حیوانات با دو راه راه؛ انواع، عجیب ترین و جالب ترین حقایق


در بیشتر موارد، گاومیش نتیجه جفت گیری یک گاو نر و یک گاومیش کوهان دار آمریکایی ماده است. برخلاف بیشتر گونه های هیبریدی، بوفالوها می توانند تولید مثل کنند. این حیوانات عمداً توسط انسان برای بهبود تولید گوشت و به ارث بردن بهترین صفات هر دو گونه پرورش داده شدند.

آیا حیوانات با دو خط خونی می توانند تولید مثل کنند؟

طبق یک قانون علمی به نام مفهوم گونه، دو گونه مختلف نمی توانند فرزندان بارور تولید کنند. البته به نظر می رسد این قانون شامل همه حیوانات دو خط نمی شود. به عنوان مثال، لیگرها بارور هستند و می توانند با دیگر لاگرها، شیرها و حتی ببرها جفت شوند.

هنگامی که حیوانات دورگه با هر یک از گونه های والدین خود جفت گیری می کنند، آنها گونه های تداخلی نامیده می شوند. اگر همخونی در چندین نسل ادامه یابد، درصد ژن های اصلی والدین کاهش می یابد، اما به طور کامل ناپدید نمی شوند.

آیا حیوانات دو رگه رنج می برند؟

هیبریداسیون یا پیوند طبیعی یک فرآیند مضر نیست بلکه بخشی از فرآیند تکاملی است. البته ممکن است انسان تا حدودی مسئول هیبریداسیون طبیعی به دلیل تخریب زیستگاه های طبیعی باشد. اگرچه برخی از گونه های دورگه از نظر عملکردی نسبت به گونه های والدین خود برتری دارند، بسیاری از حیوانات دو سویه نیز از ناهنجاری های ژنتیکی رنج می برند.

گونه های هیبرید هم در طبیعت و هم به طور عمدی توسط انسان برای اهداف مختلف تولید می شوند. در انواع جانوران از گربه و سگ گرفته تا گونه های دریایی و پرندگان شاهد جفت گیری گونه هایی از زیرگروه های مختلف هستیم. با این حال، بیشتر گونه های هیبرید عقیم هستند و نمی توانند تولید مثل کنند. برخی از گونه های هیبرید به صورت عمدی با هدف بهینه سازی ویژگی های ژنتیکی تولید می شوند.

بخوانید  اعلام تاریخ انتشار محتواهای آتی Assassin’s Creed Valhalla
تحریریه مجله بازی یک گیمر