تا زمانی که در آنجا بازی نکردم به کنکورد اهمیتی نمی دادم

من به توسعه دهندگان پشت کنکورد حسادت نمی کنم. زیرژانر تیراندازی قهرمان فضایی دشوار برای ورود به آن است و پرورش پایگاه بازیکن اختصاصی حتی سخت‌تر است. بعد از اینکه ماه گذشته گیم‌پلی کنکورد را دیدم و واکنش آرام آن را دیدم، به شما می‌گفتم که عنوان اولین استودیو فایروالک احتمالاً بی‌تفاوت خواهد بود.

با این حال، پس از گذراندن چند ساعت با کنکورد در اوایل این ماه، واضح است که استودیو پلی استیشن و فایروالک پایه محکمی برای شوتر چندنفره علمی تخیلی خود ساخته اند. از نظر مکانیکی، کنکورد جایی بین Overwatch و Valorant قرار دارد. درگیری‌های با اسلحه نقش مهمی در گیم‌پلی لحظه به لحظه بازی می‌کنند، اما زمان‌های واکنش سریع و دقت دقیق، هدف آتش‌بازی‌ها نیست. هر قهرمان یا همان طور که به آن Freegunner گفته می شود، یک سلاح اصلی منحصر به فرد، یک سبک حرکتی متمایز و دو توانایی اصلی دارد. زمان کشتن به همه این توانایی‌های مختلف اجازه می‌دهد تا بدون کم‌کردن از بازی‌های فشرده و واکنش‌گرا بدرخشند. موفقیت به ترکیب خوب تیم، درک توانایی های هر شخصیت و کمی مهارت خام نیاز دارد.

شرحی ارائه نشده است

اگرچه اکثر فریگانرها هنوز در یک نقش سنتی (مانند پشتیبانی یا تانک) قرار می گیرند، آنها نسبت به همتایان Overwatch خود کمی انعطاف پذیرتر احساس می کنند. شما فکر می کنید که Star Child، غول آبی و قرمز با یک استخر بزرگ سلامت، مخزن ایده آل خواهد بود. اما به لطف تجهیزات گسترده او – از جمله توانایی اولیه که اساساً او را به یک توپ ویرانگر تبدیل می کند که در سراسر میدان نبرد شلیک می کند – و تفنگ ساچمه ای او که به عنوان یک تبر عمل می کند، می تواند با هر نقش DPS تهاجمی با ضربه زدن و اجرا سازگار شود. تاکتیک ها در نیمه دوم یک مسابقه، با دور زدن تیم دشمن، 22 کشتار انجام دادم.

تمام 10 فریگانر که من آزمایش کردم، در حالی که هنوز نقش‌های خاصی را بازی می‌کردند، احساس مرگباری داشتند. Vale یک تک تیرانداز مجهز به تفنگ تک تیرانداز، تپانچه، مین های مجاورتی و پرش عمودی پیشرفته است. او در محدوده ای رشد می کند که می تواند دشمنان ضعیف شده را از بین ببرد، اما با مین های ماشه ای خود می تواند جریان میدان جنگ را نیز کنترل کند. هر سه نقشه ای که من بازی کردم شامل سه خط به هم پیوسته بود، و در حالی که چند مین ماشه با دقت در امتداد یکی از این راهروها احتمالاً تیم دشمن را متوقف نخواهند کرد، آنها مطمئناً سرعت آنها را کاهش خواهند داد.

بخوانید  نقد فیلم رستاخیز (Resurrection) | وحشتی از دل گذشته

در همین حال، لنوکس کول کسیدی از کنکورد، سابقاً مک‌کری است. لنوکس مجهز به چاقوهای شش تفنگی، پرتاب مواد منفجره و توانایی خود درمانی، شبیه شخصیت استاندارد DPS با مهارت بالا شماست. ردیف کردن عکس‌های سر ضروری است، و فعال کردن توانایی‌هایتان در زمان مناسب می‌تواند شما را از برخی موقعیت‌های سخت رهایی دهد. لنوکس این سبک بازی با ریسک بالا و پاداش بالا را به تصویر می کشد. خوددرمانی آن را برای تاکتیک‌های گرگ تنها می‌سازد، و در حالی که می‌توانید به طور مداوم از هد شات بگیرید، بیشتر دشمنان دوام زیادی نخواهند داشت.

Freegunner مورد علاقه من Haymar بود، یک طلسم کننده با کمان پولادی که می تواند در اطراف نقشه شناور باشد. کمان شعله شات او یک پیچ آتش زا شلیک می کند که می تواند صدمات قابل توجهی را در ضربه های مستقیم وارد کند. توانایی های آن شامل یک فلاش کور کننده است که دشمنان را منحرف می کند و دیواری از آتش که می تواند نقاط خفه را ایجاد کند. پرواز در اطراف مناطق جنگی اساساً ضربه زدن به دشمنان و ایجاد دیوارهای آتشین در حالی که هم تیمی ها افراد نافرمان را پاکسازی می کردند، یک انفجار بود.

تفنگ‌بازها و توانایی‌هایشان نیز به هیچ وجه مشخص نیست. استودیو فایروالک امیدوار است با چیزی به نام Combat Traits مبارزه را تازه نگه دارد. هر Freegunner دارای مجموعه ای از ویژگی های رزمی است که به عنوان مزیت عمل می کند. به عنوان مثال، لنوکس یکی داشت که به او اجازه می داد هنگام طفره رفتن به طور خودکار بارگذاری مجدد کند. این در یک محیط PvP کمی نامتعادل به نظر می رسید – مخصوصاً وقتی نقطه ضعف اصلی هفت تیر سرعت بارگذاری مجدد آن پایین است – اما من را واقعاً کنجکاو می کند که چگونه این ویژگی های رزمی ممکن است بر Freegunner و نقش آن در تیم تأثیر بگذارد.

استودیو فایروالک تصمیم گرفت بر این عدم تقارن شخصیت های خود تکیه کند.

نقش‌های انعطاف‌پذیر و ویژگی‌های رزمی آزادگان به سیستم رزمی نامتقارن کنکورد کمک می‌کند. هر فریگانر به لطف استخرها، سلاح ها و توانایی های مختلف سلامتی، نقاط قوت و ضعف خود را دارد. این بدان معنی است که برخی از قهرمانان می توانند به خوبی با یکدیگر جفت شوند در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. برای مثال، شخصیتی به نام داو وجود دارد که می‌تواند ایستگاه‌های درمانی منطقه‌ای از اثر و میدان‌های نیرو راه‌اندازی کند که همه آتش‌های ورودی و خروجی را مسدود کند. Daw برای نگه داشتن اهداف و محافظت از Star Child در بردهای دور عالی است. با این حال، تیم من به سرعت متوجه شد که توانایی میدان نیروی داو می‌تواند بر تمام قهرمانان میان‌برد و دوربرد ما در لحظات حساس تأثیر منفی بگذارد. از طرف دیگر، جبالی به لطف گوی های شفابخش خود، مشابه Orbs of Harmony Zenyatta در Overwatch، می تواند با کمی دقت بیشتر هم تیمی های خود را شفا دهد. دیدن اینکه چگونه همه این Freegunner های مختلف می توانند مکمل یکدیگر باشند و با ضربات تیم مقابل مقابله کنند، دعوا را پویا و غیرقابل پیش بینی می کند.

بخوانید  امکان تجربه آزمایشی پروتکل Callisto برای مشترکین PlayStation Plus Premium

استودیو فایروالک تصمیم گرفت بر این عدم تقارن شخصیت های خود تکیه کند. در حالی که این بدون شک مسابقات خاص را دشوار می کند، این عدم تعادل شما را مجبور می کند به عنوان یک تیم کار کنید و از کل کیت شخصیت خود استفاده کنید. البته، تیم استودیو فایروالک زمانی که بازی در دست بازیکنان باشد، تعادل را زیر نظر خواهند گرفت، اما به گفته طراح اصلی گیم پلی کلود جروم، این عدم تقارن برای قهرمانان کنکورد بسیار مهم است.

این عدم تقارن در حالت های بازی کنکورد و طراحی نقشه ها منعکس نمی شود. من این شانس را داشتم که سه نوع مختلف بازی را کشف کنم: Trophy Hunt که اساساً Kill Confirmed از Call of Duty است و Cargo Run و Clash Point که حالت‌های پایه گرد و بدون بازپرداخت هستند. بازی کردن بیش از 500 ساعت Rainbow Six: Siege، Cargo Run و Clash Point برای من از نکات برجسته بود. گیم پلی محدود و مبتنی بر هدف نیاز به سطحی از هماهنگی داشت که همیشه در حالت های سبک deathmatch تیمی به آن دست پیدا نمی کنید. برخلاف Siege و Valorant، نقشه‌های متقارن کنکورد به این معنی بود که هر دو تیم در شروع هر راند در شرایط مساوی قرار داشتند. این باعث می‌شود که تمرکز بر ترکیب تیم در ارتباط با تیمتان به جای محل شروع شما آسان‌تر شود.

شرحی ارائه نشده است

آلبوم عکس

مکانیک کنکورد ممکن است در ژانر تیراندازی قهرمانان در بسیاری از زمینه‌های آشنا قدم بگذارد، اما روشی که قهرمانان، نقشه‌ها و حالت‌های بازی استودیو فایروالک یکدیگر را تکمیل می‌کنند، احساس تازگی می‌کند. هر Freegunner به اندازه کافی انعطاف پذیری دارد تا در صورت نیاز از نقش خود خارج شود، نقشه های ساده به سبک عرصه، استفاده هوشمندانه از توانایی ها را بر دانش نقشه صمیمی اولویت می دهند، و حالت های بازی به اندازه کافی پیچیده هستند تا کار گروهی را تشویق کنند. من کنجکاو هستم که ببینم آیا و چگونه کنکورد با نقشه‌ها، شخصیت‌ها و حالت‌های بازی بیشتر در ترکیب کار می‌کند یا خیر.

بخوانید  داستان شگفت‌انگیز 650 صفحه‌ای JRPG بیت مپ برای پیش‌سفارش در آمازون آماده است.

در حالی که من تحت تأثیر نبرد قرار گرفتم، من کاملاً در جهان فروخته نشده ام و داستانی که کنکورد امیدوار است بگوید. Freegunners قانون شکنی هایی هستند که در جستجوی ماجراجویی با سرعت تمام در کهکشان سفر می کنند. هر هفته، استودیو فایروالک یک فیلم دو دقیقه ای منتشر می کند که با شروع بازی پخش می شود.

قبل از جلسه عملی من، استودیو اولین مورد را به ما نشان داد و لحن آن حالتی از نوع “نگهبانان کهکشان را در خانه داریم” ایجاد کرد. شاید این می‌تواند به چیز جالب‌تری منجر شود، یا شاید من از این لحن مارول خسته شده‌ام، اما تا به حال کار زیادی برای من انجام نداده است. همچنین تعجب می کنم که کنکورد چگونه قصد دارد بازیکنان جدید را در صورت از دست دادن چند هفته اول داستان ادغام کند. به گفته توسعه دهندگان، آنها همه این تصاویر کوچک را در یوتیوب در دسترس قرار می دهند، اما نمی توانم تصور کنم که بازیکنان فعالانه آنها را جستجو کنند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر