مایکروسافت نگران پایان کنسول ها بود

پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس، در مورد نگرانی مایکروسافت در مورد پایان دوران کنسول در زمان کنسول Xbox 360 صحبت کرد.

با هر نسل از کنسول ها، حدس و گمان هایی در مورد اینکه آیا این دوره آخرین دوره کنسول های بازی خواهد بود یا خیر وجود دارد. پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس، به نظر می رسد در زمان ایکس باکس 360 نیز چنین بحثی وجود داشته است. وی در مصاحبه ای با رسانه IGN گفت که در زمان حضورش در ایکس باکس این تیم عمومی بوده است. 2007 او به آینده بازی فکر می کرد.

مور گفت: «به طور کلی، حتی زمانی که در مایکروسافت بودم، در سال 2007 می‌گفتیم: «آیا این آخرین نسل کنسول‌ها است؟» آیا تلویزیون‌ها دارای تراشه‌هایی هستند که قابلیت بازی کردن را دارند و فقط به یک کنسول نیاز دارید؟ آیا کامپیوتر یک دستاورد بزرگ است؟

سپس مصاحبه کننده به سال 2007 اشاره کرد و گفت که طرح چنین موضوعاتی هنوز فاصله زیادی دارد. مور پاسخ داد: «بله، این در طول Xbox 360 بود. این نگرانی وجود داشت. اگر به چیزی فکر می کنید که در اواسط دهه 2000 ظاهر شد، (با خود می گویید) پایان دهه چگونه خواهد بود، و بر اساس چرخه هایی که معمولاً پنج یا شش سال بودند، می پرسید چه چیزی است. پنج یا شش سال؟ شش سال به نظر می رسد؟ آیا به کنترلر دیگری نیاز داریم؟ خب، بالاخره جواب مثبت بود. اما تردیدهایی وجود داشت.»

هنوز گمانه زنی های زیادی در مورد آینده کنسول ها وجود دارد و بسیاری بر این باورند که کنسول ها به پایان راه خود خواهند رسید. البته در حال حاضر طبق گفته های ایکس باکس، حداقل در سال های آینده شاهد یک کنسول قدرتمند دیگر خواهیم بود.

بخوانید  در حال حاضر یک مود Dragon's Dogma 2 وجود دارد که ریزتراکنش‌های آیتم‌ها را دور می‌زند

تحریریه مجله بازی یک گیمر