هنری و فنی، ما با یک محصول منصفانه طرف هستیم. خانه داوینچی 3 نه تنها از معماری کلاسیک رنسانس ایتالیایی از نظر جلوه های هنری بهترین استفاده را می کند، بلکه خروجی تصویری کم نویز و چشم نواز را در گوشی های هوشمند و کامپیوترها نیز ارائه می دهد. تولید محصولی با ایرادات اندک و بهینه سازی شده هم برای رایانه شخصی و هم برای گوشی های هوشمند واقعاً یک حرکت تحسین برانگیز از سوی سازندگان بازی است. مواردی مانند کات سین های دوبله شده و باکیفیت و همچنین ترکیب بندی محیطی بسیار خوب (ترکیب سازی برای ایجاد اتمسفر) و همچنین صداهای بسیار مناسب که برای تمامی مکانیک ها و اجسام تعاملی در محیط تنظیم شده است، جنبه های صوتی مولفه های هنری کار را قرار داده است. در سطح بالا

کتابچه راهنمای بازی House of Da Vinci 3

مکانیسم حل معما در بازی House of Da Vinci 3

قسمت سوم مجموعه خانه داوینچی حس لذیذ حل معما را با رنگی چشم نوازتر از قبل به مخاطبان خود ارائه می دهد. در ادامه به معرفی این بازی جذاب می پردازیم؛ با یک گیمر همراه باشید.