دیزنی عرضه انحصاری بازی ایندیانا جونز را منطقی می داند


شان شوپتارئیس بخش بازی های دیزنی در مصاحبه ای اعلام کرد که عرضه انحصاری بازی ایندیانا جونز برای ایکس باکس تصمیمی منطقی بوده است.

پس از معرفی بازی ایندیانا جونز مدام این سوال مطرح می شد که آیا این اثر بر روی تمامی پلتفرم ها عرضه می شود یا خیر؟ به طور معمول، زمانی که یک بازی حق استفاده از یک IP بزرگ را دارد، عرضه آن بر روی تمامی پلتفرم ها منطقی است، اما ایندیانا جونز توسط یک استودیوی شخص اول ایکس باکس در حال توسعه است.

اوایل سال جاری تایید شد که بازی ایندیانا جونز بر روی کنسول پلی استیشن منتشر نخواهد شد و تنها در دسترس کاربران پلتفرم های ایکس باکس و رایانه شخصی قرار خواهد گرفت. به گفته دیزنی، شرکت مادر لوکاس فیلم و مالک مالکیت معنوی ایندیانا جونز، این تصمیم «معنای اقتصادی و استراتژیک» برای بازی دارد.

شان شوپتادر مصاحبه اخیر با رسانه Axios، رئیس بخش بازی دیزنی در پاسخ به سوالی در مورد عرضه انحصاری ایندیانا جونز گفت: با توجه به اینکه Xbox یکی از بزرگترین مصرف کنندگان در جهان را دارد، در صنعت بازی های ویدیویی ، این بازی “همیشه برای طیف گسترده ای از مردم قابل دسترسی خواهد بود.

شان شپتا در این باره گفت: «از آنجایی که ایکس باکس یکی از بزرگترین بازارهای صنعت را دارد، ما در انحصار بازی احساس محدودیت نمی‌کنیم. فکر می‌کردیم این اثر همچنان برای بسیاری از افراد قابل دسترسی باشد و این تصمیم منطقی به نظر می‌رسید. ما از نقطه نظر اقتصادی و استراتژیک در آن زمان. »

بخوانید  رونمایی از نسخه RTX بازی Portal در رویداد انویدیا

در اوایل سال جاری، به عنوان بخشی از شکایت مایکروسافت علیه FTC اعلام شد که مایکروسافت تصمیم گرفته است تا بازی ایندیانا جونز را به صورت انحصاری منتشر کند. طبق برآوردهای اولیه، این محصول در پلی استیشن می تواند 10 میلیون نسخه بفروشد، اما این شرکت معتقد است با انتشار ایندیانا جونز در Game Pass، می تواند تعداد کاربران این سرویس اشتراکی را افزایش دهد و بازی های بیشتری را به فروش برساند.

با این حال، هنوز تاریخ دقیق انتشار ایندیانا جونز اعلام نشده است. تاد هاواردسازنده اجرایی بازی پیشنهاد می کند که تاریخ انتشار این اثر به طور رسمی در سال 2024 اعلام شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر