تاریخ عرضه کنسول قابل حمل MSI Claw مشخص شد

لپ تاپ گیمینگ MSI CLAW با پردازنده Intel Core Ultra 7 155H، گرافیک Arc و رم 32 گیگابایتی از اواسط ماه جاری با ایسوس و لنوو رقابت خواهد کرد.

MSI رسما اعلام کرد که لپ تاپ گیمینگ این شرکت در تاریخ 8 مارس (18 مارس) عرضه خواهد شد. طبق گزارش IGN، این شرکت تایید می کند که عرضه این محصول به صورت مرحله ای انجام می شود و این تاریخ در واقع نشان دهنده موج اول عرضه این کنسول خواهد بود. فروشگاه MSI ارسال این محصول را برای فروشندگان از 12 مارس (22 مارس) آغاز خواهد کرد و فروش آن از 15 مارس (25 مارس) در فروشگاه های Trade Party آغاز خواهد شد.

کلاچ MSI باید پردازنده را راه اندازی کند Meteor Lake اینتل برای رقابت با محصولات مشابه لنوو و ایسوس عرضه خواهد شد. MSI در این دستگاه از قدرت پردازشی پردازنده جدید Core Ultra 7 155H استفاده می کند که دارای 16 هسته و 22 رشته است که قطعا تراشه قدرتمندی برای این دستگاه است. از دیگر ویژگی های سخت افزاری می توان به رم 16 گیگابایتی LPDDR5 دو کاناله و صفحه نمایش 7 اینچی با وضوح 1080p با نرخ رفرش 120 هرتز اشاره کرد.

برای درک قدرت CPU این محصول باید گفت که قدرت پردازشی آن دو برابر Ryzen Z1 Extreme است. البته پیکربندی هیبریدی هسته های P و E در پردازنده های اینتل به گزینه محبوبی در میان سازندگان لپ تاپ تبدیل نشده است و این ممکن است به دلیل قدرت پردازش گرافیکی محدود ارائه شده توسط این معماری باشد. اما با معرفی سری Core Ultra 7 100H این وضعیت تغییر کرده است.

بخوانید  SanDisk 1.5TB MicroSD جمعه سیاه - فضای ذخیره‌سازی Steam Deck یا Nintendo Switch خود را افزایش دهید.

کنسول قابل حمل MSI CLAW

بنابراین این تراشه متشکل از 6 هسته عملکرد P و 8 هسته E ایده آل خواهد بود که در کنار دو هسته LP قرار گرفته اند. گرافیک یکپارچه آن نیز بر اساس معماری Ark Alchemist اینتل است که از 8 هسته Xe با حداکثر فرکانس عملکرد تشکیل شده است. 2.25گیگاهرتز پردازنده Core Ultra 7 155H یک تراشه 28 واتی با توان مصرفی تا 115 وات با Max Turbo Power است.

آزمایشات اولیه نشان می دهد که گرافیک Xe-LPG اینتل رقابت نزدیکی با گرافیک یکپارچه AMD RDNA 3 موجود در چیپست هایی مانند سری Ryzen 7040 و 8040 استفاده شده است. این رقابت همچنان می تواند جالب باشد و اینتل را به سمت بهبود عملکرد درایورهای خود سوق دهد.

از نظر نرم افزاری هم MSI از رابط کاربری MSI Center M استفاده می کند.وجود MSI App Player همچنین به Claw توانایی پشتیبانی از بازی های اندروید را می دهد.

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر