قبل از ادغام با مایکروسافت، Activision به دنبال اخراج گسترده بود


مایکروسافت اعلام کرده است که Activision Blizzard از زمانی که مستقل شده است، مطابق با روندهای عمومی در صنعت بازی های ویدیویی، اخراج های گسترده ای را در نظر گرفته است.

در اکتبر 2023، پس از نهایی کردن روند خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ 69 میلیارد دلار، مایکروسافت مالک جدید این ناشر بزرگ می شود و کنترل را در دست می گیرد. با این حال، پروژه تحت رهبری اکتیویژن بلیزارد شروعی دشوار دارد. ماه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد 1900 کارمند خود را در بخش های بازی خود اخراج کند که این امر بر Activision Blizzard، Bethesda و Xbox Studios تأثیر می گذارد.

با اعلام اخراج های گسترده در اکتیویژن بلیزارد، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) که قبل از نهایی شدن خرید ناشر توسط مایکروسافت تلاش کرده بود به دلایل رقابتی مانع از این توافق شود، شکایتی را به دادگاه نهم ایالات متحده ارائه کرد. آخرین تجدید نظر هفته یونایتد ارسال شد; در این شکایت آمده است که اخراج کارکنان وعده مایکروسافت مبنی بر اینکه این دو شرکت پس از ادغام به طور مستقل فعالیت خواهند کرد، نقض شده است.

در پاسخ به شکایت جدید FTC، مایکروسافت نامه ای به دادگاه ارسال کرد و ادعا کرد که همانطور که یک روند ناگوار در صنعت بازی های ویدیویی برای چندین ماه مشهود است، اکتیویژن بلیزارد نیز در حال بررسی اخراج های قابل توجهی است، چه بازخرید یا نه. معامله توسط مایکروسافت انجام می شود یا خیر. این شرکت در نامه می‌گوید: «بر اساس روندهای کلی در صنعت بازی‌های ویدیویی، Activision قبلاً قصد داشت تعداد قابل توجهی از کارمندان خود را اخراج کند و در عین حال به عنوان یک شرکت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین اطلاعیه اخیر مایکروسافت را نمی توان به طور کامل به ادغام نسبت داد. »

بخوانید  مرثیه ای برای موشک؛ پیشرفته ترین فالکون 9 اسپیس ایکس گم شد

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

به عنوان بخشی از کوچک سازی عظیم مایکروسافت، بازی بقا اعلام نشده بلیزارد پس از شش سال توسعه لغو شد. در همان زمان گزارش شد که یکی از توسعه دهندگان بازی Call of Duty استودیو Sledgehammer Games و Toys Four Bob Studio است که سازنده بازی های Crash Bandicoot و Spyro است. همچنین بخش قابل توجهی از نیروی کار خود را از دست دادند.

در سال 2023 بیش از 6000 نفر شاغل در این بخش شغل خود را از دست دادند و تا کنون در سال 2024 این مشکل همچنان پابرجاست و در کمتر از 6 هفته از ابتدای سال تاکنون بیش از 6300 نفر شغل خود را از دست داده اند. اخراج چندین شرکت دیگر نیز اعلام شد، از جمله Riot Games، Unity، Sega، Behavior Interactive، Last Boys Interactive، Blackfart Games، CI Games، Thunderfall Group، Visual Concepts و PeopleConFly، و همچنین مجموعه ای از استودیوهای کوچک و بزرگ دیگر. مجبور شدند تعدادی از کارمندان خود را اخراج کنند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر