قیمت RTX 4070 Super به سرعت کاهش یافته است


در حالی که زمان کمی از عرضه کارت گرافیک RTX 4070 Super در بازار می گذرد، قیمت این پردازنده گرافیکی در اروپا کمتر از نرخ مصوب شده است.

به گزارش وب سایت Tweaktown، تنها یک روز پس از عرضه کارت گرافیک RTX 4070 SUPER، قیمت این پردازنده گرافیکی در اروپا به زیر MSRP مصوب رسید. فروشگاه های متعددی در اتریش، آلمان و لهستان وجود دارند که در حال حاضر کارت گرافیک RTX 4070 SUPER را با تخفیف به خریداران عرضه می کنند تا قیمت آن کمتر از قیمت تعیین شده توسط انویدیا باشد.

اولین بار در یکی از فروشگاه های آنلاین لهستان با مدل Gainward یا Ghost بود. کارت گرافیک RTX 4070 SUPER در 5% زیر MSRP قرار دادن در فروش پس از آن، نسخه قیمت در فروشگاه اتریش دوقلو INNO3D

همانطور که می بینید، این تخفیف ها اندک و در درصد پایینی هستند، اما همچنان برای یک کارت گرافیک جدید که تنها یک روز از عرضه آن می گذرد، غیرعادی به نظر می رسد. به این ترتیب یک سری از گمانه زنی ها در مورد فروش ضعیف RTX 4070 SUPER در روز عرضه این پردازنده گرافیکی مطرح شد و کانال یوتیوب Moore's Law is Dead. همچنین از چندین منبع معتبر نقل شده است آن را تایید کرد. اما به نظر می رسد این افت قیمت فقط مربوط به اروپا بوده و سایر کشورها از جمله آمریکا تحت تاثیر آن قرار نگرفته است.

کارت گرافیک RTX 4070 Super

اما در صورت ادامه این روند، بعید نیست که قیمت این کارت گرافیک در سایر کشورهای جهان با روند نزولی مواجه شود. به خصوص در شرایطی که موجودی بالای فروشگاه های بزرگی مانند Newegg ممکن است تایید دیگری بر احتمال فروش پایین این پردازنده گرافیکی باشد. همانطور که در شرایط تقاضای زیاد و عرضه کم محصولات شاهد افزایش بی رویه قیمت کالاها هستیم، عدم استقبال از کالا و تداوم عرضه آن نیز می تواند منجر به کاهش قیمت شود.

بخوانید  Apex Legends بالاخره یک اسلحه جدید دریافت می کند

البته کار بر روی محصولات جدیدی مانند کارت گرافیک RTX 4070 SUPER به تازگی آغاز شده است و نباید اینقدر زود درباره میزان استقبال کاربران قضاوت کرد. در واقع، باید به این پردازنده گرافیکی کمی زمان بدهیم تا ببینیم آیا انویدیا واقعاً در متقاعد کردن کاربران برای ارتقا به این محصول مشکل دارد یا خیر.

البته هنوز نکات مثبت زیادی در مورد این پردازنده گرافیکی وجود دارد، اما انویدیا حتی اگر برای فروش این محصول مشکل داشته باشد، چند گزینه دیگر نیز دارد. یکی از این راهکارها افزایش حجم تولید کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER و اولویت بندی آن است که می تواند گزینه جایگزین مناسبی برای کاربران معترضی باشد که احساس می کنند حافظه گرافیکی 12 گیگابایتی RTX 4070 SUPER با قیمت 599 دلار در اواسط کارت گرافیک ردیفی کافی نیست.

مقایسه امتیازات GeForce RTX 4070 SUPER

به طور خلاصه باید گفت که کارت گرافیک RTX 4070 SUPER حدود 7 درصد هسته های کمتری نسبت به RTX 4070 Ti SUPER دارد. بنابراین عملکرد آن 4 تا 7 درصد کندتر از مدل غیر SUPER نسخه Ti خواهد بود. از سوی دیگر، اگر نتایج عملکرد RTX 4070 SUPER را با کارت گرافیک RTX 4070 مقایسه کنیم، شاهد بهبود 21.7 درصدی در تعداد هسته و بهبود عملکرد 9-12.6 درصدی خواهیم بود. دلیل آن احتمالاً افزایش جزئی در مصرف برق آن 10٪ یا 20 وات است.

در نهایت، نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر