مفهوم جدیدی برای بازی چند نفره لغو شده The Last of Us منتشر شد


به تازگی تصویر جدیدی از بازی کنسل شده The Last of Us Online منتشر شده است. برخی از توسعه دهندگان این پروژه نیز در این مورد صحبت کرده اند.

بازی چند نفره The Last of Us یکی از پروژه های استودیو Naughty Dog بود که مدتی پیش به صورت رسمی ساخت آن اعلام شد. وقتی اعلام شد که بازی چند نفره Factions در The Last of Us Part 2 بازنمی گردد، متوجه شدیم که Naughty Dog در نظر دارد آن را به عنوان یک بازی مستقل بسازد. این پروژه قرار بود یک بازی بزرگ و جاه طلبانه باشد که تجربه منحصر به فردی از دنیای The Last of Us را به بازیکنان بدهد.

متاسفانه هنوز هیچ تریلر یا ویدیویی از بازی The Last of Us Online منتشر نشده است و به تازگی تصویر هنری جدیدی از این بازی منتشر شده است که در ادامه مشاهده می کنید.

تصویر هنری بازی The Last of Us آنلاین

بازی چند نفره The Last of Us قرار بود به اندازه بازی های تک نفره Naughty Dog جامع باشد و توسعه دهندگان زیادی از سری Uncharted و The Last of Us روی آن کار می کردند. این بازی بر روی شخصیت‌های کاملاً جدید در مناطق مختلف ایالات متحده متمرکز بود و به Naughty Dog اجازه داد داستان‌های جدیدی بسازد که به ابعاد دیگر آخرالزمان سری می‌پردازد.

زمانی که تنها چند روز با پایان سال 2023 فاصله داشتیم و انتظار می رفت که Naughty Dog و سونی رویدادی را برای ارائه این پروژه مورد انتظار برنامه ریزی کنند، رسماً اعلام شد که توسعه بازی The Last of Us Online لغو شده است. . در همین حال چندی پیش جیسون شرایر در گزارشی اعلام کرد که Naughty Dog تولید این پروژه را متوقف کرده و توسعه دهندگان آن را به پروژه های انفرادی اضافه کرده است.

بخوانید  رزرو بهترین هتل های ایران با تخفیف ویژه در رهی نو

علاوه بر این، دو ماه پیش، Kotaku در گزارشی از اخراج 25 کارمند قراردادی Naughty Dog خبر داد و اعلام کرد که توسعه بازی چند نفره The Last of Us نیز در حال حاضر متوقف شده است. امروز داستان The Last of Us Online به پایان رسید و Naughty Dog تصمیم گرفت دوباره روی بازی های تک نفره داستان محور کار کند.

تیم Naughty Dog دو انتخاب داشت: یا اینکه پس از انتشار بازی چند نفره The Last of Us، چندین سال را صرف پشتیبانی و انتشار محتوا کنید. برای بازگشت به ساخت بازی های تک نفره آن را رها می کرد یا باید آن را رها می کرد. اعضای استودیو ناتی داگ راه دوم را انتخاب کردند. با این حال، طبیعی است که برخی از لغو پروژه ای که زمان زیادی را صرف آن کردند، ناراحت شوند.

پس از اعلام لغو بازی چند نفره The Last of Us، چند تن از توسعه دهندگان این پروژه واکنش نشان دادند. ناتانیل فرگوسن، طراح فنی این بازی، The Last of Us Online را پروژه ای بسیار خاص و نقطه عطفی در حرفه خود نامید. علاوه بر این، کارل مورلی، طراح سابق این بازی که اکنون در استودیوی دیگر سونی به نام FireSprite کار می کند، اعلام کرد که در طول ساخت آن بیش از هر پروژه دیگری چیزهای جدیدی یاد گرفته است و از تجربه این بازی مانند هیچ بازی دیگری لذت برده است. دیگری آن را تجربه نکرده بود. به غیر از کارگردان بازی، وینیت آگاروال نیز از انسجام تیم سازنده و کار گروهی آنها تمجید کرد.

بخوانید  اعلام تاریخ انتشار فصل سوم سریال Witcher با انتشار اولین تریلر
تحریریه مجله بازی یک گیمر