نزدیک به 9000 کارگر صنعت بازی های ویدیویی در سال 2023 اخراج شدند


پس از بسته شدن استودیوی Free Radical، تعداد کارکنان اخراج شده در صنعت بازی در سال 2023 به 9000 نفر رسید.

فرهان نورناشر بازی که از ابتدای سال 2023 در حال بررسی تعداد کارکنان اخراج شده در صنعت بازی های ویدیویی بود، در سایت videogameslayoffs اعلام کرد که این تعداد به 9000 نفر رسیده است.

شرکت هایی که بیشترین تعلیق کارکنان را تا 19 دسامبر (10 دسامبر) تجربه کردند عبارتند از:

  • واحد با 1165 نفر
  • Bytedance با هزار نفر
  • گروه امبریزر با 946 نفر
  • حماسه با 830 نفر
  • آمازون با 715 نفر

سال گذشته، شرکت‌های دیگری از جمله استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس، سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، سی‌دی پروژه، یوبی‌سافت، رایت گیمز، بلیزارد، کریستال داینامیکس، الکترونیک آرتز، Take2 Interactive، Bioware، Striking Distance، Team 17، Frontiers Developments، Telltale Games، Digital Extremes و Digital Burz با اخراج مواجه شد. علاوه بر این، پس از بسته شدن استودیو رادیکال آزاد، به نظر می رسد که نزدیک به 80 نفر در طول سازماندهی مجدد گروه Embracer شغل خود را از دست دادند.

سرکان توتومشاور صنعت بازی‌های ویدیویی در گزارشی به GamesIndustry.biz گفت: «در صنعت بازی‌های ویدیویی، موضوع مناسب بودن و اثربخشی در 18 ماه گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است. اکنون اولویت کسب و کارها کاهش هزینه ها و داشتن سازمان های کوچکتر است. مدیران عامل در صنعت بازی های ویدئویی تحت فشار هستند تا هزینه ها را کنترل کنند و یکی از راه حل های آنها اخراج کارمندان است و این چیزی است که در سال 2023 شاهد آن بودیم. بسیاری از این کاهش نیروی کار به دلیل رقابت شدید در صنعت و این عبارت است. “اگر ما چنین کاری را انجام ندهیم، رقبای ما به طور موثر ما را با انجام آن حذف خواهند کرد”؛ البته مواردی نیز وجود دارد که مدیرعامل تخمین می‌زند که تقریباً 15 تا 20 درصد از کارکنانش اخراج شده و بیکار هستند.

بخوانید  میراث هاگوارتز - چگونه کوه گرافهورن و حیوان خانگی را بدست آوریم

همچنین لیز پرنسمدیر شرکت استخدام Amiqus به GamesIndustry گفت: «همه صنایع در چرخه‌های فراز و نشیب قرار می‌گیرند و آنچه اکنون می‌بینیم یک اصلاح مجدد پس از کووید است. بر اساس آنچه می دانیم، در زمان همه گیری و کرونا، تقاضای زیادی در صنعت بازی های ویدیویی وجود داشت که باعث افزایش تعداد شرکت ها، خرید شرکت های دیگر و شاید قراردادهای مختلف در حوزه های مختلف شد. در حال حاضر استودیوها نیاز به ساماندهی دارند، اما از سوی دیگر در کنار مشکلات استودیوهای مختلف در این حوزه، برخی از آنها در حال جذب نیرو هستند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر