معرفی سریال Clearing Confront a Black Cult!

میراندا اتو در نقش آدرین/مادر در فیلم The Clearing

سال انتشار: 2017

سریال‌ها و فیلم‌های سریالی مبتنی بر فرقه همیشه جذابیت خاص خود را دارند و بسیاری از مردم عاشق این داستان‌ها هستند. علاوه بر این که در این داستان‌ها، مخاطب افراد را در مکان‌های بسیار زیبا می‌بیند که کارهای وحشتناکی انجام می‌دهند، مدام به این فکر می‌کنند که «درست است که من کارهای بد زیادی انجام داده‌ام، اما حداقل آنقدر خنگ نیستم که بتوانم از یک رهبر روان پریش که به من وعده سبکی می دهد، بخواه که دستور بگیرد و کارهای وحشتناکی انجام دهد.» به همین دلیل، افراد زیادی به دنبال ساختن فیلم و سریال هایی با محوریت این فرقه عجیب بودند تا دل مردم را به دست آورند. اکنون در این بخش، ما 3 سری را معرفی می کنیم که بسیار شبیه به سری های تمیز کننده هستند.


سری شبیه به سری تمیز کردن

سال انتشار: 2018

کودکانی که توسط فرقه خانواده در The Clearing به سرقت رفتند

خلاصه داستان: داستان این سریال از سال 1967 در لس آنجلس آغاز می شود. داستان بر اساس شخصیت ها و اتفاقات واقعی با اضافه شدن شخصیت های تخیلی ساخته شده است. سام هودیاک کارآگاهی است که به همراه همکار جوانش برایان شیف، یک دختر نوجوان گم شده را بررسی می کند. پس از مدتی با چارلز مانسن روبرو می شوند.

بازیگران: راجنیش چاندرا موهان جین (اشو)، ما آناند شیلا و جین استورک

بازیگران: سارا پلسون، ایوان پیترز و بیلی لورد

سال انتشار: 2015-2016

بیلی لورد در فیلم American Horror Story: Cult

سریال پاکسازی اولین سریال داستانی استرالیایی است که برای شبکه دیزنی پلاس تولید شده است. سریالی ترسناک و عجیب درباره یک فرقه مبهم.

سریال کشور وحشی وحشی

راجنیش روی سریال تمرکز دارد

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «زنی مجبور است با کابوس‌های گذشته‌اش مقابله کند و با آن مقابله کند. به منظور جلوگیری از یک فرقه مخفی؛ فرقه ای که قصد دارد یک سری از کودکان بی گناه را ربوده و آنها را جمع کند تا نقشه بزرگ و نهایی خود را اجرا کنند. این سریال با شخصیت اصلی فریا (با بازی ترزا پالمر) شروع می‌شود که با نوه‌اش در دریاچه شنا می‌کند. در جای دیگر دختر 8 ساله ای به نام سارا را می بینیم که به طرز وحشتناکی ربوده شده و به بلک مارش برده می شود تا مجبور شود به یک فرقه عجیب بپیوندد.

سریال پاکسازی بر اساس این ماجراهای عجیب ساخته شده که سبکی روانی و ترسناک دارد و در اصل برای شبکه دیزنی پلاس ساخته شده است. ترزا پالمر، میراندا اتو، گای پیرس، جولیا سوگ، هازم شاماس، کیت مالونی، خاویر ساموئل و… از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Purge به ایفای نقش می پردازند. منتقدانی که فیلم را تماشا کردند آن را دوست داشتند و نقدهای مثبتی به آن دادند. اکثر آنها فکر می کردند که سریال The Clearing از فضای استرالیایی خود و اجرای جذاب اما خسته کننده میراندا اتو طعمی دو چندان می گیرد. این مجموعه اثری ترسناک و ترسناک است که می توان آن را به دیگران توصیه کرد.

خلاصه داستان: وقتی یک گورو بحث‌برانگیز یک شهر رویایی در صحرای اورگان می‌سازد، جرقه درگیری شدید بین دامداران محلی می‌شود. اشو به همراه یکی از اولین فالوورهایش، دستیار شخصی و جامعه فالوورهایش معروف به راجنیش پورام، محور این مستند هستند. این مجموعه مستند تاریخچه این درگیری را شرح می دهد. که منجر به اولین حمله بیوتروریستی در ایالات متحده و یک پرونده گسترده شنود غیرقانونی می شود. این مستند 6 قسمتی یک لحظه بسیار مهم در تاریخ فرهنگ آمریکا را بازگو می کند که تا حد زیادی فراموش شده است. زمان اتفاقات عجیبی که تحمل کشور را برای جدایی کلیسا و دولت آزمایش می کند.


سریال Aquarius

بازیگران: دیوید دوکوونی، جنتین آنتونی و گری دیمون

سریال داستان ترسناک آمریکایی: فرقه

اساس فلسفه خانواده این بود که همیلتون برن تناسخ عیسی مسیح و یک خدای زنده است. یکی از دخترخوانده‌های آن، سارا همیلتون-بیرن، بعداً عقاید این گروه را به عنوان «مجموعه‌ای نامرتب» از مسیحیت و عرفان شرقی توصیف کرد. مرداد ماه سال 87 بود که سرانجام پلیس به مقر این گروه حمله کرد و بچه های بیچاره را آزاد کرد. در سال 1993 بود که همیلتون برن به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و شهادت دروغ از طریق ثبت نادرست تولد سه فرزند غیرمرتبط به عنوان سه قلوهای خودش متهم شد. اما در نهایت او از این اتهامات تبرئه شد… اگرچه به بقیه اظهارات اعتراف کرد و به پرداخت 5000 دلار جریمه محکوم شد.

در سال ۲۰۱۹ بود که نویسنده‌ای به نام جی پی پومار کتابی ترسناک، روان‌شناختی، تعلیق‌آمیز و خارق‌العاده با عنوان در پاکسازی منتشر کرد، داستانی که عجیب به نظر می‌رسد، اما محتوای واقعی دارد. پومار نویسنده نیوزلندی است که تا به امروز 6 رمان پرفروش از جمله Call Me Evie، Tell Me Lies و The Wrong Woman منتشر کرده است. کتاب In the Clearing از دیگر رمان‌های پرفروش این نویسنده است که الهام‌بخش شبکه Hulu برای ساخت سریال The Clearing است که با نام‌های «پاکسازی»، «تصفیه» یا «تخلیه» نیز شناخته می‌شود.

داستان ترسناک آمریکایی: فرقه

علاوه بر این کتاب، مجموعه Purge از یک فرقه واقعی به نام «خانواده» و رهبر کاریزماتیک آن، آن همیلتون برنهام الهام گرفته است. خانواده یک گروه معنوی استرالیایی عصر جدید بود که در اواسط دهه 1960 فعالیت می کرد و توسط یک مربی یوگا رهبری می شد. این خانواده ترکیبی التقاطی از مسیحیت و هندوئیسم با سایر ادیان شرقی و غربی را بر اساس این اصل که حقایق معنوی جهانی هستند، آموزش دادند. آنها نارگیل های مختلف را می دزدیدند و به اصطلاح آنها را مجبور می کردند چیزهایی بخورند تا مفاهیم دینی را به آنها بیاموزند. این گروه یک حلقه درونی داشتند که اعمال خود را با ادعای تناسخ رسولان عیسی توجیه می کردند.

این خانواده و داستان عجیبشان پیش از این توسط سازندگان دیگر اقتباس شده بود، از جمله سریال مستند فرقه خانواده که در سال 2019 پخش شد. یکی از نقاط قوت اصلی این سریال را می توان بازی چشمگیر ترسا پالمر دانست؛ بازیگری با استعداد که می تواند استرس و اضطراب را در چهره خود نشان دهد، بنابراین فقط با یک نگاه به چهره او می توان فهمید که اتفاقات بدی در دنیای او رخ می دهد و بیننده می خواهد راز آن را بداند.

این فرقه توسط زنی کاریزماتیک، مودب و شاد به نام آدرین رهبری می شود. کسی که قصد دارد فرزندانی «پاک و پاک و به دور از قوانین سختگیرانه و خفقان‌آور جامعه» تربیت کند. حالا، آدرین چگونه این کار را انجام می دهد؟ با محدود کردن دسترسی کودکان به دنیای بیرون، محروم کردن آنها از غذا، تغذیه آنها با ال اس دی و پوشاندن لباس های یکسان با مدل موهای بلوند یکسان. اگر اهل سینما باشید، احتمالاً با دیدن این بچه ها، روستای لعنتی جان کارپنتر را به یاد خواهید آورد.

خلاصه داستان: داستان این سریال در سال 2017 اتفاق می‌افتد و حول فرقه‌ای می‌چرخد که ساکنان بروکفیلد هایتس، میشیگان را به وحشت انداخته و تحت تعقیب قرار می‌دهد. پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016.


دیوید دوکاونی در نقش سم هودیاک در سریال Aquarius

سریال کشور وحشی

سریال دلو

ترزا پالمر در نقش شخصیت اصلی فیلم The Clearing

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  امکان عرضه کارت گرافیک RTX 4070 از فروردین ماه آینده