فروش ۷۹ درصد بازی‌ های PS4 و PS5 به صورت دیجیتالی

در پایان نظرات خود را در این‌باره با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.



منبع

فروش دیجیتالی بازی‌های ویدیویی طی سال‌های اخیر روند تصاعدی به خود گرفته و این موضوع در پلتفرم‌های مختلف عرضه کننده کاملاً مشهود است. به‌طوری که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱، سهم نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌ها نسبت به نسخه‌های فیزیکی و ویژه به ۷۱ درصد رسیده بود. البته این آمار در دوره سه‌ماهه دوم و سوم این سال به ۶۲ درصد کاهش پیدا کرد اما در فصل پایانی سال مجدداً به ۷۱ درصد رسید.

سونی به‌تازگی سرویس پلی استیشن پلاس جدید را معرفی کرده که در سه رده‌ی مختلف، خدمات جذابی را برای گیمرها ارائه می‌کند. PS Plus براساس سطح پرداخت کاربران می‌تواند شامل مجموعه گسترده و درحال رشدی از بازی‌های PS5، پلی استیشن 4 و 3 و 2 و 1 باشد.

سونی در جریان گزارش مالی سه‌ماهه اخیر این شرکت تأیید کرد که در حال حاضر ۷۹ درصد بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 به‌صورت دیجیتالی به فروش می‌رسند.

کنسول نسل نهمی سونی در نوامبر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده اما مشابه وضعیت ایکس باکس سری ایکس از شرکت رقیب همواره با محدودیت‌های زنجیره عرضه در سراسر جهان مواجه بوده که بیشتر به‌دلیل کمبود ادامه‌دار تولید تراشه‌های نیمه رسانا به وجود آمده است.

بازی های پلی استیشن 5

حالا و با آغاز سال ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد که روند رو به رشد تمایل گیمرها به خرید نسخه دیجیتالی بازی‌ها همچنان ادامه داشته و گزارش اخیر سونی تایید می‌کند که این اختلاف حالا به ۷۹ درصد افزایش یافته است. سونی در ادامه این گزارش رسما اعلام کرد که تاکنون ۲۱.۷ میلیون دستگاه کنسول PS5 را در سراسر جهان به فروش رسانده است.

بخوانید  بهترین فیلم های معمایی جنایی | 60 فیلم + امتیاز IMDB
تحریریه مجله بازی یک گیمر