فروش PS5 به 50 میلیون رسید، نوامبر 2023 بهترین ماه در تاریخ پلی استیشن برای فروش کنسول بود.



سونی اینتراکتیو اینترتینمنت اعلام کرد که پلی استیشن 5 به یک نقطه عطف فروش دیگر رسیده است و تعداد کل واحدهای فروخته شده به مصرف کنندگان تا 9 دسامبر به 50 میلیون رسیده است. این شامل سیستم‌هایی می‌شود که در سرتاسر جهان فروخته می‌شوند، و باید تکرار شود که این رقم «فروش از طریق» است، نه «ارسال شده».

رئیس SIE، جیم رایان، که در سال 2024 بازنشسته خواهد شد، گفت که نتیجه فروش “نشان از حمایت بی دریغ جامعه جهانی پلی استیشن و اشتیاق آنها به تجربیات باورنکردنی ایجاد شده توسط توسعه دهندگان با استعداد در استودیو پلی استیشن و شرکای ما” است.

رایان تاکید کرد، برخلاف سال‌های گذشته، PS5 باید در این فصل تعطیلات “در انبار کامل” باشد.

SIE گفت که حجم فروش PS5 با راه اندازی اخیر Spider-Man 2 کمک کرده است. نوامبر 2023 در واقع “بزرگترین نوامبر” از نظر تعداد کل کنسول های پلی استیشن فروخته شده به مصرف کنندگان در تاریخ این برند بود.

علاوه بر این، PS5 برای فروش 50 میلیون کنسول به 161 هفته نیاز داشت، در حالی که PS4 پس از 160 هفته به این رقم رسید. با توجه به IGN.

مایکروسافت آمار فروش ایکس‌باکس را اعلام نمی‌کند و مقایسه را دشوار می‌کند، اما به طور کلی پذیرفته شده است که پلی‌استیشن 5 عملکرد قابل‌توجهی نسبت به Xbox Series X|S دارد. با این حال، Switch در حال حاضر با بیش از 132 میلیون کنسول از زمان عرضه آن در سال 2017، رهبر بازار است. PS5 و Xbox Series X|S در نوامبر 2020 عرضه شدند.

با فروش 50 میلیون واحدی PS5، این بدان معناست که بازی بسته‌ای Astro's Playroom نیز حداقل به این تعداد نسخه رسیده است.

بخوانید  تریلر Open Beta Street Fighter 6

در دیگر اخبار PS5، می توانید آمار بازی های پلی استیشن 2023 خود را در اینجا بررسی کنید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر