نقد و بررسی بازی Final Fantasy 7 Rebirth زیباترین فانتزی

Final Fantasy 7 Rebirth را می توان نامه ای عاشقانه به طرفداران قدیمی و تجربه ای شگفت انگیز از نقش آفرینی برای کاربران جدید دانست. با تماشای این بازی با یک گیمر همراه باشید.

با پروژه Final Fantasy 7 Remake، Square Enix قصد دارد کاربران جدیدی را با یکی از بهترین قسمت های سری Final Fantasy آشنا کند. به طور طبیعی تتسویا نومورا تیم او فقط به یک بازسازی ساده فکر نمی کرد. یک سه گانه بر اساس Final Fantasy 7 اصلی. اولین نسخه آن با نام Final Fantasy 7 Remake در سال 2020 پس از سال ها انتظار منتشر شد و آغازی برای اتفاقات و ماجراهایی بود که کاربران قدیمی با آن آشنا بودند. همانطور که گفتم، این سه گانه یک بازسازی ساده نیست و ما شاهد عناصر داستانی جدیدی خواهیم بود که در نسخه اول ایجاد شده اند.

اکنون زمان قسمت دوم از این سه گانه، Final Fantasy 7 Rebirth است تا تجربه را برای کاربران قدیمی و جدید گسترش دهد. Rebirth نه تنها این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد، بلکه جشنواره ای از محتوای ارزشمند است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. علاوه بر این، داستانی را ارائه می دهد که نمی توانید برای ادامه آن صبر کنید، داستان آن را به بهترین شکل ممکن بیان می کند و حاوی شگفتی هایی است.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

داستان بازی دقیقا پس از اتفاقات بازسازی رخ می دهد. ابرها، تیفا، برت، عنبیه و رد 13 پس از فرار از میدگار، وارد مسافرخانه کالم شد و اکنون کلود متعلق به اوست Sephiroth صحبت می کند. چرا Sephiroth چنین تهدیدی است و ارتباط او با Cloud چیست؟ در واقع، کلود داستانی را روایت می کند که پنج سال پیش اتفاق افتاده است. Cloud و Sephiroth به همراه دو سرباز دیگر Shinra به نیبلهایم می روند تا در مورد راکتور قدیمی Shinra تحقیق کنند. در این میان، اتفاقات مختلفی رخ می دهد و همه چیز دست به دست هم می دهد تا سپیروث تبدیل به یک انتقام جو شود.

داستان خیلی خوب شروع می شود و سرعت و ساختار خود را تا پایان حفظ می کند

بازی شروع خوب و هیجان انگیزی دارد و جدا از اینکه مخاطبان جدید را به خوبی با هدف Sephiroth آشنا می کند، سوالات دیگری را نیز مطرح می کند. سبک روایت و روایت ساختارمند Final Fantasy 7 Rebirth به ما کمک کرد تا داستانی جذاب، جذاب و غافلگیرکننده را ببینیم. داستان از ریتم خارج نمی شود و مخاطب را خسته نمی کند. پیچیدگی های خاص خود را دارد و مخاطبان جدید و قدیمی را در قلب بازی قرار می دهد. حتی از طریق گیم پلی و ساختار برخی از ماموریت های فرعی، سعی می کند داستان اصلی را روشن کند و در این راه موفق می شود. در پایان شاهد پایان خوبی هستیم. پایان به اکثر سوالات مخاطبان پاسخ می دهد و بقیه پاسخ ها را برای ویرایش سوم این سه گانه می گذارد.

بخوانید  انتشار اولین تریلر سریال Secret Invasion و اخبار بیشتر از دنیای سینمایی مارول

سوار بر Chocobo در Final Fantasy 7 Rebirth

شخصیت پردازی خوب کلود در Rebirth به خوبی ادامه پیدا می کند و مخاطب بیشتر با او آشنا می شود. رابطه او با Sephiroth و تعامل بین آنها نقطه عطفی در شخصیت پردازی Cloud است. البته شخصیت های دیگر تیم مانند تیفا و ایریث یا حتی برت و رد 13 شخصیت پردازی بسیار خوبی دارند و تیم سازنده پس زمینه داستان آنها را به خوبی به تصویر می کشد. نمایش موارد جالب حتی برای کاربران قدیمی. در ضمن اشاره می کنم که با پیشرفت داستان شاهد اضافه شدن شخصیت های جدیدی به تیم کلود هستیم و آنها نیز داستان و شخصیت خاص خود را دارند. شخصیت پردازی خوب برای شخصیت های منفی و خاکستری بازی Final Fantasy 7 Rebirth نیز صدق می کند و سورپرایزهای جالبی بین آنها وجود دارد.

به لطف استفاده از جزئیات بیشتر در داستان، شاهد شگفتی هایی در داستان بازی هستیم

با این حال، داستان و روایت تنها بخشی نیست که جزئی‌تر و گسترده‌تر از قبل شده است. در عوض، Final Fantasy 7 Rebirth تغییرات زیادی را به خود دیده است. پس از ترک Midgar، کلود و تیمش به مکان های مختلف سفر می کنند، بنابراین ما در میانه یک RPG جهان باز هستیم. سیستم مبارزه در بازی Final Fantasy 7 Rebirth همانند نسخه جدید اما با تغییراتی است. ساختار رزمی کاملا مدرن و قابل هک اند اسلش است، در ضمن نوار ATB طراحی شده است که با پرکردن آن می توانید از مهارت های ماژیک یا شخصیت های مورد نیاز استفاده کنید. در این میان بد نیست به نوار Limit Break اشاره کنیم که به نوعی ضربه نهایی هر بازیکنی است.

صحنه های Final Fantasy 7 Rebirth

جدای از این موارد، قابلیت جدیدی به نام Synergistic Ability و Synergistic Skill به بازی اضافه شده است. Abili Synergy و Skills در واقع مهارت های ترکیبی هستند که می توانید با هم تیمی های خود از آنها استفاده کنید. از طرف دیگر، در اینجا می توانید تیم سه نفره خود را تشکیل دهید. نوع چینش تیم و اعضای آن بسیار مهم است و با سفارشی سازی های متفاوتی که از طریق متریال ها انجام می شود، می توانید نقاط ضعف تیم خود را بپوشانید یا نوع شغل هر شخصیت را تا حدودی تغییر دهید. به عنوان مثال، از یک آیتم برای افزایش سرعت پر شدن نوار ATB Cloud استفاده کنید و سلاحی را برای او انتخاب کنید که توانایی ضربه زدن به جادو را بسیار افزایش دهد. پس از آن، او از مواد جادویی بیشتری روی ابر استفاده کرد تا او را به جای یک شمشیرزن ماهر، به یک کاربر قدرتمند جادو تبدیل کند.

سیستم ارتقای سلاح های بازطراحی شده رنگ و بوی جدیدی به مبارزات می دهد و مخاطب را بهتر از قبل سرگرم می کند.

همین امر در مورد سایر هم تیمی های شما و تغییر استراتژی نبرد شما نیز صدق می کند. البته برخی از ماموریت های اصلی بازی به گونه ای طراحی شده اند که باید آنها را با یک یا چند شخصیت خاص به پایان برسانید و در این ماموریت ها تیم سازنده از ویژگی های منحصر به فرد هر شخصیت به منظور طراحی محیط و معماها استفاده کرده است. این مرحله تنوع گیم پلی و مرور را به شدت افزایش داده است و از طرفی می توانید بازی را با تمامی شخصیت های خیالی تجربه کنید. سیستم ارتقای شخصیت و مهمانی شما به همراه سیستم ارتقای سلاح از دیگر مواردی است که طراحی دقیق و دقیقی دارد. با کشتن دشمنان و باس ها، امتیازات تجربه لازم برای ارتقاء سطح هر شخصیت و همچنین سطح حزب را به دست می آورید. ارتقاء سطح فردی، آمار و قدرت هر شخصیت را افزایش می دهد، و سطح بندی گروهی به شما امکان می دهد ارتقاهای جدیدتری خریداری کنید.

بخوانید  نمایش دشمنان و چند محیط متفاوت بازی خدای جنگ رگناروک در تریلر جدید

مینی بازی Final Fantasy 7 Rebirth

مینی گیم های بازی این قابلیت را دارند که ساعت ها شما را سرگرم کنند و هرگز از امتحان آن ها خسته نخواهید شد.

برخلاف نسخه قبلی که هر کدام از اسلحه های شخصیت های بازی ارتقای خاص خود را داشتند، در اینجا یک ارتقای کلی در نظر گرفته شده است. در این بخش، بازیکن می‌تواند ارتقاهایی مانند باز کردن هم‌افزایی و مهارت‌های جدید آبل، افزایش قدرت استفاده از اسپل‌ها، افزایش نوار سلامتی، افزایش ضربه‌های فیزیکی و موارد مشابه را خریداری کند. اکنون، هرچه سطح مهمانی شما بالاتر باشد، آیتم های بیشتری در دسترس هستند. علاوه بر این، یافتن سلاح‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد تا میزان آسیبی را که از طریق جادو، ضربات فیزیکی یا مقدار نوار سلامت و MP وارد می‌کنید، بهتر شخصی‌سازی کنید. همه این موارد روی نوع مبارزات شما تاثیر مستقیم دارد و به راحتی می توانید سبک مبارزه خود را بسازید.

جدای از مبارزات، سیستم های ارتقا و به روز رسانی، کاوش و فعالیت های جانبی در نظر گرفته شده است و بخشی دیگر از گیم پلی بازی Final Fantasy 7 Rebirth به آن ها اختصاص دارد. هر منطقه یا مناطقی در Rebirth Edition زیست و دشمنان خاص خود را دارند. فعالیت های جانبی مختلفی نیز برای بازیکن طراحی شده است. برخی از این فعالیت ها فقط مختص همان مناطق هستند و برخی دیگر به طور کلی در همه محیط ها مشاهده می شوند. فعالیت های جانبی شامل کشتن دشمنان نخبه، یافتن محیط های ویژه برای احضار یا احضار، مینی بازی ها و موارد مشابه است. Square Enix زمان زیادی را صرف توسعه مینی‌گیم‌های این نسخه کرده است. برای ساخت آن از بازی های موفق دیگر الهام گرفته شده است و این عناصر الهام گرفته شده به خوبی با دنیای فاینال فانتزی مطابقت دارند. فعالیت های جانبی بازی به لطف سیستم رزمی عالی Rebirth هرگز خسته کننده نیستند و همچنین بسیار پرارزش هستند. بنابراین، شما مشتاق خواهید بود که هر منطقه را به طور کامل کشف کنید و تمام فعالیت های درون آن را تکمیل کنید.

یک شخصیت سرکش در Final Fantasy 7 Rebirth

جدا از بازسازی باس های قدیمی، باس های جدیدی نیز به بازی اضافه شده اند که بسیار خوب طراحی شده اند.

کوئست های اصلی بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و کوئست های جانبی مکمل خوبی هستند. کوئست های جانبی این نسخه طراحی قابل قبولی دارند و از همه مهمتر پاداش خوبی ارائه می دهند. در ضمن بد نیست به سیستم ساختمانی Final Fantasy 7 Rebirth اشاره کنیم. از طریق سیستم ساختمان می توانید آیتم های مختلفی مانند معجون، طلسم و سایر موارد کلیدی ایجاد کنید. هر آیتم حاوی مواد خاصی است که می‌توانید با کاوش در محیط‌ها، کشتن دشمنان و برداشتن آیتم‌های موجود در محیط، آن‌ها را جمع‌آوری کنید. هرچه آیتم های بیشتری بسازید، سطح ساخت شما بالاتر می رود و آیتم های جدیدتر و بهتری برای کاردستی در دسترس خواهند بود.

بخوانید  بررسی پس از ما - دیستوپی انتزاعی

از نظر بصری، Final Fantasy 7 Rebirth نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. محیط های بازی از نظر بصری و هنری بسیار خوب طراحی شده اند و به خوبی بازسازی شده اند. نورپردازی و جزئیات چهره و پوشش شخصیت ها از نقاط قوت این بخش است. طبیعتا سینماتیک بازی نیز نقش پررنگی دارد. سینماتیک های بازی بیشتر درون بازی طراحی شده اند اما در این بین برخی از سینماتیک های بازی دارای بافت های CGI هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند. صحنه های سینمایی بازی کمک زیادی به روایت داستان کرد و در برخی صحنه ها حال و هوای سینمایی به بازی بخشیده بود.

Zack and Cloud در Final Fantasy 7 Rebirth

با این حال، Rebirth می تواند کیفیت بهتری را در حالت اجرا به مخاطب ارائه دهد. جدا از موارد ذکر شده در قسمت طراحی، دشمنان بازی طراحی خوب و متنوعی دارند و باس های Rebirth نیز طراحی منحصر به فردی دارند. بازسازی دقیق و نفیس باس های اصلی باعث شده است که حتی کاربران قدیمی نیز نبردی شگفت انگیز، هیجان انگیز و جذاب را تجربه کنند و علاوه بر این، تعدادی چیز شگفت انگیز در این قسمت برای کاربران قدیمی تدارک دیده شده است. مواردی که با دقت و بسیار هوشمندانه طراحی و در قلب بازی قرار گرفته اند. از نظر فنی، بازی بدون افت فریم یا خطای خاصی اجرا می شود و کاربران تجربه ای روان را تجربه خواهند کرد.

تیم سازنده موسیقی Final Fantasy 7 Rebirth تمام تلاش خود را برای بازسازی برخی از آهنگ های معروف و خاطره انگیز بازی اصلی انجام دادند و در این بین چندین موسیقی متن جدید نیز طراحی شده است تا تجربه جدیدی را به کاربران ارائه دهد. جلوه های صوتی بازی نیز به خوبی طراحی شده اند و از نظر دوبله می توان دوبله انگلیسی Final Fantasy 7 Rebirth را یکی از بهترین آثار شرقی دوبله شده به زبان انگلیسی دانست. در نهایت، Final Fantasy 7 Rebirth یک تجربه عالی است که بینندگان را برای 70 تا 80 ساعت مشغول نگه می‌دارد. البته بسته به نوع گشت و گذار در محیط و انجام فعالیت های جانبی، این زمان می تواند بیشتر باشد. Final Fantasy 7 Rebirth یک بازی اکشن RPG فوق العاده است و تجربه کلی آن به قدری خوب است که می توانید عملاً مشکلات آن را نادیده بگیرید و از تجربه کامل آن لذت ببرید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر