ما بالاخره به لطف کنفرانس Blizzard GDC، شماره اشتراک WoW را می دانیم

تعداد اشتراک های World of Warcraft مدت هاست که در هاله ای از ابهام قرار داشته است، اما به لطف کنفرانس اخیر Blizzard GDC و برخی محاسبات هوشمندانه توسط یک سازنده محتوای WoW، طرفداران MMO بلیزارد اکنون اطلاعات دقیقی در مورد تعداد دقیق بازیکنانی که اشتراک ماهانه پرداخت می کنند، دارند. هزینه اشتراک برای امتیاز کاوش در Azeroth.

بلیزارد قبل از انتشار الحاقیه بازی 2016 لژیون، اعداد دقیق اشتراک خود را اعلام نکرد. از آن زمان، طرفداران این سوال را داشتند که بازی از منظر اعداد چقدر خوب (یا چقدر خوب) بازی می کند، به خصوص پس از انتشار Shadowlands در سال 2020. که نقطه پایینی در تاریخچه طولانی بازی محسوب می شود.

خبر خوب این است که در حال حاضر اعداد واقعی برای فکر کردن وجود دارد، حتی اگر آنها تخمین های تقریبی باشند. بر اساس برآورد BellularGaming بر اساس نمودار ارائه شده توسط جنرال موتورز Warcraft به عنوان بخشی از سخنرانی اخیر خود در GDC، و همچنین رکوردهای درآمد قبلی Activision Blizzard، WoW در حال حاضر حدود 7،25 میلیون مشترک دارد. این تعداد از زمانی که Dragonflight در سال 2022 راه اندازی شد به طور قابل توجهی افزایش یافته است و یک اصلاح اصلی پس از گسترش پلاریزه Shadowlands بازی است.

هایت در بخشی از سخنرانی خود توضیح داد که چه مشکلی در Shadowlands رخ داد و چگونه بلیزارد برای بازگرداندن بازیکنان کار کرد. به گفته هایت، محیط Shadowlands، برخورد آن با شخصیت های مورد علاقه طرفداران و شرور جدیدش، همگی نتیجه را از دست دادند. همچنین از منظر گیم پلی، با تمرکز بیش از حد بر روی سیستم های “قدرت قرضی” و عدم تنوع، ناامید شد. جامعه همچنین در طول Shadowlands شنیده نشد و بلیزارد، طبق اعتراف خودش، فاقد شفافیت با پایه بازیکنان بود.

بخوانید  فروش بازی Elden Ring به 20.5 میلیون نسخه رسید

بنابراین جای تعجب نیست که در طول Shadowlands Hight گفت که بازی زمانی که نوبت به لغو اشتراک‌های بازیکنان می‌رسد، شاهد «تحرک تاریخی بالایی» بوده است. از راه اندازی Shadowlands تا پایین ترین نقطه آن قبل از انتشار Dragonflight، تخمین زده می شود که WoW بیش از 3 میلیون مشترک را از دست داده است. حتی انتشار مجدد The Burning Crusade Classic و Wrath of the Lich King Classic، دو توسعه دهنده محبوب قدیمی که هر دو در اشتراک پایه WoW در این دوره گنجانده شده بودند، هیچ کمکی به کاهش شدید تعداد بازیکنان نکرد.

مقایسه ای از ارائه GDC Warcraft GM John Hight با تخمین BellularGaming، از طریق کاربر Reddit Kevombat.
مقایسه ای از ارائه GDC Warcraft GM John Hight با تخمین BellularGaming، از طریق کاربر Reddit Kevombat.

راه اندازی Dragonflight شاهد افزایش اشتراک ها بود، همانطور که در هر راه اندازی توسعه ای معمول است. سپس اعداد دوباره شروع به کاهش کردند قبل از اینکه به طور پیوسته در طول توسعه افزایش یابد: روندی صعودی که در تاریخ اخیر WoW دیده نشده است. اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌های درآمد خود اعلام کرد که تعداد حفظ مشترکین برای Dragonflight بیشتر از سایر برنامه‌های توسعه‌دهنده جدیدتر است و بلیزارد با به‌روزرسانی‌های مکرر محتوا و ارتباطات بیشتر تیم توسعه‌دهنده از طریق یک نقشه راه محتوا یک ساله به این شتاب ادامه داده است. اواخر سال گذشته، WoW Classic Discovery Season نیز راه اندازی شد، که به نظر می رسد منجر به افزایش بزرگ دیگری در تعداد اشتراک ها شده است.

تمام اعدادی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، تخمینی هستند، اما طبق گفته Windows Central، طبق منابع خود کاملاً دقیق هستند. تعداد اشتراک‌های WoW در آستانه گسترش بازی در سال 2024، The War Within، رو به افزایش است و به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد که اقدامات تصحیح مسیر بلیزارد پس از Shadowlands کار می‌کنند.

بخوانید  ژور امروز کجاست؟ (3-7 فوریه) - آیتم های عجیب و غریب Destiny 2 و راهنمای مکان Xur

The War Within یک خط داستانی سه بعدی را راه اندازی می کند که بلیزارد آن را The Worldsoul Saga می نامد. مانند هر بسط جدید، The War Within مناطق جدیدی را برای کاوش و سیاه چال‌ها را برای تکمیل اضافه خواهد کرد. همچنین یک فعالیت آخر بازی جدید را معرفی می کند که می تواند به صورت انفرادی یا در گروه های کوچک انجام شود، و همچنین یک سیستم پیشرفت گسترده حساب کاربری به نام Warbands که مدت ها در انتظار آن بودیم. بلیزارد اخیراً یک بازی غیرمنتظره بتل رویال با زمان محدود قابل بازی در WoW به نام Plunderstorm را معرفی کرده است که هر کسی که اشتراک WoW دارد می تواند آن را بازی کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر