مایکروسافت در صورت لغو خرید اکتیویژن بلیزارد 3 میلیارد دلار جریمه شد

Captain Price، Ghost، Alejandro و Soup McTavish در Call of Duty: Modern Warfare 2

با تایید مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت در صورتی که نتواند قرارداد خرید آن شرکت را ببندد باید 3 میلیارد دلار جریمه بپردازد.

اگرچه مایکروسافت و اکتیویژن هر دو گفته‌اند که تصمیم CMA باید درخواست تجدیدنظر شود، بعید به نظر می‌رسد که این معامله انجام شود و می‌تواند ضربه‌ای برای هر دو شرکت باشد. با این حال، مایکروسافت با لغو این قرارداد ضرر بیشتری خواهد کرد. زیرا این شرکت در صورت فسخ قرارداد باید مبلغ هنگفتی معادل 3 میلیارد دلار به عنوان جریمه به اکتیویژن بلیزارد بپردازد.

طی چند ماه گذشته، خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت مورد بررسی دقیق رقبا و ناظران بازار در سراسر جهان قرار گرفته است. اخیراً، این معامله با یک مانع بزرگ روبرو شد و سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) آن را مسدود کرد و گفت که این معامله تأثیر مخربی بر بازار رقابتی ابری خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که چقدر طول می کشد تا سرنوشت نهایی این توافق اعلام شود. با این حال، مایکروسافت به تلاش خود برای متقاعد کردن رگولاتورها و دریافت تاییدیه آنها ادامه خواهد داد. این شرکت اخیراً قرارداد همکاری 10 ساله جدیدی را با پلتفرم بازی ابری Nware امضا کرده است تا حسن نیت خود را پس از خرید Activision Blizzard و فعالیت در بازار ابری نشان دهد.

شاید جریمه 3 میلیارد دلاری در مقایسه با قیمت 69 میلیارد دلاری که مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد در نظر گرفته است ناچیز باشد، اما شایان ذکر است که این جریمه هزینه کمی نیست. برای مقایسه می توان گفت که مایکروسافت ۷.۵ میلیارد دلار برای خرید Bethesda هزینه کرده است.

بخوانید  معرفی بازی Age of Empires Mobile با پخش تریلر سینمایی

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

این موضوع در مصاحبه جدید بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد با رسانه CNBC اعلام شد. کوتیک در ادامه برنامه اکتیویژن بلیزارد را پس از لغو قرارداد و دریافت 3 میلیارد دلار توضیح داد: “من فکر می کنم اولویت و هدف ما تلاش برای انجام این معامله است و فکر می کنم به نفع صنعت بازی و رقابت درون آن خواهد بود.” اگر این معامله معکوس شود، تقریباً 18 میلیارد دلار پول نقد خواهیم داشت. فکر می کنم اگر به تاریخ 30 ساله ما نگاه کنید، نشان می دهد که ما سرمایه را به خوبی به نفع سهامداران خود به کار گرفته ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر