معرفی انیمه My Hero Academia


انیمه My Heroic High School به طرز بازیگوشی کلیشه های انیمه شونن را با آثار هنری ابرقهرمانی غربی ترکیب می کند تا ساختاری با طراوت ایجاد کند. در ارائه این انیمه محبوب با یک گیمر همراه باشید.

مشخصات انیمیشن:

  • نام ژاپنی: Anime Boku no Hero Academia
  • نام فارسی: انیمه مدرسه قهرمان من (آکادمی قهرمان من)
  • بر اساس مانگای کوه هوریکوشی
  • ژانر: اکشن، مدرسه ای، ماجراجویی
  • سال پخش: 2016 تاکنون تعداد قسمت ها: 138 Studio d’os
  • وضعیت: مانگا ادامه دارد. انیمه ادامه دارد.
  • رده بندی سنی: PG-13

خلاصه داستان:

داستان انیمه My Heroic School در دنیایی اتفاق می افتد که تقریباً 80 درصد از جمعیت انسان دارای قدرت های مافوق بشری به نام Quirks هستند. این قدرت ها بسیار متفاوت هستند و بعید است که دو نفر قدرت های مشابهی داشته باشند مگر اینکه با هم مرتبط باشند. در میان افرادی که قدرت یک کوسه را دارند، تعداد کمی می توانند به عنوان قهرمان در کارهایی مانند عملیات نجات ظاهر شوند و با افراد شروری که از قدرت خود سوء استفاده می کنند، مقابله کنند. قهرمانان حرفه ای بر اساس توانایی خود در انجام وظایف مختلف به رتبه های بالاتری دست می یابند.

در این میان ایزوکو میدوریا پسری است که قدرت خاصی ندارد و به همین دلیل توسط اطرافیان از جمله دوست دوران کودکی اش کاتسوکی باکوگو مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. با این حال، Midoriya و Bakugou یک علاقه مشترک دارند و آن ستایش یک ابرقهرمان به نام Almighty، بهترین قهرمان جهان است. اما اکنون Almait به شدت آسیب دیده است و این موضوع را مخفی نگه داشته است تا روحیه مردم را حفظ کند. آلمیت پس از آشنایی با میدوریا متوجه می شود که اگرچه کوسه ندارد، اما در مواجهه با خطر اراده و شجاعت خاصی دارد، بنابراین تصمیم می گیرد تا قدرت کوسه خود به نام “یکی برای همه” را منتقل کند.

اولین جلسه میدوریا ایزوکو

اکنون ایزوکو میدوریای جوان (ملقب به دکو) قدرت خاصی را به ارث برده است و می تواند در امتحان دبیرستان سوپر قهرمان UA (UA) برای ماجراهایی که زمانی آرزویش را داشت شرکت کند. بودن در میان دوستان جدید و استادان باتجربه تازه آغاز راه است زیرا قهرمان بودن سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. خیلی زود، فعالیت ضدقهرمانان و تبهکارانی که به دنبال قدرت و سلطه بر جهان هستند، منجر به شکل گیری جنگ های جدی بی شماری می شود که رویای تبدیل شدن به بهترین ابرقهرمان جهان را با چالش های مختلفی مواجه می کند.

بخوانید  Dragon's Dogma 2 یک تجربه واقعی را ارائه می دهد

وقتی صحبت از انیمه های ابرقهرمانی به میان می آید، با لیست بلندبالایی از انیمه ها روبرو هستیم که اغلب قهرمانان منحصر به فرد و سخت کوشی سبک شونن را در راه رسیدن به یک هدف نجیب نشان می دهند. انیمه My Hero Academia که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های ابرقهرمانی در سال‌های اخیر شناخته می‌شود، با ترکیب ویژگی‌های محبوب کمیک‌های وسترن استریپ و انیمه‌های شونن با تمرکز بر ابرقهرمان‌ها، تلاش کرد دنیایی پر از ابرقهرمان‌ها را در روایتی دیگر تعریف کند. به عبارتی انیمه My Heroic School دو مخاطب متفاوت اما نزدیک در عرصه سرگرمی را با پلتفرمی جهانی گرد هم آورد.

نکته قابل توجه در MHA از اینجا شروع می شود. زیرا کمیک های ابرقهرمانی وسترن و شونن ابرقهرمانی قبلاً برتری این سبک را به نمایش گذاشته اند. این انیمه تا اینجای کار نشان داده است که به ریشه خود وفادار است و آموخته های قبلی را تکرار می کند و پس می دهد. این سوال چالش بزرگی برای شروع کار در دوره ای است که سبک ابرقهرمانی اشباع شده است. اگرچه بریدن از انتهای صف کار ساده ای نیست، اما با ساخت انیمه مدرسه قهرمان من، کم کم شاهد پیشروی سریال در دل مخاطب هستیم. پس از لذت بردن از یک مانگا با کیفیت بالا، به یک اصل ساده برای یافتن علت این مشکل می رسیم. این همگرایی جدید با کلیشه‌های ژانر در ابتدا برای مخاطبان مبتدی جذابیت دارد که فرصتی برای بررسی تمام آثار قبلی ندارند اما از تجربه‌ای جدید و بی‌سابقه استقبال می‌کنند که هنوز بحث‌برانگیز است.

دکوراسیون در انیمه My Hero Academia

خوشبختانه مدرسه قهرمانان من آنقدر پختگی و جذابیت دارد که نمی توان آن را برای همیشه رها کرد. اگر در One Piece، نیروهای مافوق بشری بی‌شماری از طریق میوه‌های شیطانی معرفی می‌شوند، در MHA، این قدرت از بدو تولد در 80 درصد افراد جوانه زده است. بنابراین، با گذشت زمان، جنگ تمام عیار برای شهرت و نمایش قدرت شدیدتر خواهد شد. آقای کوهی هوریکوشی به عنوان خالق مانگا، نت های هموار کننده برای ظهور بی دردسر قدرت های ابرقهرمانی را در دل داستان قرار داده است، به عنوان مثال، قابلیت انتقال و به ارث بردن قدرت در دسترس است.

بنابراین نیازی به ساخت مجموعه ای برای جمع آوری ابرقهرمانان با قدرت های پایه متفاوت نیست، زیرا همه چیز در دنیای ابرقهرمانی My Hero Academia در یک گردهمایی بالقوه آماده است. می توان حدس زد که تم ترکیبی کمیک-مانگای این اثر نیز به علایق شخصی کوهی هوریکوشی برمی گردد، این گرایش به آثار مارول و دی سی محسوس است و پس از تماشای چند قسمت از انیمه با شدت بیشتری احساس می شود.

بخوانید  بررسی بازی System Shock Remake

مبارزه میدوریا ایزوکو با شوتو تودوروکی

Studio Bones (تهیه کننده انیمه هایی مانند Full Metal Alchemist، Noragami، Mob Psycho 100 و Bango Stray Dogs) بار دیگر کیفیت خیره کننده ای را از همان قسمت اول به ثبت رساند. در حالی که برای شروع معمولی بین 4000 تا 5000 طراحی توسط انیماتورها انجام می شود که در طول فصل و حتی بعد از آن در انیمه MHA از همان قسمت اول بین 7000 تا 8000 طراحی برای انیمیشن ساخته می شود. پس از همان قسمت اول، می توان کیفیت بصری نفس گیر انیمه را تجربه کرد که با رنگ های زنده و غنی خود بیننده را مسحور خود می کند. این انفجار حجم کاری چیزی است که باز هم بیننده را غافلگیر می کند، برای مثال در فصل دوم در جشنواره ورزشی که شاهد نبرد بین میدوریا و شوتو تودوروکی هستیم، می توان تخمین زد که تقریباً 5000 طرح کشیده شده است. طبیعتا در این شرایط جزئیات بیشتری از تمامی زوایای پنل های اکشن هنری مانگا به تصویر کشیده می شود که لذت تماشای انیمه را افزایش داد. اما در فصول بعدی احتمالاً به دلیل فشار کاری، گاهی اوقات این سطح مطلوب افت نسبی را تجربه خواهد کرد.

یکی دیگر از مسائل مهم در محبوبیت روزافزون سری My Hero Academia، پایداری جریان انیمه است. Kuhi Horikoshi Mangakai در 20 نوامبر 1986 متولد شد و از ژوئیه 2014 مانگای Boku no Hīrō Akademia را منتشر کرده است. Studio Bones از آوریل 2016 شروع به پخش انیمه اقتباسی از این مانگا کرد. پس از فصل اول که در 13 قسمت هر بار پخش شد. سال ما شاهد پخش منظم فصل جدید انیمه در 25 قسمت بوده ایم. فصل ششم انیمه My Hero Academia در اکتبر 2022 پخش شد و فصل های 258 تا 306 مانگا را پوشش می داد. روند متوالی انتشار مانگا و سیاست انتشار یک فصل در سال، این تداوم را در بین مخاطبانی که اغلب از ایجاد خلأ در نمایش‌های انیمه شکایت دارند، احساس مثبتی کرده است.

همه شخصیت های مدرسه قهرمان من

مانند تمام بهترین آثار ابرقهرمانی در My Hero Academia، شخصیت‌های ابرقهرمانی داستان و قدرت‌های مافوق بشری آن‌ها دارایی اصلی در خلق لحظات هیجان‌انگیز و اکشن هستند. کنار هم قرار گرفتن دکو با عیوب و اسرار، باکوگو با دیوانگی و سرسختی، و شوتو تودوروکی با قدرت آتش و یخ (که اجمالی از زوکو را در آواتار: آخرین هواساز نیز نشان می‌دهد) یادآور سه سبک ناروتو-ساسوکه است. . تعامل یک طرفه همراه با دیگر شخصیت های مدرسه، ابرقهرمانان زن حضور مکمل جذابی در MHA دارند. برای مثال، اوچاکو اوراراکا و تسویو آسوی در ترکیب و جفت شدن با بقیه شخصیت‌ها به دلیل حرکت پرشور، تم قورباغه‌ای و لحن صادقانه‌شان همراهی بامزه دارند. علاوه بر این، ترکیب انگیزه های شخصی و روند توسعه این ابرقهرمانان جوان به تدریج با پیشرفت داستان و مبارزه به سکانس های درخشان در انیمه تبدیل می شود.

بخوانید  آپدیت جدید Skyrim ویژگی های جدیدی را به بازی اضافه می کند

My Hero Academia علاوه بر جدیت قهرمانانش، طعمی بازیگوش نیز دارد، حضور ابرقهرمانان جوان در تمرینات و همچنین سبک هنری شوخ طبع هوریکوشی آن را گسترش داد. به همین دلیل است که آلمیت که ابرقهرمان شماره یک این دنیا محسوب می شود، در حالت ابرقهرمانی خود، سبکی نزدیک به آثار کمیک وسترن مانند بتمن دارد، اما جدای از آن، بدنی لاغر و رنج کشیده دارد. به همین ترتیب کنایه ها و استعاره های کوچک بسیاری در طول داستان و برخورد با شخصیت های قهرمان و ضد قهرمان دیده می شود.


انیمه هایی مثل انیمه مدرسه قهرمانانه من

وقتی کلیشه های جنسیتی در وسط قرار می گیرد، با انیمه های زیادی مواجه می شویم. این برای یک شونن ابرقهرمان بسیار صادق است. پس برای ارائه آثاری مشابه My Hero Academia می توانید به انیمه های مختلف مراجعه کنید. از Hunter Hunter و One Piece گرفته تا Naruto و … فقط به دو مورد اشاره می کنیم که یکی بر اساس اصل کلیشه ای و دیگری بر اساس رد آن است.

قهرمانان انیمیشن شبدر سیاه

انیمه شبدر سیاه

آستا و یونو دو نوجوان یتیم روستایی در حومه پادشاهی شبدر هستند که آرزوی تبدیل شدن به پادشاه جادوگر را دارند. اما آستا بر خلاف یونو مهارت جادویی خاصی ندارد و مصمم است از طریق تمرینات بدنی و تمرین به آنها دست یابد. هر جادوگر کتاب جادویی خود را به نام گریمور در ابتدای کتاب دریافت می کند، اما شرایط برای آستا همیشه متفاوت است. آموزش ها و تست های زیادی برای رقابت و مبارزه با دوستان و دشمنان در انتظار این شعبده بازان جوان است.

انیمه one punch man

انیمه one punch man

سایتما یک ابرقهرمان با ظاهری ساده و سر بدون مو است، اما نکته غیرعادی در مورد این ابرقهرمان قدرت منحصر به فرد او است که هیچ دشمنی نمی تواند در برابر آن مقاومت کند. این باعث شد سایتما نتواند لذت جنگیدن و پیروزی را درک کند. زندگی ضعیف سایتما تنها با آمدن یک سایبورگ مطیع و پیوستن به جامعه ابرقهرمانان طعنه آمیزتر می شود. سایتما آخرین ضربه به حلقه اتصال نبرد سطحی قهرمانان و تبهکاران است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر