فروش ایکس باکس سری ایکس | سری اس به ۲۱ میلیون واحد رسیده است


به‌تازگی مایکروسافت طی یک ارائه در برزیل، پس از مدت‌ها آمار رسمی فروش کنسول‌های ایکس باکس را اعلام کرد؛ از ایکس باکس وان تا ایکس باکس سری ایکس/اس.

برخلاف سونی و نینتندو، مایکروسافت آن‌چنان آمار فروش کنسول‌های خود را اعلام نمی‌کند. پس به‌سختی آماری رسمی از فروش ایکس باکس در دسترس قرار دارد و ارقامی که در رسانه‌ها منتشر می‌شوند، معمولا تخمین هستند. اما اکنون به‌نظر مایکروسافت بالاخره آخرین آمار رسمی فروش ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان را اعلام کرده است.

به‌تازگی در فستیوال بیگ برزیل و در یک ارائه از ID@Xbox، مایکروسافت آخرین آمار فروش کنسول‌های خود را اعلام کرد. در یک اسلاید، این اعداد مشخص را می‌بینیم. بر همین اساس مجموع فروش ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس تاکنون به بیش از ۲۱ میلیون واحد رسیده است. قبلا تخمین زده می‌شد که فروش Xbox Series X|S تا اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۸.۵ میلیون کنسول رسیده باشد.

همچنین اعلام شد که مجموع فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | سری اس به‌علاوه‌ی ایکس باکس وان بیش از ۷۹ میلیون است. پس ایکس باکس وان در مجموع طی دوران عرضه به فروش ۵۸ میلیونی رسیده است. این عدد با ادعای سابق مایکروسافت همخوانی دارد. سال گذشته این غول فناوری آمریکایی گفته بود تعداد ایکس باکس وان فروخته شده کمتر از نصف فروش PS4 است. در مجموع سونی بیشتر از ۱۱۷ میلیون کنسول PS4 را به فروش رساند.

آخرین آمار فروش ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان که در برزیل اعلام شد

اخیرا مایکروسافت از افزایش قیمت ایکس باکس سری ایکس و سرویس ایکس باکس گیم پس پرده برداشت. این افزایش در بازارهای مختلفی غیر از آمریکا، ژاپن، شیلی، برزیل و کلمبیا رخ داد؛ هرچند قیمت ایکس باکس سری اس و پی‌سی گیم پس ثابت ماند. البته قیمت Xbox Series X|S قبلا به‌صورت جداگانه در ژاپن افزایش یافته بود.

بخوانید  تاریخ انتشار تابستانی مورد انتظار Sims Competitor Life By You دریافت می شود

در تازه‌ترین شوکیس ایکس باکس از یک مدل جدید ایکس باکس سری اس با حافظه SSD با حافظه ۱ ترابایت در رنگ مشکی هم رونمایی به عمل آمد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر