تاریخچه تسلا از ماشین های الکتریکی گرفته تا سلول های خورشیدی و باتری های غول پیکر

تسلا مدل S توجه زیادی را به خود جلب کرد. بنابراین، به گفته اکثر مشتریان، این خودرو نه تنها بهترین خودروی الکتریکی، بلکه بهترین خودروی جهان است. مدل S برنده جوایز متعددی از جمله جایزه خودروی سال موتور ترند شد. در سال 2018، تسلا با فروش نزدیک به 250000 خودرو مدل S به موفقیت بزرگی دست یافت.

در سال 2015، تولید تسلا مدل همانطور که در ویدئوی زیر مشاهده می کنید، درهای این خودرو حتی زمانی که در فاصله بسیار کمی از دو خودروی دیگر پارک می شوند، به راحتی باز می شوند. نکته جالب این است که مدل X با وجود ابعاد بزرگتر، تنها 8 درصد از مدل S سنگین تر است. این خودرو فضای کافی برای 7 سرنشین را دارد که آن را به خودرویی عالی برای خانواده ها تبدیل کرده است.

در آن زمان، مدل همچنین پس از هر بار شارژ باتری مسافتی معادل 402 کیلومتر را طی می کند. اما اینها تنها مزیت های مدل تسلا نبودند مدل

در همان سال، Plaid این خودرو می تواند در 2.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت (سریعتر از لامبورگینی آونتادور) برسد. این خودرو همچنین می تواند با حداکثر سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت حرکت کند و پس از هر بار شارژ باتری، مسافتی معادل ۵۴۷ کیلومتر را طی کند. در حال حاضر، مدل شاسی بلند تسلا موفقیت بزرگی برای این شرکت بوده است و در سال 2018 حدود 100000 دستگاه فروخته شد. مدل تسلا

ایلان ماسک از ابتدای کار خود در تسلا، می‌خواست خودرویی الکتریکی بسازد که اکثر مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. به همین دلیل، تسلا خودروی الکتریکی مدل 3 را ساخت و نام رمز آن را ستاره آبی انتخاب کرد. در سال 2006، قبل از ساخت اولین خودروی الکتریکی تسلا، ایلان ماسک مقاله ای با عنوان “طرح اصلی موتور تسلا” در وبلاگ خود منتشر کرد. در طرح اولیه تسلا چندین هدف دنبال شد:

  • تولید خودروهای اسپرت: برای این منظور رودستر ساخته شد.
  • از پول حاصل از فروش خودروهای اسپرت برای ساخت خودرو با قیمت مناسب استفاده کنیدبرای این منظور خودروی مدل S ساخته شد.
  • از پول حاصل از فروش تسلا S برای ساخت خودرو با قیمت مناسب تر استفاده کنیدبرای این منظور خودروی مدل 3 تولید شد.
بخوانید  WoW: Dragonflight فصل 4 بهترین آیتم های آخر بازی با رای گیری جامعه مشخص خواهد شد

در سال 2016 تسلا از مدل 3 رونمایی کرد و تنها در یک هفته، 325000 نفر برای سفارش این خودرو صف کشیدند. با این حجم سفارش، حجم فروش این خودرو 14 میلیارد دلار برآورد شد. سرانجام مدل 3 در سال 2017 به بازار عرضه شد. این خودرو تمامی موارد لازم مانند برد مناسب، قیمت مناسب، کارایی خوب و ایمنی بالا را برای جذب بازار داشت. ورود به جریان تولید انبوه مدل 3 نیاز به سرمایه بیشتری دارد و تسلا با فروش سهام خود به ارزش 1.46 میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز را تامین کرد. ماسک سپس انتظار داشت که برای رسیدن به هدف تولید 500000 خودرو در سال 2018 در کارخانه فرمونت به بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

تسلا خودروهای الکتریکی خود را به گونه ای ساخته است که آنها را قادر می سازد دمای داخلی خود را تنظیم کنند

در سال 2021، مدل 3 در سه نسخه به فروش می رسد. مدل دوربرد همانطور که از نامش پیداست می تواند تا 568 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. بنابراین، این مدل نسبت به مدل 3 2017 که تنها می‌توانست 345 کیلومتر را طی کند، پیشرفت بزرگی داشت.

قبل از مدل 3، مدل S با قیمت پایه 57400 دلار ارزان ترین خودروی تسلا بود، اما در سال 2019، مدل 3 استاندارد با قیمت 35000 دلار عرضه شد. توجه داشته باشید که این مدل دیگر موجود نیست و با تسلا مدل 3 استاندارد رنج پلاس با قیمت 43990 دلار جایگزین شده است. از سال 2020، تسلا مدل 3 پرفروش ترین خودروی الکتریکی در تاریخ جهان است، به طوری که در سال 2021 این خودرو اولین خودرویی بود که فروش بیش از یک میلیون نفر را تجربه کرد.

بخوانید  تریلر جدید Final Fantasy 16 با تمرکز بر نبردهای بازی

تسلا مدل Y، یک نسخه بزرگتر و جادارتر از تسلا مدل 3، در سال 2020 عرضه شد. قطعات تسلا مدل Y حدود 75 درصد شباهت با مدل 3 دارند. این خودرو به صورت استاندارد با دو ردیف صندلی عرضه می شود که می تواند تا سقف را در خود جای دهد. 5 مسافر. با این حال، گزینه صندلی ردیف سوم در مدل Y نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد دو سرنشین دیگر را در خودرو قرار دهید. این گزینه برای خانواده های پرجمعیت یا کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند مناسب است.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر