نمایندگان کنگره آمریکا: سونی مانع رشد ایکس باکس در بازار ژاپن شد

لازم به ذکر است که اگرچه بازار کنسول های رده بالا در دست سونی است، اما بدون در نظر گرفتن میزان فروش کنسول ها و بازی های نینتندو در سال های اخیر، تفاوت پلی استیشن و ایکس باکس بیشتر نمایان می شود. علاوه بر این، لازم به ذکر است که در سال های اخیر، برخی از بازی های ژاپنی انحصاری پلی استیشن به پلتفرم ایکس باکس راه یافته اند، از جمله سری Persona، Yakuza، Dragon Quest و غیره.

در ادامه بیانیه آمده است: «به نظر می رسد سیاست دولت ژاپن مبنی بر عدم پیگیری تراکنش های سونی مانعی جدی برای صادرات دیجیتال آمریکا باشد. زیرا این اقدام تاثیر زیادی بر عملکرد اقتصادی مایکروسافت و بسیاری از بازی سازان و ناشران آمریکایی دارد. در واقع این شرکت ها فروش جهانی دارند اما در ژاپن تحت تاثیر این اقدامات درآمدشان کاهش پیدا کرده است.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیوید کودی، سخنگوی مایکروسافت گفت: «تاکتیک‌های ضدرقابتی سونی مشکوک است و ما از تحقیقات بیشتر برای اطمینان از شرایط بازی برابر در صنعت بازی‌های ویدیویی استقبال می‌کنیم».

چند تن از اعضای کنگره آمریکا خواستار تحقیق درباره فعالیت های انحصاری سونی در بازار ژاپن شده اند.

با توجه به استدلال های اخیر این کنگره، تخمین زده می شود که به جز نینتندو، پلتفرم پلی استیشن 98 درصد از سهم بازار کنسول های رده بالای ژاپن را در اختیار دارد و قراردادهایی که سونی برای انحصار بازی های ژاپنی منعقد کرده است. نسبت به Final Fantasy 16، احتمالاً باعث نقض قوانین ضد انحصاری ژاپن شده است.

بخوانید  فروش پاییزی Steam - بهترین پیشنهادات بازی Steam Deck

با توجه به اینکه تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار رقابتی کنسول‌های بازی داشته باشد، تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان نتایج آن را به دقت بررسی می‌کنند. با این حال اخیراً چند تن از اعضای کنگره آمریکا خواستار تحقیق درباره فعالیت های انحصاری سونی در بازار ژاپن شده اند.

نمایی از شمشیر کلایو در فاینال فانتزی 16

همانطور که Axios گزارش می دهد، 11 عضو کنگره خواستار تحقیق در مورد تلاش سونی برای انحصار بازی های توسعه دهندگان ژاپنی در پلتفرم پلی استیشن و جلوگیری از انتشار آنها بر روی ایکس باکس شده اند. تاکنون چهار نامه در این زمینه نوشته شده است که یکی از آنها با امضای چهار نماینده جمهوری خواه کنگره چنین است: “امروز این بیانیه را نوشتیم تا توجه شما را به بازی های بازار نامتعادل در ژاپن جلب کنیم.” ما نگران هستیم که شرایط فعلی بازار نتیجه یک رویه تجاری تبعیض آمیز است که می تواند روح توافق تجارت دیجیتال ایالات متحده و ژاپن را نقض کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر