نسخه Xbox بازی ها بدون اشتراک Game Pass بی ارزش است

برخی از توسعه دهندگان بر این باورند که انتقال بازی ها به پلتفرم ایکس باکس بدون ارائه گیم پس خاص عملاً بی ارزش است.

بیش از 10 سال است که مایکروسافت با پیشرفت مداوم پلی استیشن در بازار کنسول رقابت می کند. پلتفرم ایکس باکس هنوز از نظر درآمدزایی در وضعیت خوبی قرار دارد، اما عملکرد آن در زمینه فروش سخت افزار و رشد کاربران کنسول همچنان محدود است.

این موضوع باعث شده است که بسیاری از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، به ویژه آنهایی که بودجه محدودی دارند، پلتفرم ایکس باکس را در اولویت کمتری قرار دهند. اکنون، طبق یک گزارش جدید، بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی سرمایه‌گذاری روی این پلتفرم را بدون توافق بر سر Game Pass نمی‌بینند.

تعدادی از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی معتقدند که کاربران کنسول ایکس باکس به اشتراک Game Pass وابسته شده اند و اگر ناشر با مایکروسافت برای ارائه پیشنهاد ویژه در این سرویس همکاری نکند، راه اندازی یک پورت Xbox بازی کارایی خود را از دست خواهد داد. ارزش. . علاوه بر این، مایکروسافت بلافاصله پس از این توافق، مبلغ قرارداد را به توسعه دهندگان پرداخت خواهد کرد تا این سرمایه گذاری ارزش بالایی داشته باشد.

مایکروسافت قراردادهای مختلفی را با توسعه دهندگان و ناشران شخص ثالث امضا می کند تا اطمینان حاصل کند که کاربران Game Pass از همان روز اول به بازی دسترسی دارند. به هر حال این موضوع می تواند در آینده برای آنها به تیغ دولبه تبدیل شود.

Xbox Game Pass

طبق توضیحات Skill Up، یکی از اعضای این تیم با چند بازی ساز صحبت کرده تا از آنها در مورد امکان انتشار بازی ها بر روی پلتفرم ایکس باکس سوال کند. پاسخ هایی که به این سوال داده می شود به طرق مختلف جذاب است. اما اکثر توسعه دهندگان بازی از توافقات با Game Pass دفاع می کنند.

بخوانید  سازنده انیمیشن What If Marvel را ترک کرده است

این افراد معتقدند که ایکس باکس به تدریج از طریق Game Pass کاربران خود را به تجربه بازی عادت می دهد. از سوی دیگر، توسعه دهندگان ترجیح می دهند از مزایای پیش پرداخت مبالغ قرارداد توسط مایکروسافت استفاده کنند.

اگر شرکت مسیر مخالف را طی کند، بعید است که بتواند از سرمایه گذاری خود سودی به دست آورد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این گفته ها توسط بسیاری از بازی سازان مستقل و استودیوهای AA مطرح شده است، اما اخیرا بسیاری از استودیوهای AAA از عرضه بازی های خود بر روی پلتفرم ایکس باکس منصرف شده اند.

چندی پیش، یکی از اعضای سابق استودیو راک استار نیز اظهارات مشابهی را بیان کرد. بنابراین گفته می شود که توسعه دهندگان به دلیل اکثریت جامعه کاربران کنسول پلی استیشن، این پلتفرم را در اولویت قرار داده اند.

مایکروسافت همچنان به سرویس اشتراک Game Pass متعهد است و بازی‌های محبوب و مورد انتظار مانند Call of Duty جدید از روز عرضه در این سرویس در دسترس خواهند بود. انتظار داریم از این به بعد بیشتر در مورد این سرویس بشنویم. بنابراین به نظر می رسد مایکروسافت باید برای این مشکل چاره ای بیندیشد.

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر