بهترین بازی استراتژی 2023 از دیدگاه زومجی


در ادامه روند انتخاب بهترین های سال 2023، نوبت به بازی استراتژیک سال می رسد. برای دیدن برنده و شرکت در نظرسنجی به ادامه مطلب بروید.

ژانر استراتژی همچنان طرفداران خاص خود را دارد و با وجود اینکه سال هاست بازی های زیادی از این سبک را ندیده ایم، باز هم می توانید آثار ارزشمندی در این سبک پیدا کنید. پس از انتخاب بهترین بازی های اکشن-ماجراجویی و اکشن در دو مقاله قبلی یک گیمر، قطار بهترین های سال به ایستگاه بازی های استراتژیک رسیده است. در زیر می توانید لیست این بازی ها را که توسط اعضای تحریریه یک گیمر انتخاب و رتبه بندی شده اند را مشاهده کنید.

شخصیت های بازی Fire Emblem

5- بازی Fire Emblem Engage

در رتبه پنجم بهترین های سال، بازی Fire Emblem Engage را داریم که در اوایل سال 2023 به طور انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر شد. این بازی هفدهمین نسخه از سری Fire Emblem است و یک تجربه تاکتیکی با عناصر نقش آفرینی است.

داستان بازی داستان شخصیت Elir را روایت می کند که پس از یک خواب افسانه ای از خواب بیدار شده و باید قهرمانان دیگری را برای مبارزه با نیروهای شر و تاریکی جمع آوری کند. مبارزات بازی حالت تاکتیکی و نوبتی دارد و در کل شاهد گیم پلی طولانی و جذابی از نوع شرقی هستیم که همیشه طرفداران خاص خود را دارد. Fire Emblem Engage می توانست حتی به بازی بهتری تبدیل شود، اما در وضعیت فعلی خود یکی از ارزشمندترین آثار امسال بود.

شخصیت‌های Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp in Car

4- بازی Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

رتبه چهارم متعلق به یک بازی انحصاری Nintendo Switch با نام Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp است که بازسازی دو نسخه اول Advance Wars است و بازیکنان قدیمی با آن آشنا هستند. سازندگان بازی از استودیوی WayForward نه تنها هنگام ساخت این بازسازی بهبودهای بصری انجام دادند، بلکه کنترل های بازی نیز به درستی برای سوییچ بهینه شده است.

بخوانید  Zelda: Tears Of The Kingdom - راهنمای جستجوی سرنخ های آسمان

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp یک تجربه استراتژی نوبتی است و بازیکنان می توانند با کنترل نیروهایی که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، نقشه بازی را طی کنند و با غلبه بر دشمنان، ماموریت ها را کامل کنند. بازی دارای عمق زیادی از استراتژی است و نحوه استفاده صحیح از نقاط قوت و مهارت های خود نقش اساسی در تعیین سرنوشت نبردها دارد. این همان چیزی است که Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp را به یک اثر جذاب و یکی از بهترین ها در ژانر استراتژی تبدیل می کند.

پوستر بازی Soldiers in the Company of Heroes 3

3- بازی Company of Heroes 3

در رتبه سوم بهترین استراتژی ها، بازی Company of Heroes 3 را داریم که با 10 سال فاصله از نسخه دوم بیرون آمد و بار دیگر طرفداران این سری را به جبهه های نبرد جنگ جهانی دوم برد. Company of Heroes 3 توسط Relic Studio توسعه یافته و توسط سگا منتشر شده است.

Company of Heroes 3 دو کمپین را برای علاقه مندان به تجربه بازی های استراتژیک تک نفره ارائه می دهد و در کمپین ایتالیایی برای اولین بار در این سری شاهد ترکیبی از حالت همزمان و نوبتی به سبک بازی های Total War. اگرچه این کمپین پس از مدتی جذابیت اولیه خود را از دست می دهد، حس جدید آن همچنان یک تجربه متفاوت است. از طرفی کمپین آفریقا ماموریت هایی را به سبک همان مراحل هیجان انگیز و آشنای کمپین های دو نسخه قبلی ارائه می دهد.

Company of Heroes 3 از نظر دقت در جزئیات طراحی نیرو نیز کیفیت خوبی ارائه می دهد و در دورانی که کمتر و کمتر شاهد بازی های استراتژیک مشابه مشابه هستیم، اثری است که علاقه مندان به این دست از انجام آن پشیمان نخواهند شد.

بخوانید  هیدکی کامیا دلیل جدایی اش از پلاتینیوم گیمز را اعلام کرد

سه بازی سرگرم کننده Pikmin Pikmin 4

2- بازی Pikmin 4

در رتبه دوم بهترین استراتژی، بازی دیگری از نینتندو داریم. بازی Pikmin 4 که اخیرا در The Game Awards به عنوان بهترین بازی استراتژیک انتخاب شد، در این جایگاه قرار گرفت و نشان می دهد که ژانر استراتژی و زیرشاخه های آن در سوییچ بسیار محبوب هستند.

Pikmin 4 یکی از آن بازی های منحصر به فرد نینتندو است و هدف اول و آخر آن چیزی جز سرگرم کردن مخاطب نیست. بازی بازیکنان را وارد دنیای Pikmin می کند و شما باید ماموریت های مختلفی را از طریق این موجودات جذاب انجام دهید که هر کدام دارای ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فردی هستند. طراحی خود Pikmin ها در کنار دنیای رنگارنگ بازی، Pikmin 4 را به تجربه ای لذت بخش و لذت بخش تبدیل کرده است که بازیکنان از بازی کردن آن پشیمان نخواهند شد.

بازی Pirates of the Gambit

1- بازی Shadow Gambit

اما بهترین بازی استراتژیک سال از دید یک گیمر چیزی نیست جز Shadow Gambit، آخرین ساخته استودیوی Mimeme Games که قطعا تعطیلی آن یکی از اتفاقات غم انگیز امسال بود. Shadow Gambit مانند دو کار قبلی این استودیو اثری در سبک استراتژی تاکتیکی است و به معنای واقعی تجربه ای را ارائه می دهد که در آن استراتژی و تاکتیک حرف اول را می زند.

داستان Shadow Gambit فضایی فراطبیعی دارد و مربوط به گروهی از دزدان دریایی است که توسط یک طلسم به زندگی بازگردانده شده اند و به دنبال ماجراجویی در دنیایی به نام Lost Caribbean هستند. از سوی دیگر اعضای گروه تفتیش عقاید نیز به دنبال این سارقان هستند. بازیکنان با یکی از شخصیت های بازی شروع می کنند و به مرور زمان می توانند قفل شخصیت های دیگر را باز کرده و از آنها برای تکمیل مراحل بازی استفاده کنند.

بخوانید  نگاهی به مجموعه جدید تی شرت Zelda: Tears Of The Kingdom بیندازید

استودیوی Mimemee Games که در زمینه خلق آثاری در این سبک به بلوغ بسیار بالایی رسیده است، در Shadow Gambit نیز در طراحی شخصیت هایی که هرکدام دارای مهارت ها و توانایی های منحصر به فردی هستند، موفق بوده و در یک تصمیم خوب، آزادی عمل را به افراد می دهد. بازیکن چون دوست دارد و می خواهد شخصیت های خود را در اکثر مراحل آهنگسازی انتخاب کند. این تصمیم به بازی ارزش تجربه بسیار بالایی می بخشد و می توانید چندین بار و در سطوح سختی مختلف با ترکیبی جدید از شخصیت ها مراحل را طی کرده و به پایان برسانید.

تقریباً در پایان سال، دو بسته الحاقی جدید به عنوان آخرین ساخته های MiMiMiGames برای Shadow Gambit منتشر شد که دو شخصیت جدید و مراحل مرتبط با آنها را به بازی اضافه می کند و ارزش تجربه آن را بیش از پیش افزایش می دهد. Shadow Gambit با گیم پلی غنی، طراحی های جذاب و زیبا و ارائه هر آنچه از یک بازی استراتژیک تاکتیکی انتظار می رفت، یکی از آثار شاخص سال 2023 بود و شاید بهترین بازی استراتژیک سال از نظر یک گیمر باشد.

حالا نوبت شماست که با استفاده از نظرسنجی زیر بهترین بازی استراتژیک سال را انتخاب کنید. این نظرسنجی تا ساعت 18:55 روز جمعه 22 دی ماه در دسترس خواهد بود و نتیجه ساعت 19 همان روز اعلام می شود. لطفا پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود، حتما دکمه ارسال را بزنید تا نظر شما ذخیره شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر