زمان بیشتری دارید تا کنترلر Stadia خود را دوباره مفید کنید



گوگل توانایی تغییر کنترلرهای Google Stadia را از حالت Wi-Fi Stadia به حالت بلوتوث گسترش داده است و به آنها اجازه می دهد به دستگاه های دیگر مانند رایانه های شخصی Windows 10، 11 و MacOS 13 با Steam و همچنین به ChromeOS و Android متصل شوند.

به گزارش Stadia صفحه وب کنترلر، کنترل‌کننده‌های Stadia اکنون می‌توانند تا 31 دسامبر 2024 به حالت بلوتوث تغییر کنند. هر کنترل‌کننده‌ای که تا آن زمان سوئیچ نشده باشد، نمی‌تواند سوئیچ را انجام دهد و اساساً به وزن مرده تبدیل می‌شود. در واقع، Stadia متوقف شده است و قابلیت تغییر به حالت بلوتوث از بین خواهد رفت.

تاریخ پایان اولیه تغییر حالت بلوتوث 31 دسامبر 2023 بود، اما دارندگان کنترلر Stadia اکنون یک سال تمدید برای انجام این کار دارند. مشخص نیست تاریخ پایان چه زمانی به‌روزرسانی شد، اما اکنون حداقل می‌دانیم.

Google Stadia در ژانویه پس از سه سال تلاش برای تبدیل شدن به یک پلتفرم بازی ویدیویی در رقابت با رایانه های شخصی، پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو تعطیل شد. در سال 2021، گوگل نیز استودیوی بازی های ویدیویی داخلی خود را تعطیل کرد و این نشان دهنده آغاز پایانی برای Stadia بود.

گوگل دیگر حتی سرویس‌های استریم سبک Stadia را به مشتریان خود ارائه نمی‌کند و بنابراین این شرکت تصمیم گرفته است به هیچ شکلی با Stadia حرکت نکند. این کنترلر آخرین بقایای پلتفرم شکست خورده است که توانایی تبدیل شدن به یک کنترلر بلوتوث عمومی را دارد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد دریافت کند.

بخوانید  سریال Stranger Things محبوب ترین برنامه شبکه های آنلاین در سال 2022 است
تحریریه مجله بازی یک گیمر