عجیب ترین گجت دنیا; چرا همه دیوانه Rabbit R1 هستند


ساخت و نگهداری برنامه های مقیاس پذیر برای iOS و Android نیز می تواند پرهزینه باشد. همچنین قابل توجه است که تبدیل Rabbit به یک برنامه کاربردی می تواند منجر به ایجاد برنامه های انطباق جداگانه شود و در نتیجه حواس کاربر را از برنامه اصلی منحرف کند. به گفته لیو، حتی اگر Rabbit در اپ استور بسیار موفق باشد، به عنوان یک مالک احساس امنیت نمی کند. مثلا اگه فردا برنامه بهتری بیاد چی؟ به این ترتیب Rabit نمی تواند سطح وفاداری را که از کاربران انتظار دارد به دست آورد.

به گفته مدیر عامل Rabbit، R1 آنقدر خوب است که مجبور شدند سخت افزار اختصاصی برای محافظت از آن بسازند.

Rabbit تنها محصول هوش مصنوعی نیست که در بازار داغ ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی حضور قدرتمندی پیدا کرده است. سایر شرکت های فناوری نیز در حال رقابت برای ایجاد محصولات سخت افزاری هوش مصنوعی خود هستند. آیفون در عصر هوش مصنوعی بازار را تامین می کنند. به عنوان مثال، با راه اندازی پین هوش مصنوعی، استارتاپ Humane از یک گجت پوشیدنی رونمایی کرد که می تواند به لباس متصل شود و اطلاعات را روی کف دست مانند پروژکتور نمایش دهد. چند ماه پیش متا از عینک های هوشمند Ray-Ban به روز شده با ویژگی های هوش مصنوعی رونمایی کرد.

لیو موافق است که حمل یک دستگاه اضافی خوشایند نیست، اما می‌گوید در حال حاضر خیلی نگران این موضوع نیست زیرا روی کارکردن نرم‌افزار اصلی هوش مصنوعی تمرکز می‌کند.

محبوبیت R1 چقدر طول خواهد کشید؟

بخشی از دلیل محبوبیت ناگهانی R1 این است که از نظر تئوری، این گجت نارنجی رنگ می تواند شیوه تعامل انسان با فناوری را متحول کند.

یکی از موضوعات کلیدی در CES 2024 اینترنت اشیا (IoT) بود. در این راستا، بسیاری از شرکت ها بر روی ادغام با سیستم عامل های موجود مانند iOS یا اندروید تمرکز کرده اند. هر استارتاپ و کسب‌وکار بزرگی می‌خواهد تلفن شما به بسیاری از دستگاه‌های فنی خانه‌تان متصل باشد. بنابراین جای تعجب نیست که سادگی نوستالژیک R1 توجه زیادی را به خود جلب کرده است. لیو نیز در یک توییت او محبوبیت غافلگیرکننده R1 را «لحظه ای تاریخی شبیه به آیفون، اما این بار برای عصر هوش مصنوعی» توصیف کرد.



تحریریه مجله بازی یک گیمر