طبق گزارشات، مایکروسافت امتیازاتی از جمله قرارداد 10 ساله با پلی استیشن برای تکمیل قرارداد با اکتیویژن بلیزارد داده است.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

کمیسیون اروپا تصمیم خود را تا 11 آوریل منتشر خواهد کرد و این تنها یک تنظیم کننده است که باید توافق را تأیید کند یا خیر. سخنگوی مایکروسافت به رویترز گفت که این شرکت همچنان متعهد به عرضه بازی های Call of Duty در همان روز بر روی کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن است.

پیشنهاد 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد قبلاً در کشورهایی مانند عربستان سعودی، صربستان و برزیل تأیید شده است. نیویورک تایمز گزارش داد که FTC ایالات متحده در حال بررسی این معامله است و بیش از 10 کارمند برای بررسی قرارداد دارد و افزود که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در اوایل سال جاری با FTC مصاحبه کرده بودند.

اخیراً گزارش شده است که FTC “احتمالا” یک شکایت ضد تراست در مورد پیشنهاد پیشنهادی مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard ارائه خواهد کرد. نادلا و بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد قبلاً به عنوان بخشی از تحقیقات FTC تشکیل پرونده داده بودند. در گزارش پولتیکو آمده است.

استفان دیونت، شریک McDermott Will & Emery، به رویترز گفت که ارائه امتیازی مانند این مایکروسافت می تواند به این معامله کمک کند تا از خط عبور کند. دیونت گفت همچنین ممکن است با توجه به دامنه معامله و میزان نگرانی های تنظیم کننده نه تنها در مورد Call of Duty بلکه سایر عناصر کافی باشد.

بخوانید  Palworld به طرز خوشایندی با غیراخلاقی بودن راحت است

مایکروسافت گفت که دلیل اصلی تلاش برای خرید اکتیویژن بلیزارد، انحصاری کردن Call of Duty برای ایکس‌باکس نیست، بلکه خرید Candy Crush اکتیویژن بلیزارد و به دست آوردن جای پایی در فضای رو به رشد بازی‌های پرسود موبایل بوده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع آمده است که رجوع اصلی مایکروسافت به رگولاتورهای کمیسیون اروپا “توافق مجوز 10 ساله” با سونی خواهد بود. این تمام گزارشی است که در این مورد ارائه کرده است، اما احتمالاً مربوط به سری Call of Duty است که سونی در مورد انحصاری بودن آن سروصدا کرده است.

پیشنهاد مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد تحت نظارت و فشار شدید قانونگذاران و قانونگذاران قرار گرفته است و برای کمک به امضای این معامله، مایکروسافت می تواند چند امتیاز بدهد. به گزارش رویترزیکی از این امتیازات می تواند یک قرارداد طولانی مدت مجوز برای پلی استیشن باشد.

سخنگوی مایکروسافت گفت: “ما می خواهیم مردم به بازی ها دسترسی بیشتری داشته باشند، نه کمتر.”

نیویورک تایمز گزارش داد که در 11 نوامبر، مایکروسافت به سونی یک قرارداد 10 ساله برای بازی Call of Duty در پلی استیشن پیشنهاد داد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر