لیبراند در این باره گفت:SimCity یکی از دزدان دریایی ترین فرنچایزها بود و سپس دستوری برای جلوگیری از دانلود غیرقانونی بازی وجود داشت یکی از راه ها این بود که اطلاعات زیادی را روی سرور نگه دارید تا چیزی برای هک وجود نداشته باشد و حتی اگر شما ورژن خود را هک کنید باید توسط سرور تایید شود.”
مدت کوتاهی پس از انتشار SimCity، لیبراند و کویگلی استودیو Maxis را ترک کردند و الکترونیک آرتز پس از مدتی آن استودیو را تعطیل کرد. کویگلی و یکی دیگر از خالقان سیم سیتی استودیویی به نام Jellygrade تشکیل دادند که چیزی منتشر نکرد. Quigley اکنون مدیر خلاق Meta VR و Librande طراح استودیو Wright Games است.
اخیرا رسانه PC Gamer با برخی از اعضای تیم SimCity 2013 در مورد مشکلات ساخت این بازی، دلایل آنها و واکنش های منفی کاربران به بازی صحبت کرده است.SimCity راه اندازی فاجعه باری داشت. نیاز به اتصال به اینترنت همیشه آنلاین، حتی در حین بازی های تک نفره، باعث می شد در صورت بروز مشکل در اینترنت یا سرورهای بازی بازیکنان، دسترسی به بازی قطع شود.
در واقع، سرورهای سیم سیتی مشکلات زیادی داشتند. چون خیلی ها دوست داشتند در روزها و هفته های اول عرضه آن را تجربه کنند. آستون لیبریاطراح اصلی بازی، انتشار این بازی را در آن زمان دردناک میداند لوسی برادشاو Electronic Arts گفت که نیاز به اتصال آنلاین یک تصمیم خلاقانه برای طراحی بازی است. با این حال، به نظر می رسید که بیشتر در مورد جلوگیری از دسترسی غیرقانونی به بازی و تشویق کاربران به رفتن به Origin، فروشگاه دیجیتال EA باشد.
برخی از سازندگان بازی SimCity 2013 در مورد نحوه انتشار این بازی و نیاز به اتصال مداوم به اینترنت صحبت کردند.