مقایسه دوربین پرچمداران ۲۰۲۳؛ تقابل نفس‌گیر بهترین‌ها


در عکس‌های ۵ برابری، سطح جزئیات آیفون ۱۵ پرو مکس از گوشی‌های دیگر، حتی شیائومی ۱۳ اولترا که مانند آیفون از بزرگ‌نمایی اپتیکال استفاده کرده، بالاتر است.

گلکسی اس ۲۳ اولترا قابلیت فیلم‌برداری 8K30 با دوربین اصلی‌اش را دارد؛ درحالی‌که ویدیوهای 4K30 و 4K60 را با تمام دوربین‌هایش ضبط می‌کند. قابلیت حذف لرزش‌های تصویر نیز با تمامی دوربین‌ها و حالت‌های فیلم‌برداری گوشی در دسترس قرار دارد. گوشی امکان ضبط ویدیوها با کدک H.265 HEVC را به کاربر می‌دهد، ضمن اینکه در تنظیمات دوربین می‌توان فیلم‌برداری HDR با استاندارد HDR10+ را نیز فعال کرد.

شیائومی ۱۳ اولترا با تمام دوربین‌های پشتی‌اش، امکان فیلم‌برداری 8K24 را به کاربر می‌دهد. قابلیت فیلم‌برداری 4K24 و 4K30 و 4K60 به دوربین‌های پشتی محدود است و دوربین سلفی در بهترین حالت می‌تواند ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. در تمامی حالت‌ها و دوربین‌ها، لرزش‌‌گیر تصویر وجود دارد. ویدیوها را می‌توان با کدک H.265 HEVC ضبط کرد، ضمن اینکه فیلم‌برداری HDR با استاندارد ۱۰ بیت Dolby Vision نیز وجود دارد.

هواوی پی ۶۰ پرو با تمامی دوربین‌هایش امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ‌های ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه را دارد و در تمامی حالت‌ها نیز سیستم لرزش‌گیر الکترونیکی فعال است. در گوشی هواوی پی ۶۰ پرو از قابلیت‌هایی همچون فیلم‌برداری 8K و فیلم‌برداری HDR خبری نیست.

آیفون ۱۵ پرو مکس با تمامی دوربین‌هایش امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ‌های ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه را دراختیارتان می‌گذارد؛ ضمن اینکه در تمامی حالت‌های فیلم‌برداری و تمامی دوربین‌ها، سیستم لرزش‌گیر تصویر به‌صورت پیش‌فرض فعال است. آیفون ۱۵ پرو مکس به‌صورت پیش‌فرض ویدیوها را با استاندارد Dolby Vision HDR ضبط می‌کند، ضمن اینکه امکان انتخاب از بین کدک‌های H.264 و H.265 HEVC وجود دارد. از سوی دیگر برای کاربران حرفه‌ای‌تر، امکان فیلم‌برداری ProRes و Log نیز در دسترس قرار دارد تا در هنگام تدوین ویدیوها، آزادی عمل بیشتری داشته باشند.

برای فیلم‌برداری روزمره، سراغ فیلم‌برداری 4K30 دوربین اصلی از گل‌هایی با گلبرگ‌های قرمز رفتیم تا سطح جزئیات و بازتولید رنگ‌ها را به چالش بکشیم. ویدیوهای مقایسه‌ای در یوتیوب آپلود شده‌اند؛ بنابراین برای تماشای آن‌ها باید از ابزار تغییر IP استفاده کنید.

تماشای ویدیو در یوتیوب

توجه داشته باشید که آیفون به‌صورت پیش‌فرض با استاندارد HDR فیلم‌برداری می‌کند؛ بنابراین در حالت عادی نمی‌توان کیفیت ویدیوهایش را روی نمایشگرهای SDR متوجه شد؛ به‌همین دلیل سعی کردیم برای نمایش تفاوت جزئیات ویدیوها، هنگام کراپ‌کردنشان، ویدیوی آیفون را به فرمت SDR تبدیل کنیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر