جوداس، جانشین BioShock، یک سرکش است که به طور رویه ای تولید شده است

Judas، خالق Bioshock، کن لوین، تقریباً یک دهه است که در حال توسعه است و اکنون استودیوی او Ghost Story Games بالاخره آماده است تا آنچه را که در تمام این مدت روی آن کار می‌کرد، نشان دهد. در حالی که Judas هنوز یک FPS روایی در سبک بازی‌های Bioshock است، اما همچنین یک سرکش ساخته شده رویه‌ای است که در یک دنیای باز در حال تکامل پویا است. این چیزی است که ما تاکنون می دانیم.

Judas اساساً حول مفهومی ساخته شده است که کن لوین آن را “لگوهای روایی” می نامد، که از زمان سخنرانی خود به همین نام در GDC در سال 2014 آن را اصلاح کرده است. که می تواند به تصمیمات یک بازیکن واکنش نشان دهد که طبیعی است.

در حال پخش: یهودا دقیقا چیست؟ | در محل

لوین در مصاحبه ای با IGN توضیح داد: «ما آن را شبه رویه ای می نامیم زیرا مانند Minecraft نیست که در آن همه چیز از مجموعه ای از اکتشافات محض ریاضی ایجاد می شود. «شما تمام این عناصر کوچک‌تر را در بازی می‌سازید، و سپس به بازی یاد می‌دهید که چگونه سطوح خوب، یک داستان خوب و مهم‌تر از همه، واکنشی نسبت به کاری که انجام می‌دهید ایجاد کند.»

یکی از واضح ترین راه هایی که این خود را در Judas نشان می دهد از طریق تعامل بازیکن با سه NPC اصلی بازی است: رهبران سابق کشتی، تام، نفرتیتی و هوپ. شخصیت ها در نظر یهودا به صورت هولوگرام به نظر می رسند، و او می تواند با آنها رابطه برقرار کند، یا در نهایت در سمت بد قرار بگیرد و اگر به یکی از آنها لطفی کند اغلب باعث عصبانیت دو نفر دیگر می شود.

با توجه به اینکه روابط آنها همیشه به صورت پویا تغییر می کند، تعامل این شخصیت ها با یهودا نیز تغییر خواهد کرد: اگر او آنها را اذیت کند، ممکن است مکان او را به دشمنان نشان دهند یا مانع از دسترسی او به یک منبع مهم شوند. اگر او طرفدار آنها باشد، آنها می توانند به طور مستقل در جنگ کمک کنند یا به دستیابی به یک هدف کمک کنند.

لوین توضیح داد: “این صحنه ها می توانند در هر جایی اتفاق بیفتند و انواع مختلفی از تعاملات وجود دارد.” “دیالوگ می تواند هر جا که به نظر شما ظاهر شود… آنها در کات سین نیستند. شما مجبور نیستید آنها را در کات سین تماشا کنید. آنها هر کجا قدم بزنید، هر کجا که نگاه کنید ظاهر می شوند.”

بخوانید  فوریه Nintendo Direct ممکن است به دلیل رویداد Xbox تاخیر داشته باشد - گزارش

یکی دیگر از انحرافات بزرگ از فرمول کلاسیک Bioshock، عناصر سرکش از Judas است. در یهودا، مرگ تنها بخشی از سفر است. در واقع، بازی با زنده شدن یهودا از مردگان آغاز می شود. سلامتی عمداً کمیاب است و هنگامی که توسط دشمنان احاطه شده باشد، همیشه به راحتی قابل دسترسی نیست.

لوین تصریح کرد که Judas به طور خاص یک بازی سرکش یا استراتژیک نیست، اما عناصری را از آن سبک ها می گیرد. او توضیح می دهد: «شما بعد از مرگتان این امکان را دارید که بروید و تغییر کنید. “خود را بهبود بخشید، جعبه ابزار خود را که یک جعبه ابزار نسبتاً بزرگ و متغیر است، تغییر دهید و خود Mayflower را تغییر دهید.”

علیرغم انحرافات از فرمول Bioshock، مجریان موافق هستند که جوداس ذاتاً برای طرفداران Bioshock احساس آشنایی خواهد داشت – به‌ویژه چیدمان سلاح که یک سلاح در یک دست و یک قدرت عنصری در دست دیگر دارد.

لوسی جیمز از GameSpot پیش‌نمایش بازی را برای پادکست Friends Per Second انجام داد و همچنین اولین برداشت‌های خود را با ویرایشگر Tamoor Hussain برای Spot On در میان گذاشت که می‌توانید در اینجا ببینید.

Judas تا مارس 2025 منتشر خواهد شد و برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X|S در دسترس خواهد بود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر