دنیای عجیب و غریب Fallout بیشتر از همیشه مرتبط است

با انتشار فصل 1 مجموعه تلویزیونی فال‌آوت Prime Video، کسانی که تجربه بازی را ندارند متوجه می‌شوند که دنیایی که در آن اتفاق می‌افتد چقدر منحصر به فرد است. اگرچه Fallout پس از یک آخرالزمان هسته‌ای اتفاق می‌افتد که تقریباً اکثریت ایالات متحده آمریکا را نابود کرد، لزوماً این ایالات متحده نیست که شما به آن عادت کرده‌اید.

در عوض، Fallout در پس زمینه کشوری اتفاق می‌افتد که هرگز تمایل خود را به استثناگرایی آمریکایی رها نکرده است، این ایده که ایالات متحده در میان سایر کشورها سربلند و سربلند ایستاده است.

در حال پخش: بررسی برنامه تلویزیونی Fallout

جاناتان نولان، تهیه کننده اجرایی، توضیح داد: «چالش منحصر به فرد یکی از چیزهایی که در مورد Fallout بسیار جالب است این است که دقیقاً دنیای ما به پایان نمی رسد. این نوع متفاوت آمریکا از آیزنهاور است که هرگز واترگیت نداشت، هرگز (جنگ ویتنام) نداشت، هرگز لحظه‌ای از درون نگری نداشت، و فقط با توسترهای هسته‌ای، و کادیلاک‌های غول‌پیکر و همه این‌ها به حرکت خود ادامه داد.

از نظر زیبایی‌شناسی، به نظر می‌رسد که ایالات متحده برای همیشه در نسخه‌ای رترو-آینده‌نگر دهه 1950 گیر کرده است. این نسخه‌ای از آمریکا است که آنقدر قدیمی به نظر می‌رسد که در واقع خنده‌دار است. همانطور که گراهام واگنر یکی از مجریان برنامه توضیح می دهد، “من به Fallout به عنوان دنیای سینمایی اردک ها نگاه می کنم و ویدیوهای خبری را پوشش می دهم و آن جهان را تعمیم می دهم. مثبت بودن عجیب در مواجهه با آخرالزمان، که بسیار واقعی به نظر می رسد.”

او اشتباه نمی کند که بسیاری از جنبه های تنظیمات Fallout به نظر می رسد از ویدیوهای امنیتی قدیمی که به شما دستور می دادند در صورت حمله هسته ای زیر یک میز مدرسه پنهان شوید. Fallout از این نظر طنز این دوران است. با این حال، واگنر همچنین می بیند که چگونه به دیدگاه طنز خود از جهان مدرن نگاه کند.

او توضیح داد: «اگر در وضعیت تنش هسته‌ای باشیم، مردم به فروش محصولات خود ادامه می‌دهند، مردم به توئیت‌های دیوانه‌کننده ادامه می‌دهند، زندگی آن‌طور که می‌دانیم ادامه خواهد داشت». “حتی اگر بمب‌ها سقوط کنند، من به شما تضمین می‌کنم، اگر ما یک هشدار 20 دقیقه‌ای داشته باشیم، کسی توییتی خواهد ساخت که شما را به خنده می‌اندازد. طبیعت انسان راهی دارد که به نوعی ناگهانی جدی نشود، زیرا این چنین است. ما به عنوان مردم نیستیم

در حالی که یافتن راه‌هایی برای کاهش تنش‌های خود، زمانی که همه چیز در اطراف شما بد به نظر می‌رسد، کاری است که انسان‌ها خیلی قبل از رسانه‌های اجتماعی انجام داده‌اند. حتی پیامدهای هسته‌ای، به ویژه، موضوع کمدی‌ها و درام‌ها از دهه 1970 بوده است. یکی از اولین کمدی‌هایی که در مورد زندگی در جنگ هسته‌ای در ایالات متحده بود، پسری و سگش (1975) بود. در این فیلم، یک دون جانسون جوان نقش مردی را بازی می کند که با سگ تله پاتیک خود، Blood (که او را با توهین به Dogmeat می نامد) در سرزمین بایر سرگردان است. این فیلم در سال دور 2024 اتفاق می افتد که جالب است. نه تنها فیلم و داستان آن از الهام اولیه سری Fallout اقتباس شده است، بلکه مجموعه نیز به آن ادای احترام می کند. در یکی از صحنه‌های جنگ معدنی سریال، کوپر هوارد (والتون گوگینز) روی پوستر فیلم مرد و سگش، یکی از فیلم‌های متعدد او دیده می‌شود.

مطمئناً Fallout اولین ویژگی نیست که از صحنه آخرالزمان پس از هسته‌ای در ایالات متحده برای کشف سمت احمقانه پایان جهان استفاده می‌کند و مطمئنا آخرین مورد نیز نخواهد بود. با این حال، اگر موفقیت آمیز باشد، این فرصت را دارد که طولانی ترین و کامل ترین نسخه این آینده طنز تاریک را بیان کند. امیدواریم بتوانیم در سال های آینده شاهد این اتفاق باشیم. در حال حاضر، Fallout برای فصل دوم تمدید نشده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر