تحلیلگران: پلی استیشن 5 اسلیم به فروش خوبی دست پیدا می کند، اما این مقدار کافی نیست


به گفته یک شرکت تحلیلگر، اگرچه فروش پلی استیشن 5 اسلیم مناسب است، اما این مقدار برای ارائه عملکرد بهتر نسبت به پلی استیشن 4 کافی نیست.

بر اساس گزارشی جدید، کنسول پلی استیشن 5 اسلیم در مقایسه با نسخه اصلی این کنسول به فروش خوبی دست می یابد. اما این مقدار برای ارائه عملکرد بهتر از پلی استیشن 4 کافی نیست. به گفته رسانه صنعت بازی ژاپن، شرکت اوراق بهادار Toyo Securities سمینار فروش PS5 را در 27 دسامبر برگزار کرد. به گفته این شرکت، سونی در سال 2024 تقریباً 18.5 میلیون دستگاه خواهد فروخت و به هدف خود برای فروش 25 میلیون دستگاه نخواهد رسید.

اگرچه قبلا تصور می شد این کنسول به دلیل عدم تولید، فروش خوبی نداشته است، اما ظاهرا واقعیت چیز دیگری است و با وجود فروش خوب PS5 Slim، این مقدار برای فروش بهتر از پلی استیشن 4 در مدت مشابه کافی نیست. . اما کنسول مورد نظر همچنان به خوبی و احتمالاً کار می کند هیروکی توتوکویسرپرست شرکت سرگرمی تعاملی سونی در گزارش مالی بعدی این شرکت به این موضوع خواهد پرداخت. با این حال این مشکل همچنان مشکل بزرگی نیست و شاید مشکل اصلی در نسل بعدی کنسول ها به وجود بیاید.

به گفته Game Industry Japan، مکالمات با اشخاص ثالث نشان داده است که جبران هزینه های هنگفت توسعه با نرخ پایه 100 میلیون کاربر دشوار است و حتی انتقال بازی ها به ایکس باکس و رایانه شخصی کمک چندانی نخواهد کرد. شرکت Toyo Securities نیز به این موضوع پرداخت و مدعی شد که این موضوع در نسل بعدی کنسول ها مشکل سازتر خواهد بود. آنها می گویند که بهتر است سونی بهبود عملکرد را دنبال نکند که توسعه آن هزینه بیشتری دارد و در عوض یک سیستم کوچکتر با بازار هدف گسترده تر عرضه کند.

بخوانید  بازی Fortnite Chapter 4 Season 1 Full Gameplay

با توجه به افشای اطلاعات از استودیو Insomniac، هزینه توسعه بازی های AAA خارج از کنترل است. با تغییر مدیریت سونی، باید ببینیم که آیا این شرکت رویه های خود را تغییر خواهد داد یا خیر و چه تاثیری بر صنعت بازی خواهد گذاشت.در حال حاضر با آثاری مانند Final Fantasy VII Rebirth، Silent Hill 2 Remake و Rise of the Ronin، پلی استیشن 5 می توان انتظار داشت که فروش باریک افزایش یابد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر