نتایج اولیه عملکرد پردازنده های Arrow Lake-S منتشر شده است

نتایج عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای برای نمونه اولیه پردازنده دسکتاپ Arrow Lake-S اینتل در تصاویر فاش شده از آزمایش CPU-Z مشاهده شد.

نمونه اولیه یک پردازنده دسکتاپ Core Ultra از سریال دریاچه ارو-S که در اسکرین شات منتشر شده توسط اندیکاتور نامی ذکر نشده است CPU-Z آن مشاهده شد. این بیلد که به نظر می رسد ES یا نمونه مهندسی این CPU باشد، امتیاز بسیار خوب 1143.2 را در تست تک هسته ای و 12922.4 را در تست چند هسته ای این بنچمارک دریافت کرده است.

با مقایسه نتایج عملکرد این CPU با چیپست Intel Core i9-13900K در تست تک هسته ای آن شاهد برتری نسبت به نسل قبلی 902 امتیازی معادل 26.71 درصد هستیم. همچنین تست چند هسته ای آن تفاوت منفی 22 درصدی را در عملکرد این CPU نشان داد او ظاهر می شود. از آنجایی که مدل دقیق این CPU را از خانواده پردازنده های Arrow Lake-S نمی دانیم، هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم آیا این CPU مدل پرچمدار این سری با پیکربندی هسته 8P+16E است یا از Core i5. سلسله. با پیکربندی 6P+8E وجود ندارد.

اطلاعات پردازنده Arrow Lake-S CPU-Z

تست CPU تک هسته‌ای تنها یکی از هسته‌های P آن را بارگیری می‌کند، و در اینجا IPC برای یکی از هسته‌های عملکرد Lion Cove برای این CPU است. این می تواند اصل باشد Raptor Cove تراشه i9-13900K را شکست داد. نکته مهم دیگر فناوری Hyper-Threading است برخلاف تست چند هسته ای، در اینجا هیچ نقشی ندارد. از سوی دیگر، هسته شیر یارو بر خلاف Raptor Cove به طور کلی از HTT پشتیبانی نمی کند.

بخوانید  Alone In The Dark با بازیگران هالیوود و تأثیرات Resident Evil دوباره خود را اختراع می کند

در مورد پیکربندی تعداد هسته های این دو پردازنده باید به این نکته اشاره کرد که i9-13900K یک پردازنده 24 هسته ای با 32 هسته است، در حالی که تعداد هسته های عملکرد پردازنده های Arrow Lake حداکثر به 8 می رسد. اما تعداد بهینه هسته ها برای Skymont حداکثر به 16 هسته می رسد و طبق ادعای اینتل، این امر منجر به افزایش قابل توجه IPC آن نسبت به نسل قبل می شود.

نتایج آزمایش تک هسته ای منتسب به پردازنده Arrow Lake-S

نتایج اولیه آزمایش چند هسته ای پردازنده Arrow Lake-S

در مورد تکنولوژی ساخت این تراشه ها باید گفت که پردازنده های Arrow Lake-S 8+6 با فناوری Intel 20A ساخته شده اند. ما از این تراشه ها با یک شناسه منحصر به فرد استفاده خواهیم کرد C0662H شناخته شده است اما در مورد نسخه اصلی آنها 8 + 16 است هنوز تأیید استفاده از فرآیند گره 20A اینتل ممکن نیست. در واقع ممکن است اینتل در این نسخه از فناوری 3 نانومتری TSMC استفاده کرده باشد. در مورد iGPU نیز انتظار می رود این تراشه ها از فناوری TSMC استفاده کنند.

در اینجا تمام اطلاعاتی که در مورد نسل جدید پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake-S می دانیم آمده است:

  • استفاده از سوکت LGA 1851 تا سال 2026
  • سازگار با استاندارد حافظه DDR5 و از DDR4 پشتیبانی نمی کند
  • مجهز به مادربردهای سری 800
  • پشتیبانی از حافظه DDR5-6400
  • افزایش خطوط PCIe Gen 5.0
  • داشتن 3 مگابایت حافظه نهان L2 در هر هسته
  • وجود گرافیک یکپارچه بر اساس معماری کیمیاگری
  • پیکربندی 8+16 و 8+6 هسته
  • بدون پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading
  • در نیمه دوم سال 2024 منتشر خواهد شد

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

بخوانید  تاریخ انتشار نسخه ی نمایشی Street Fighter 6 با تریلر اعلام شد

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر