نقد فیلم Wonka Timothée Chalamet در نقش جوان ویلی ونکا

Timothée Chalamet در نقش Willy Wonka جوان و Paul King در نقش کارگردان Wonka طرفداران را ناامید نخواهند کرد.

فیلم ونکا قبل از وقایع رمان چارلی و کارخانه شکلات سازی برای معرفی رولد دال و ویلی ونکا با چارلی می گذرد که بر ماجراهای اولیه ویلی ونکای جوان تمرکز دارد. در این فیلم، ویلی وونکا جوان را می بینیم که برای اولین بار در یکی از اولین ماجراجویی هایش و قبل از اینکه کارخانه شکلات سازی خود را تاسیس کند، با اومپا لومپا ملاقات می کند. اما ساختن بازسازی ویلی ونکا، حتی اگر بر اساس نسخه بعدی باشد، بدون شک با توجه به وجود نسخه تیم برتون و جانی دپ، ریسک بزرگی است.

با این حال، حضور و غیاب پل کینگ، کارگردان فیلم Paddington و Paddington 2 در صندلی کارگردانی Wonka باعث می شود انتظار بیشتری از این فیلم داشته باشیم.از طرفی تیموتی شالامه برای اثبات اینکه گزینه مناسبی برای بازی در نقش Willy Wonka است با کار دشواری روبروست. شکی نیست که فیلم کار سختی است تا تماشاگر را راضی کند، اما عملا فیلم به جای اینکه صرفاً مسیر فیلم را دنبال کند، باید به سمتی برود که بتواند از زیر سایه چارلی و کارخانه شکلات سازی بیرون بیاید.

تیموتی شالامه در نقش ویلی ونکای جوان در فیلم ونکا

ونکا این کار را انجام خواهد داد و به جای اینکه به کارهایی که فیلم قبلی انجام داد نگاه کند، بیشتر راه خودش را می رود. در واقع فیلم از همان ابتدا تصمیم درست و شجاعانه ای می گیرد تا بتواند نسخه خود از ویلی ونکا را داشته باشد. این تصمیم باعث می شود که دو نسخه متفاوت از این شخصیت را ببینیم و به جای مقایسه دو نسخه از شخصیت و احساس ناامیدی، هر دو نسخه را بپذیریم.

بخش های موزیکال و کمدی از نقاط قوت فیلم ونکا به همراه بازی فوق العاده تیموتی شالامه در نقش ویلی ونکای جوان است.

نکته دیگر اینکه فیلم ونکا کاری کرد تا منتظر ادامه داستان نسخه جوانتر این شکلات ساز معروف باشیم. اما فیلم از ابتدا می خواهد موزیکال، فانتزی و کمدی باشد و در واقع پل کینگ تصمیم گرفت داستان ویلی وانکا را با سبک فیلم های پدینگتون ترکیب کند. شاید در نگاه اول این ترکیب جذاب به نظر نرسد، اما در عمل جواب می دهد و ما در فیلمی هستیم که وانکا جوان باید با گروه های شکلاتی بجنگد و خود و دوستانش را از زیرزمین نجات دهد.

این فیلم تمام ویژگی‌های یک فیلم پدینگتون را دارد، مانند قسمت‌هایی که پدینگتون احساس ناامیدی یا امیدی دوباره می‌کند، و فیلم در واقع می‌خواهد داستان ویلی ونکا را روایت کند و در عین حال فیلمی با احساس خوب باشد. اما در قسمت روایی فیلم، داستانی مشخص و مشخص وجود دارد. این فیلم به بخش های مختلفی تقسیم می شود زیرا ونکا تلاش می کند تا تجارت خود را راه اندازی کند و به دوستانش کمک کند و همچنین سعی دارد راز بزرگ کارتل های شکلات را کشف کند.

بخوانید  Disney Dreamlight Valley: Comment obtenir le renard arc-en-ciel

ویلی ونکا و نودل در فیلم ونکا قدم می زنند

اما بخش داستانی فیلم فاقد یک چیز است و آن عمق مناسب است. درست است که فیلم در کل به نظر خوب ساخته شده، جذاب است و طراحی هنری جذابی دارد، اما در نهایت فیلم نمی تواند لحظه باشکوهی را که از ویلی ونکا انتظار داریم ارائه دهد. یکی از دلایل این امر ممکن است این باشد که بخشی از داستان در واقع بر شخصیت نودل تمرکز می کند، که تمرکز داستان را بر خود ونکا کم می کند.

البته این به معنای ضعیف بودن شخصیت نودل نیست، بلکه در واقع هدف فیلم خلق داستان ویلی ونکا است و به نظر می رسد پل کینگ از این هدف دور شده و در دقایقی دیگر به سمت هدف دیگری حرکت می کند. فیلم . نکته دیگر نیز روند کلی فیلم است که از ابتدا تا انتها کم و بیش ثابت مانده است. در هر قسمت از فیلم وانکا در ابتدا موفق می شود اما بعداً این تلاش با شکست به پایان می رسد و این روند تا پایان فیلم ادامه دارد و روندی ثابت و کلی در فیلم است.

در حالی که تصمیم فیلم برای فاصله گرفتن از چارلی و کارخانه شکلات سازی تصمیمی شجاعانه است، بقیه فیلم رویکردی محتاطانه دارد و کینگ از کدهای پدینگتون برای تأثیرگذاری عالی در اینجا استفاده می کند تا در نهایت به نتیجه ای رضایت بخش برسد. اما در نهایت این موارد باعث نشد که فیلم ونکا به زمین بخورد و در نهایت با اثری خوش ساخت، سرگرم کننده و دلگرم کننده روبرو هستیم که با وجود مشکلاتی که دارد به راحتی می تواند رضایت مخاطبانش را جلب کند.

با ویلی ونکا و اومپا لومپا در فیلم ونکا آشنا شوید

اگرچه پل کینگ برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات احتمالی فیلمش ریسک زیادی نکرد، اما از همین ویژگی ها به خوبی در فیلمش استفاده کرد. قسمت اول صحنه های موزیکال فیلم است که از ابتدا شروع قدرتمندی دارد و این روند تا پایان ادامه دارد. صحنه های موزیکال برگ برنده فیلم است که از طریق آن شاهد کارهای جذاب و قدرتمندی چه در سطح اجرا و چه در سطح طراحی هستیم. البته این چیزی است که از پل کینگ انتظار می رود اما خود بازیگران در این مورد نقش مثبتی دارند.

بخوانید  پوشش زنده رویداد معرفی گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ [امروز ساعت ۱۷]

ونکا تمرکز خود را روی داستان ویلی ونکا از نیمه دوم از دست می‌دهد و همین امر باعث می‌شود که فیلم از بین برود.

اینکه تیموتی شالامه شخصاً اجراهای ویلی ونکا را اجرا کرده است، نکته مثبت فیلم است و این کمک زیادی به اجرای صحنه های موزیکال فیلم کرد. صحنه های موزیکال فیلم ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسند، اما در عین حال ما را به کلاسیک های دیزنی بازمی گرداند که انیمیشن Wish نمی توانست عدالت را رعایت کند. حالا پل کینگ در ونکا این کار را به درستی و بسیار بهتر انجام داده است.

علاوه بر این، کمدی یکی دیگر از بخش های قوی فیلم است. قسمت های کمدی بیشتر حول محور شخصیت هایی مانند پلیس یا باندهای شکلاتی می چرخد ​​و در طول فیلم شاهد خلق صحنه های کمدی جالبی هستیم. علاوه بر این، کینگ تا حدودی سعی کرد طنز تلخ فساد رئیس پلیس را به تصویر بکشد که علاوه بر صحنه های خنده دار این شخصیت، عاقبت تلخی هم دارد. نکته جالب ترکیب قسمت های کمدی و موزیکال است که در طول فیلم به خوبی از کار درآمده است.

گانگستر شکلاتی و رئیس پلیس ونکا

شاید در نگاه اول این راه حل به نظر نرسد، اما کینگ ثابت کرده است که با ترکیب این دو روش می توان نتیجه رضایت بخشی را ارائه داد. همچنین این صحنه ها بیشتر در خدمت داستان فیلم هستند و همین نکته باعث بهتر شدن این صحنه ها شده است. اما در کنار آن رابطه ویلی ونکا و اومپا لومپا یکی دیگر از نقاط قوت و مثبت فیلم است. اگرچه Oompa Loompa در فیلمبرداری فیلم Wonka حضور چندانی ندارد، اما هر بار که ظاهر می شود موفق می شود توجه ها را به خود جلب کند.

اگرچه در نگاه اول ممکن است تصور شود که ایده یک شخصیت CGI ممکن است در نهایت به نتیجه نرسد، پل کینگ با انتخاب بازیگران هیو گرانت و عکاسی اکشن او توانسته نتیجه رضایت بخشی را ارائه دهد. البته وجود Oompa Loompa بیشتر در روند فیلم به بهتر شدن آن کمک می کرد و در واقع اگر تمرکز بیشتری روی رابطه بین Oompa Loompa و Willy Wonka قرار می گرفت، کمتر از موضوع تمرکز نمی دیدیم. . درباره داستان ونکا جوان از نیمه دوم فیلم به بعد.

بخوانید  تریلر گیم‌پلی جدید Cyberpunk 2077 Phantom Liberty Expansion Pack منتشر شد

البته به نظر می رسد ایده کلی کینگ برای داستان Oompa Loompa و Young Willy Wonka به جای سوزاندن تمام کارت های او در این فیلم، دنباله ای بود. اما به قسمتی خواهیم رسید که ببینیم آیا تیموتی شالامه از پس نقش ویلی وونکا برمی آید یا اینکه انتخاب اشتباهی بوده است. اگرچه گروهی از مردم ممکن است با این تصور وارد فیلم شوند که او برای این نقش مناسب نیست یا قبلاً قضاوت کرده اند، Chalamet نقش ویلی ونکا را به خوبی از عهده گرفت.

تیموتی شالامه در نقش ویلی ونکا جوان در حال تبلیغ مغازه شکلات فروشی ونکا خود

در واقع تیموتی شالامه با فاصله گرفتن از نقش های قبلی خود و همچنین نسخه های قبلی ویلی ونکا، تصمیم گرفت نسخه خود را ارائه دهد و در آن موفق است. او در بخش موزیکال فیلم نقش پر رنگ و مثبتی دارد که یکی از دلایلی است که این قسمت در فیلم به خوبی اجرا شده است. اگرچه قسمت کمدی چندان روی شانه ها نبود اما در نهایت تاثیر خود را گذاشت و Chalamet توانست نسخه قابل احترامی از Willy Wonka ارائه دهد.

مشخص است که او جایگزین جانی دپ نمی شود و به همین دلیل فیلمسازان راه را به درستی طی کردند و همین موضوع کار چلامی را آسان کرد. در مجموع، Wanka یک محصول نسبتاً پر ستاره است و بازیگران به خوبی در فیلم استفاده شده اند، اما بازی هیو گرانت پس از تیموتی شالامه در واقع بهترین بازی فیلم است. علاوه بر این، بازی خوب کیگان مایکل کی، پترسون جوزف و اولیویا کولمن را نیز نباید نادیده گرفت.

در نهایت فیلم ونکا اگرچه فیلم های قبلی ویلی ونکا را زیاد دنبال نمی کند و تصمیم می گیرد مسیر خودش را طی کند، اما در نهایت بیشتر به آمیزه ای از فیلم های پدینگتون با داستان ویلی ونکا تبدیل می شود و همینطور است. یک فیلم اکشن مفرح، جذاب و تشویق کننده با اجرای عالی تیموتی و چالامی به اجراهای موزیکال و صحنه های کمدی قوی روی می آورد. با این حال، فیلم با مشکلات کاهش تمرکز بر داستان زن جوان وانکا و همچنین عدم جدیت پل کینگ در روایت داستان این شخصیت نیز مواجه است. با این حال، Wanka اثری است که باید ماموریت خود را با موفقیت انجام دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر