منتظر دنباله یا اسپین آف Final Fantasy 16 نباشید


سازنده بازی Final Fantasy 16 منتظر دنباله یا اسپین آف برای این بازی اکشن نقش آفرینی نیست.

در جریان The Game Awards 2023، Square Enix دو بسته الحاقی پولی را برای Final Fantasy 16 اعلام کرد. اولین DLC که با نام Echoes of the Fallen شناخته می‌شود، در همان روز در دسترس بازیکنان قرار گرفت. DLC بعدی The Rising Tide نام دارد که قرار است در بهار 2024 منتشر شود. حال طرفداران این بازی می خواهند از امکان ساخت دنباله یا اسپین آف این بازی مطلع شوند.

نائوکی یوشیدا، بعید است که سازنده بازی Final Fantasy 16 دنباله یا نسخه دوم این بازی را بسازد.ظاهرا دلیل این امر به تغییرات تیم سازنده بازی بازمی گردد. بنابراین اکنون اعضای اصلی تیم روی پروژه‌های دیگر کار می‌کنند و تنها تیمی که بسته‌های الحاقی را ایجاد کرده است، باقی مانده است. او در مصاحبه با Famitsu توضیح داد: «تیم توسعه اصلی منحل شده است و فقط توسعه دهندگان افزونه باقی مانده اند. بنابراین، ما برای دنباله یا اسپین آف بازی برنامه ریزی نمی کنیم.”

اگرچه تیم سازنده بازی Final Fantasy 16 تجربه زیادی در توسعه بازی به دست آورده است، اعضای آن تمایل دارند نسخه جدیدی از این سری را ایجاد کنند یا خودشان چالش جدیدی را انتخاب کنند. با این حال، نائوکی یوشیدا به طور کامل توسعه یک اسپین آف یا دنباله Final Fantasy 16 را رد نکرد و اظهار داشت: “اگر از من بپرسید که آیا برنامه ای برای FF16 در آینده وجود دارد، نمی دانم، نمی دانم. هر چیزی در مورد آن باشد، بنابراین ترجیح می دهم با قاطعیت صحبت کنم.

بخوانید  Dave The Diver در سال 2024 همراه با یک کراس اوور گودزیلا برای PS5 عرضه می شود

سازنده بازی Final Fantasy 16 احتمال انتشار دنباله یا نسخه دوم این بازی را رد نمی کند.

توجه داشته باشید که اسکوئر انیکس در ابتدا اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای توسعه بسته الحاقی برای Final Fantasy 16 ندارد، اما این سیاست در طول زمان تغییر کرده است. حالا طرفداران این بازی نقش آفرینی اکشن باید منتظر اخبار بعدی در رابطه با دنباله یا اسپین آف احتمالی Final Fantasy 16 باشند.

Final Fantasy 16 هم اکنون برای پلی استیشن 5 در دسترس است و در تاریخ 31 دسامبر منتشر خواهد شد. نسخه PC این بازی در دست توسعه است اما هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر