فروش جهانی Dune 2 از 500 میلیون دلار فراتر رفته است

فروش جهانی Dune Part 2 امروز بیش از 500 میلیون دلار خواهد بود و به راحتی از کل فروش قسمت اول پیشی می گیرد.

Dune Part 2 پس از استقبال گسترده منتقدان با استقبال گرم تماشاگران سینما مواجه شد و اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیوناین فیلم علمی تخیلی همچنان در باکس آفیس جهانی عملکرد درخشانی دارد. درآمد جهانی Dune 2 تا پایان روز یکشنبه به بیش از 494.7 میلیون دلار رسید که شامل بیش از 205.3 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 289.4 میلیون دلار در سراسر جهان است. همچنین فروش جهانی فیلم Dune: Part 2 در روز دوشنبه از مرز 500 میلیون دلار عبور خواهد کرد.

مجموع فروش فیلم از مجموع فروش جهانی Dune، از جمله اکران مجدد آن، بیش از 433.9 میلیون دلار بیشتر است. بدون احتساب ایالات متحده و کانادا، بیشترین سهم از فروش Dune: Part 2 به چین با فروش 36 میلیون دلار، انگلستان با فروش 32.8 میلیون دلار، آلمان با فروش 25 میلیون دلار، فرانسه با فروش 24.9 میلیون دلار و استرالیا با فروش اختصاص یافت. فروش 15 میلیون دلاری و 6 میلیون دلار به آن اختصاص یافت.

آستین باتلر در Dune Part 2

Dune 2 تنها در سینماهای IMAX بیش از 100 میلیون دلار فروخته است که هفتمین فیلم پرفروش منحصراً برای این سینماها بود. این فیلم با همکاری برادران وارنر و لجندری با بودجه تقریبی 190 میلیون دلار تولید شده است که از این مبلغ تقریباً 100 میلیون دلار به بودجه تبلیغاتی Dune: Part Two اختصاص یافته است. با وجود این هزینه بالا، فیلم برای بازیابی هزینه تولید و سودآوری خود، فروش قابل توجهی را حفظ کرده است.

بخوانید  بازسازی Assassin's Creed IV Black Flag به واقعیت نزدیک می شود

تیموتی شالامه، ربکا فرگوسن، زندایا، خاویر باردم، استلان اسکاشگارد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ و استفن مک کینلی هندرسون، فلورانس پوگ، کریستوفر واکن، لیا سیدوکس، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون، آنیا تیلور جوی و سهیله یعقوب، از جمله بازیگران حاضر در فیلم Dune Part 2 هستند و به ایفای نقش پرداختند. دنی ویلنوو چه کسی کارگردانی فیلم Dune را بر عهده داشت، برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه Dune 2 بازگشت که مانند قسمت اول، جان اسپیتز ویلنوو به نوشتن فیلمنامه این فیلم کمک کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر