دومین دوره پیش رویداد نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر برگزار شد


با حضور جمعی از سرمایه گذاران و بازی سازان دومین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر برگزار شد.

به گزارش یک گیمر، دومین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر 20 دی ماه امسال با حضور جمعی از بازی سازان، نمایندگان ناشران و صندوق های سرمایه گذاری برگزار شد. در این مراسم که در قالب گروه 100 استارتاپ برگزار شد، ناشران و سرمایه گذاران تیم های مستقل و سازندگان بازی را در جریان فرآیند «شرح ایده (پیچ/ارائه)» و تولید ایده قرار دادند و در قسمت دوم مراسم، این سازندگان بازی بودند که در فرصتی محدود ایده های خود را به ناشران و سایر شرکت کنندگان در این رویداد ارائه کردند و برای جلب نظر مثبت ناشران و سرمایه گذاران حاضر به رقابت پرداختند.

بخش افتتاحیه رویداد مذکور به سخنرانی ناشران و سرمایه گذاران اختصاص داشت. نمایندگان شرکت ها و موسسات مختلف از تجربیات موفق و ناموفق خود در زمینه بازی سازی و انتشار محصولات بر روی پلتفرم هایی مانند موبایل و کامپیوتر صحبت کردند. چالش‌های مختلف پیرامون ایجاد بازی‌های ویدیویی مختلف برای پلتفرم‌های مذکور و تمایل ناشران به ارائه بازی به صورت دیجیتال و همچنین مسائلی مانند تمرکز ناشر بر روی ارائه محصول یا تولید آن با بهره‌گیری از مولفه‌هایی مانند انعطاف‌پذیری. ، تعامل، تمایل به یادگیری و تداوم برای ایجاد یک تیم توسعه بازی. از دیگر موضوعات سخنرانی های ارائه شده در بخش افتتاحیه این مراسم بود.

پیوند قسمت اول و دوم و یکی از نکات جالب این مراسم به سخنرانی آرمین هاشم زاده اختصاص داشت. هاشم زاده در جریان مصاحبه خود، نکات مورد نیاز در فرآیند «توضیح ایده» را به عوامل بازی حاضر در مراسم معرفی کرد. در ادامه و تا پایان دومین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر، نمایندگان استودیوهای بازی روی صحنه حاضر شدند و در مدت پنج دقیقه ای که هر کدام در اختیار داشتند، ایده های خود را برای محصول در دست اجرا و میزان مورد نیاز خود توضیح دادند. برای سرمایه گذاران آن‌ها این کار را کردند تا در نهایت استودیوهای بازی و تیم‌های سرمایه‌گذاری بتوانند در طول ساخت بازی‌های مختلف تعامل معناداری داشته باشند. دومین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی های رایانه ای فجر پس از تکمیل شرح ایده های 50 تیم بازی ساز به کار خود پایان داد.

بخوانید  CoD: Warzone 2 و Modern Warfare 2 Season 4 تاریخ انتشار و جزئیات

تحریریه مجله بازی یک گیمر