بهترین بازی اکشن ماجراجویی سال 2023 به انتخاب زومجی


ترکیب اکشن و ماجراجویی بدون شک یکی از بهترین اتفاقات در سال های اولیه صنعت بازی های ویدیویی بود. زیرا زمانی که عناصر ژانر اکشن به درستی در کنار عناصر ژانر ماجراجویی قرار می گیرند، به سازنده بازی فرصت انجام کارهای مختلف را می دهند؛ همانطور که اغلب متوجه می‌شویم که گیمرها و سازندگان بازی از نام‌های زیرمجموعه‌ای مانند ترس بقا برای توصیف هر بازی اکشن ماجراجویی استفاده می‌کنند.

این نوع بازی ها قدرت زیادی برای بردن بازیکن به دنیای خودشان دارند. آنها به تعداد انگشت شماری از مدل های صحنه نگاری محدود نمی شوند. در نتیجه می توانند از نبردها، پازل ها، کاوش و تعداد زیادی فعالیت در ساختار گیم پلی بهره ببرند. در برخی از بازی ها می توانند مدام آدرنالین را به خون بازیکن تزریق کنند و در برخی دیگر صرفاً با درگیرکردن احساسات خود داستانی را تعریف می کنند. هر یک از دلایل ذکر شده باعث می شود هر ساله شاهد رقابت بازی های مختلف برای کسب عنوان بهترین بازی اکشن ماجراجویی باشیم. بازی هایی که همگی شایسته ستایش هستند. بازی های زیر بر اساس رای اعضای تحریریه یک گیمر رتبه بندی شده اند.

پوستر بازی Dead Space در بهترین یک گیمر

5- بازی فضای مرده

Dead Space یکی از سریال هایی است که برای بسیاری از گیمرها آشناست. سریالی که از همان قسمت اولش ما را به کشتی USG Ishimura برد و ما را در وحشت خود غرق کرد. پس از سال‌ها انتظار طرفداران برای بازگشت سری بازی‌های Dead Space، استودیو Motive کار روی این مجموعه را بر عهده گرفت. از آنجایی که بازسازی Dead Space رسما سنگین ترین پروژه این استودیو در طول سال های فعالیتش بود، بسیاری در موفقیت این بازسازی تردید داشتند. در نهایت، بسیاری از بازیکنان همچنان از بسته شدن استودیو Visceral Games توسط EA پشیمان هستند.

اما Motive راه خود را پیدا کرده است. اعضای استودیو تمرکز زیادی روی رساندن بازسازی Dead Space به سطح کیفی مورد نظر طرفداران داشتند و توانستند یک تجربه ترسناک و هیجان انگیز را به بازیکنان ارائه دهند. آنها دائماً دستاوردهای خود را در توسعه بازی با بازیکنان به اشتراک می گذاشتند، واکنش های آنها را به دقت مطالعه می کردند و از یادگیری هراسی نداشتند. نتیجه نه تنها طرفداران قدیمی را راضی کرد، بلکه تعدادی را برای اولین بار به Dead Space آورد.

سری Dead Space دیگر سریالی نیست که در نسل هفتم گیر کرده باشد. در حال حاضر میلیون ها کاربر می توانند این بازی با کیفیت را روی پلتفرم های فعلی با گرافیک خیره کننده تجربه کنند. در فضای وحشتناک آن پرسه بزنید تا آن را تجربه کنید. در این بین، به دلیل موفقیت در بازسازی Dead Space، بسیاری از بازیکنان می خواهند Dead Space 2 جدید را کشف کنند و با Isaac Clarke ادامه دهند.

پوستر بازی Spider-Man 2 در بهترین های یک گیمر

4- بازی Marvel Spider-Man 2

در همان سال 2018 استودیو Insomniac Games با انتشار بازی Spiderman نشان داد که شایسته استفاده از این اقتباس است. در Marvel's Spider-Man 2، زمان برداشتن گام بعدی فرا رسیده بود و استودیو Insomniac این قدم را محکم برداشت. Spider-Man 2 یک ماجراجویی عالی برای طرفداران مرد عنکبوتی است که سازندگان آن طرفداران مرد عنکبوتی به معنای واقعی کلمه هستند. از یک موسیقی متن عالی و تاثیرگذار گرفته تا باس فایت های هیجان انگیز و دلچسب، مزایای غیرقابل انکاری برای این ماجراجویی هیجان انگیز وجود دارد.

بخوانید  اندازه Octopath Traveler 2 در نینتندو سوییچ مشخص شده است

Spiderman 2 هم زمانی که به سیستم های بازخورد بازی قبلی پایبند است و هم در قسمت هایی که مخاطب را شگفت زده می کند همچنان سرگرم کننده است. Spider-Man 2 شخصیت های قابل توجه و شخصیت پردازی های بسیار خوبی دارد. رویارویی شخصیت‌ها با وسوسه‌های همزیست، رفتار ونوم قدرتمند، خواسته‌های یک شکارچی باتجربه و خسته، شجاعت دختر روزنامه‌نگار که برای تأثیرگذاری بر جهان می‌جنگد، احساسات پسری که به آن بازگشته است. زندگی و دغدغه های یک نوجوان که باید بالغ شود، همه اینها در این داستان قابل مشاهده است.

گیم پلی؟ Insomniac می داند که چگونه بازیکن را روی پای خود نگه دارد. گجت‌های مختلف، جاخالی‌های پرسرعت، دفاع‌های به موقع، حملات متنوع و توانایی‌های به دست آمده در درخت مهارت به شما این امکان را می‌دهند که هر طور که می‌خواهید به مرد عنکبوتی تبدیل شوید و با تعداد زیادی از دشمنان مبارزه کنید. البته، حتی زمانی که مبارزه ای وجود ندارد، سازندگان همچنان می توانند در یک مرحله فرعی ساده چند دقیقه ای یک تجربه انسانی ارزشمند را به شما ارائه دهند.

پوستر بازی Resident Evil 4 در بهترین های یک گیمر

3- بازی Resident Evil 4

وقتی یک بازی استریم می آید و استانداردهای صنعت بازی را تغییر می دهد، بسیاری از مردم گیج می شوند. از این مغالطه رنج می برند که همه دستاوردهای بزرگ این کار قابل تکرار است. پس از چند سال، بازیکنان و رسانه ها هوشیار می شوند. همه می توانند ببینند که تنها تعداد محدودی از بازی ها توانسته اند به درستی از این شاهکار الهام بگیرند. این بازی های پرفروش ممکن است لزوماً به اندازه خود بازی ویدیویی تأثیرگذار و ماندگار نباشند. انتشار یک بازسازی وفادار و سطح بالا از Resident Evil 4 در سال 2023 ما را به یاد این نکته انداخت.

شینجی میکامی و اوایل سال 2005 تیم او با Resident Evil 4 یک تغییر اساسی در زیرژانر وحشت بقا و به طور کلی بازی های سوم شخص ایجاد کرد. حالا وقتی بازسازی Resident Evil 4 را تجربه می کنیم، به طرز عجیبی می بینیم که حتی پس از گذشت حدود دو دهه، هنوز بسیاری از سازندگان بازی در کلاس کپکام ظاهر نشده اند و درس رزیدنت اویل 4 را پشت سر گذاشته اند.

بازسازی Resident Evil 4 نه تنها بسیاری از جذابیت های بازی اصلی را حفظ کرده، بلکه نکات مثبت خود را نیز دارد. به عنوان مثال، در این نسخه از بازی RE4 می توانید داستان را کمی جدی تر بگیرید و اطلاعات زیادی در مورد گوشه و کنار دنیای Resident Evil 4 به دست آورید. گرافیک عالی، گیم پلی تیراندازی روان، دشمنان متنوع، فضای درگیرکننده، مناظر وحشتناک، اشلی، آیدا و البته لیان. نه Resident Evil 4 و نه Resident Evil 4 بازسازی شده را نباید از دست داد.

بخوانید  Hogwarts Legacy محبوب ترین بازی Steam Deck در مارس 2023 است

پوستر بازی Legend of Zelda در بهترین یک گیمر

2- بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

نینتندو بازی های خود را با جادوی خاصی خلق می کند. این عبارت کلیشه ای به نظر می رسد، اما بسیاری از طرفداران نینتندو نمی توانند توضیح بهتری برای موفقیت های پشت سر هم این شرکت ژاپنی بیاندیشند. با ارائه تجربیات به یاد ماندنی در زنده نگه داشتن مجموعه های ارزشمند موفق باشید. به همین دلیل، در حالی که بیش از 37 سال از انتشار اولین Legend of Zelda می گذرد، سازندگان بازی موفق شده اند کارهای جدید و هیجان انگیزی را با این سری در چندین نسل انجام دهند.

نینتندو عمدتا بر روی گیم پلی تمرکز دارد. زیرا برای تعامل این سرگرمی ارزش قائل است. در نتیجه، ما عادت کرده ایم که بهترین بازی های نینتندو مملو از مکانیک های جالب و ایده های عالی باشد. معمولاً گیم پلی کلی آنها به راحتی قابل یادگیری و سخت است.

با توجه به همه این‌ها، هیچ‌کس از زمانی که The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom به یک بازی عالی تبدیل شد شگفت‌زده نشد، زیرا حتی در حالی که ظاهراً از یک فرمول اثبات شده استفاده می‌کند، نینتندو همچنان از هر فرصتی برای نشان دادن خلاقیت استفاده می‌کند. یکی از بهترین چیزهای The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom این است که نشان می دهد که چگونه یک دنباله با احساس کلی اثر قبلی می تواند تازگی و هویت خاص خود را داشته باشد.

برای ایجاد ساختارها و وسایل نقلیه مختلف کافیست به سیستم مبارزه بازی نگاه کنید. در قلب این تجربه پر از ماجراجویی و مبارزه، تیم خلاق در واقع از بازیکن می‌خواهد «خلاق باشد و از بازی کردن به روش خودش لذت ببرد» از طریق مکانیک ساختمان. دنیای وسیع بازی با تعداد زیادی از مراحل و معماهای مختلف، بدون کاهش خلاقیت بازیکنان، آزادی عمل را به آنها می دهد. به عنوان مثال طراحی پازل های محیطی بازی بسیار دقیق و هوشمندانه انجام شده است اما فکر نکنید که تنها یک راه حل پیچیده دارند. انواع مختلف بازیکنان ممکن است راه های مختلفی برای حل آنها پیدا کنند.

بهترین پوستر بازی یک گیمر آلن ویک

1- بازی آلن ویک 2

انتظار سخت است؛ برای مخاطبانی که عاشق دنیایی تخیلی شده اند و می خواهند به آن بازگردند. داستان نویسی که بی صبرانه منتظر است تا بقیه داستان تکان دهنده اش را بگوید، همین طور. اما گاهی گذر زمان برای هر دو طرف سودمند است. گاهی اوقات به نظر می رسد که ایجاد بستر برای نوشتن داستان و فضای مناسب برای خواندن آن زمان می برد.

سال ها پیش، یک بازی ساز با استعداد فنلاندی نتوانست کار مورد نظر خود را دنبال کند. او در گذشته یکی از مجموعه داستان هایش را تحت تاثیر پول از دست داد. بیش از یک دهه گذشت تا شرایط لازم برای اکران این دنباله فراهم شد. سازنده بازی حق خلق و انتشار اثر خود را دوباره به دست آورده است. هر دو Remedys به یک ناشر بزرگ ثابت کردند که برای تولید Alan Wake 2 ارزش سرمایه گذاری دارند و پیشرفت های فنی در صنعت بازی های ویدیویی به این بازی جدید اجازه داد تا مرزهای بین گرافیک کامپیوتری و فیلم لایو اکشن را بیشتر کند. سام لیک او با تجربه ای که داشت نه تنها این فرصت را پیدا کرد که روی بازی مورد علاقه اش کار کند، بلکه با تمام ابزارهای لازم این کار را انجام داد. در نتیجه، بازیکنان نه تنها شانس ورود به دنیای Alan Wake 2 را پیدا کردند، بلکه بهترین نسخه ممکن را نیز تجربه کردند.

بخوانید  Judas، بازی جدید کن لوین با تریلر ارائه شد

Alan Wake 2 مرز بین فانتزی و واقعیت را محو می کند. همانطور که در داستان ها انتظار می رفت. از سیستم‌های مختلف بازی، مانند توجه به سرنخ‌های مختلف، موسیقی متن متحرک و صداگذاری که ما را به سفری در بلک لج می‌برد، همگی در خدمت روایت هستند. در اینجا، داستان از هر چیز دیگری مهمتر است. حتی می توانیم بگوییم که تاریخ در مورد چگونگی تأثیر داستان ها بر دنیای اطراف ما است. سام لیک کایل رولی و تیم آنها موفق شد رسانه های هنری مختلف زیادی را برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد گرد هم آورد. اثری بسازید که تحت هیچ چارچوب آشنا نباشد. Ellen's Wake 2 اساساً می‌خواهد جایزه بهترین بازی سال الن را برنده شود و موفق هم می‌شود. «آلن ویک یک چترباز است، این کلمه دهانت را آب می‌کند و در نتیجه همه آن را جدی می‌گیرند.

او سعی دارد توضیح دهد که چرا ویراستاران یک گیمر Alan Wick 2 را به عنوان بازی اکشن ماجراجویی سال 2023 انتخاب کردند. محمدحسین جعفریان تقریباً سه پاراگراف کوتاه و بلند را به این توضیحات اختصاص داده است. او ادعا می کند که پس از سال ها صبر، سم لیک موفق شد بهترین نسخه ممکن از Alan Wake 2 را تولید کند. این همچنین به نقش اپیک گیمز به عنوان یک ناشر پروژه ثروتمند اشاره دارد. با تمام شدن زمانش و انتشار مقاله، او به Twin Peaks، یکی از الهام‌بخش‌های سری بازی‌های Alan Wake اشاره می‌کند. او به خوبی می داند که تجربه عجیب آلن ویک 2 را نمی توان در سه پاراگراف توصیف کرد. یک نقل قول پخش می شود و نوشتن متوقف می شود. مقاله را به سردبیر ارسال می کند.

«آلن ویک یک چترباز است، این کلمه دهانت را آب می‌کند و در نتیجه همه آن را جدی می‌گیرند.

نوبت تو است. از طریق فرم نظرسنجی زیر بهترین بازی اکشن ماجراجویی سال 2023 را انتخاب کنید. لطفا پس از انتخاب گزینه مورد نظر بر روی دکمه ارسال کلیک کنید. این نظرسنجی تا ساعت 18:55 فردا در دسترس خواهد بود و نتیجه ساعت 19 در همین صفحه منتشر خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر