تد کاچینسکی، بنیادگرای ضد فناوری یا پیامبر ناجی؟

دو سال بعد او بدون توضیح تصمیم خود برای همکارانش استعفا داد.

رسانه های نروژی این را گزارش کردند آندرس برویککه در سال 2011 ده ها نفر را در ساختمان های دولتی و در یک اردوگاه تابستانی جوانان کشت، بخش هایی از مانیفست تد کاچینسکی را در مانیفست خود گنجاند. هنوز هم تعداد آمریکایی های قانونمندی که به این طرز تفکر علاقه مند بودند غریب تر بودند.

تد کاچینسکی در سال 1967 به برکلی آمد. او از روی کتاب درسی تدریس می کرد و به سؤالات پاسخ نمی داد. با این حال، او همچنان به انتشار آثار قابل توجهی ادامه داد و به دانشکده ریاضیات ارتقا یافت.

پشتیبانی آنلاین کاچینسکی نشان نمی دهد که چه تعداد تروریست جدید حامی محیط زیست ایجاد شده است. اما میزان شیوع بدبینی، بی حوصلگی، نارضایتی از زندگی مدرن و تیرگی در مواجهه با چشم اندازهای تغییر را می سنجد.

در اینترنت، جوانان با انواع وابستگی های حزبی یا اصلاً هیچ وابستگی ندارند، واژگان نیمه طعنه آمیزی مفصل در حمایت از Unabomber ابداع کرده اند. آنها خود را با هشتگ «ضد اجتماعی» یا «معتاد» معرفی می کنند و کاچینسکی را «عمو تد» خطاب می کنند. طبق مقاله‌ای که در سال ۲۰۲۱ توسط مجله Buffler منتشر شد، آهنگ، صدا و ویدیوهای رقص Yunabamber در TikTok میلیون‌ها بازدید را به خود اختصاص داده است.

تد کاچینسکی در طول سال‌های اقامتش در مونتانا از کتابدار لینکلن، نزدیک‌ترین شهر به کلبه‌اش، خواست که مجلات علمی و ادبی ناشناخته‌ای را که گاهی به زبان آلمانی یا اسپانیایی اصیل بودند برای او تهیه کند. در مصاحبه ای پس از دستگیری با نشریه بریتانیایی Green Anarchist، او گفت که برای خود خدایان ساخته است. از جمله «خرگوش پدربزرگ» که مسئول حضور خرگوش های کفش برفی بود که منبع اصلی گوشت او در زمستان بود.

بخوانید  هدست پلی استیشن VR 2 در ابتدای عرضه کمتر از حد انتظار فروخته شد

تد کاچینسکی دیگر آن قاتل مرموز نبود که با تاخیر توجیه عجیبی برای خشونت ارائه کرده بود. حالا او پشت یکی از بسیاری از سبک های قانون شکنی بود. جنایات تد در گذشته های دور بود و او مدت ها در زندان بود و دیگر تهدیدی فعال برای جامعه نبود.

به گزارش مجله نیویورک، اقلام تد کاچینسکی به یکی از محبوب ترین پیشنهادات این مجموعه تبدیل شده است. جولی هررادادر مصاحبه با مجله، متصدی مجموعه از توصیف افرادی که بیش از حد مجذوب آقای کاچینسکی بودند و برای بررسی آرشیو او از کتابخانه بازدید کردند، خودداری کرد. او فقط یک چیز گفت: هیچکس دیوانه به نظر نمی رسد.

زمانی که در زندان بود، آقای کاچینسکی مکاتبات خود را به صورت دستی کپی کرد و به مجموعه جوزف لابادی در دانشگاه میشیگان فرستاد. آرشیوی اختصاص یافته به اعتراضات بنیادگرا که ده ها جعبه از نوشته های کاچینسکی را جمع آوری کرده است.

کاچینسکی در همان مصاحبه توضیح داد که چگونه خشن شد. قسمت مورد علاقه او از بیابان پیاده روی دو روزه از کابینش بود که شامل پیمودن یک فلات با دره های شیب دار و آبشارها بود. در سال 1983، تد یک جاده آسفالته پیدا کرد. او گفت: «نمی‌توانید تصور کنید که چقدر ناراحت شدم. از این نقطه بود که تصمیم گرفتم به جای تلاش برای یادگیری مهارت های بیشتر در طبیعت، روی بازگشت به سیستم کار کنم. انتقام.”

داستان خودش بود برخی از جزئیات زندگی تد حاکی از تمایل به خشونت و بیگانگی از دنیای اطراف بود که شاید دلیل رفتار او باشد. به گزارش آتلانتیک، کاچینسکی در ۲۷ سالگی شروع به تصور قتل کرد. او در دفتر خاطرات خود، بمب های خود را به عنوان یک کاتارسیس توصیف می کند. اگرچه او روابط خود را با برادرش قطع کرد، اما گفت که اگر نامه های دیوید تحت مهر اضطراری باشد، باز خواهد کرد. دیوید نوشت که پدرشان در حال مرگ است و زیر آن خط زد.

بخوانید  تریلر Slitterhead با تمرکز بر گیم پلی بازی منتشر شده است

تد کاچینسکی مستقیماً از کالج به دانشگاه میشیگان رفت. اعضای هیئت علمی تد پس از کشف مقالات او که در مجلات معتبر منتشر شده بودند، از کار جدید او کاملاً آگاه می شدند. جوئل شاپیرویکی از دانشجویان بعداً به نیویورک تایمز گفت: «مثل این بود که او می توانست شعر بنویسد در حالی که ما در حال تلاش برای یادگیری دستور زبان بودیم.

در سال 2017، الیوت میلکوویراستار مجله محافظه کار First Things، تد کاچینسکی را با “بینش های هوشمندانه و حتی پیامبرانه” نسبت داد. در سال 2021، تاکر-کارلسون در طول مصاحبه با آندره یانگتاجر و سیاستمدار آمریکایی به تفصیل و بدون انگیزه از اندیشه کاچینسکی یاد کرد.

دیوید به نیویورک تایمز گفت: “تد پاسخ داد و پاسخ او به نوعی عجیب بود.” اصولاً خوب کار کردم. این چیزی بود که ارزش برقراری ارتباط را داشت.» برادرش تنها بازمانده فوری او بود.

برادران کاچینسکی هزینه ملک در مونتانا را تقسیم کردند. سپس، زمانی که دیوید در سال 1989 نامزد کرد، آنها با هم درگیر شدند. پس از دستگیری تد، خبرنگاران نیویورک تایمز دوستان خود را در هفت ایالتی که شناخته شده بود او زندگی می کرد یا به آنجا رفته بود، ردیابی کردند. خبرنگاران هیچ کس را پیدا نکردند. برخی از دانشجویان فارغ التحصیل او گفتند که از اینکه اصلا او را به یاد نمی آورند تعجب کرده اند. به طور گسترده گزارش شده است که او هرگز رابطه عاشقانه نداشته است.

کاچینسکی در زندانی با حداکثر امنیت در کلرادو با زندانیان سلول های مجاور دوست شد: رمزی احمد یوسف که در سال 1993 مرکز تجارت جهانی را بمباران کرد و تیموتی جی. مک ویبمب افکن اوکلاهما سیتی یاهو نیوز در سال 2016 گزارش داد که کاچینسکی کتاب های خود را با زندانیان به اشتراک می گذارد، با آنها در مورد مسائل سیاسی صحبت می کند و تاریخ تولد آنها را می داند.

بخوانید  Prince of Persia: The Lost Crown محتوای رایگان دریافت می کند
تحریریه مجله بازی یک گیمر