بررسی هدفون های Playstation Pulse Explore آیا ادعایی و کیفیت پایینی دارید؟


جدیدترین سخت افزار سونی ترکیبی از نکات مثبت و منفی است. این موضوع سوالات زیادی را در مورد خرید آن ایجاد می کند. در ادامه با یک گیمر همراه باشید تا هدفون Playstation Pulse Explore سونی را بررسی کنیم.

سونی امسال روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت. همانطور که احتمالا شما دوستان عزیز یک گیمر می دانید در ماه های اخیر این شرکت ژاپنی با انتشار تریلر از جدیدترین نسخه پلی استیشن 5، کنسول موبایل پلی استیشن پورتال و هدفون پلی استیشن پالس اکسپلورر رونمایی کرده است. سخت افزاری که به تازگی وارد بازار ایران شده است و در این بررسی می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا هدفون Playstation Pulse Explore ارزش خرید دارد یا خیر. این محصول علاوه بر ویژگی های مثبت، ظاهری شیک و جذاب دارد. با این حال، هیچ کمبودی در نقاط منفی وجود ندارد. هدفون مورد نظر را با توجه به پارامترهای مختلف بررسی می کنیم.

هدفون Playstation Pulse Explore توسط فروشگاه هزارتو در یک گیمر ارائه شده است. برای خرید جدیدترین محصولات بازی می توانید به وب سایت این فروشگاه مراجعه کنید. در زیر می توانید ویدیوی بررسی را مشاهده کنید.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

راه اندازی موبایل

ببه گفته ما گیمرها، مهم این است که بتوانیم با استفاده از هدفون های مختلف به راحتی و آسودگی از بازی های مورد علاقه خود لذت ببریم. با این حال، بسیاری از هدفون های بی سیم برای این کار مناسب نیستند. دلیل آن تاخیر زیاد در حرکت فرکانس های مختلف صوتی است. به نظر می رسد سونی روی بهبود کیفیت Playstation Pulse Explore تمرکز کرده است. در ابتدا می توان گفت که پس از باز کردن جعبه این محصول با راهنمای تصویری جالبی روبرو خواهیم شد. برای من شخصاً بسیار خوشایند بود. راهنمای برنامه ریزی شده آموزش Air Bader را در ساختاری مینیمال و با چیدمان تصویری جذاب به کاربران ارائه می دهد. راستش را بخواهید، در دنیای امروز، هیچ کس توجه زیادی به دفترچه راهنما ندارد. داشتن دستورالعمل هایی مانند این تصادفی است که من شخصاً دوست دارم در سخت افزار بیشتری ببینم.

برای اتصال هدفون سونی پالس اکسپلورر به گوشی، باید از قرار گرفتن آن در داخل قاب اطمینان حاصل کنید. پس از آن با نگه داشتن دکمه وسط قاب (لینک) به مدت هشت ثانیه، ارتباط گوشی و هدفون برقرار می شود. در واقع باید گفت زمانی که کیس و گوشی از یکدیگر جدا شوند این اتفاق نمی افتد. اما وقتی این کار را روی موبایل دیگری تکرار کردیم و کیس خالی بود، ارتباط برقرار شد. به طور خلاصه می توان گفت که روند اتصال تلفن همراه و هدفون مورد نظر آزار دهنده است و این یک نکته منفی محسوب می شود. بیایید فرض کنیم که به دلایلی کیس این سخت افزار در دسترس ما نیست. آیا ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم؟

بخوانید  بازی Skate قرار است رایگان عرضه شود؛ وجود پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای

استفاده روزانه با موبایل و کامپیوتر

برای آزمایش Pulse Explorer، به انواع موسیقی در ژانرهای مختلف گوش دادم. در ابتدا باید بگویم که در این سخت افزار قابلیت حذف نویز وجود ندارد. یک نکته بسیار منفی و به طرز شگفت انگیزی در ایرپادهای جدید سونی وجود ندارد. می توان گفت تقریبا اکثر هدفون های Pulse Explorer هم رده از نظر قیمتی این ویژگی مهم و تاثیرگذار را در طراحی خود دارند. راستش را بخواهید، بعد از شنیدن اولین موسیقی، تحت تاثیر کیفیت پخش پالس اکسپلور قرار گرفتم. زیرا تجربه کار با هدفون های سری WF سونی را داریم. کیفیت صدای بسیار خوب، حذف نویز مثال زدنی و عمر باتری خوب از ویژگی های بارز این سری است. به زبان ساده، این سونی آن سونی نیست. نمی توان گفت کیفیت آن خوب نیست. اما این امر در همه محدوده های فرکانس صدا مشاهده نمی شود.

در بازه فرکانس باس بالایی (Base) بین 160 تا 300 فرکانس صدای ضرب های باس و درام گوش را آزار می دهد. با این حال، این در میان رده قابل قبول است. به زبان ساده، رایج ترین صداها را بهتر پخش می کند. در یک کلام می توان گفت کیفیت پخش موسیقی توسط Airbud Pulse Explorer در حد نرمال است. شاید هدف این هدست گوش دادن به موسیقی نباشد و برای تجربه بازی طراحی شده است، بعداً به آن خواهیم پرداخت. از طرف دیگر، در بخش تماس، هدفون Pulse Explorer کیفیت خوبی را نشان می دهد. کیفیت میکروفون نیز خوب است و صدا در سفر تمیز و واضح است. موارد ذکر شده در مورد تجربه استفاده از این سخت افزار در پلتفرم PC نیز صدق می کند و کیفیت پخش موسیقی معمولی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با این حال، اتصال سونی از طریق آداپتور Link به رایانه های شخصی بسیار جالب است.

بازی ها و تکنولوژی جدید پیوند

برای بررسی اتصال Pulse Explorer به PS5، باید این کار را انجام دهیم ابتدا بیایید در مورد فناوری بی سیم Link Sound بخوانیم. لینک چیست؟

Link فناوری جدید سونی برای ارتباط بهتر، جابجایی آسان بین دستگاه ها و ارتباطات فوق سریع است. می توان گفت که مانند اتصال بی سیم معمولی نیست. یکی از مهم ترین ویژگی های فناوری جدید سونی ارتباط بین چندین دستگاه است. این کار با همان آداپتور یا دانگلی که در پاراگراف قبل ذکر کردم انجام می شود.

وقتی Pulse Explorer را به پلی استیشن 5 وصل کردم، صفحه برگشت. مشکل اتصال ناپدید شده است. شما به راحتی می توانید AirPods را با آداپتور Link به کنسول خود متصل کنید و به مشکلاتی که در قسمت تنظیمات موبایل اشاره کردم برنخورید. آداپتور Link نیز تاثیر زیادی در کاهش تاخیر صدا دارد. فرکانس های مختلف صدا بدون معطلی در بازی های مختلف پخش و شنیده می شود. این در حالی است که در انجام بازی های موبایلی این اتفاق نمی افتد و شاهد تاخیر نسبتا قابل توجهی هستیم. فعال کردن گزینه صدای سه بعدی و کشف بازی های با این قابلیت بسیار جالب بود. در خانه، بازی هایی مانند Metal Gear Solid 2، Eternal II، Resident Evil 4 Remake و Marvel's Spiderman 2 را با Playstation Pulse Explore تجربه کردم. نتیجه رضایت بخش بود: فرکانس های صدا تمیز، واضح و جذاب بودند. میکروفون تعبیه شده در هدفون نیز کیفیت بهتری روی کنسول ارائه می دهد. فناوری AI Voice Rejection به کار رفته در میکروفون ها نیز باعث می شود تا شاهد ارائه با کیفیت بالاتری باشیم.

بخوانید  با شرکت در مسابقه زومیت برنده خوش شانس 3 گوشی همراه باشید

از طرفی باید گفت که برای اتصال هدفون جدید سونی به کنسول دیگری نیاز دارید تا آنها را ریست کنید. همچنین، اگر می خواهید آن را دوباره به گوشی وصل کنید، باید روندی که در بالا ذکر کردم را تکرار کنید. متاسفانه شاهد رفتار نامناسب این دستگاه در این زمینه هستیم.

ایرفون و کیف درب کشویی پلی استیشن Pulse Explorer

باتری و زمان شارژ

هنگام استفاده از Pulse Explorer، وقتی دکمه هوم را روی دسته DualSense فشار می‌دهیم، میزان شارژ هدفون‌ها روی صفحه نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر، با فشردن دکمه لینک ادغام شده در خود هدفون، می توانیم آنها را از پلی استیشن 5 جدا کنیم. اگر دکمه مورد نظر را دو بار فشار دهید، اتصال دوباره برقرار می شود. در مورد شارژ، AirPods Pulse Explorer زمان شارژ حدود 5 ساعت دارد. اگر داخل کیس باشند می توان بیش از 10 ساعت از آنها استفاده کرد. شارژ قاب باتری این دستگاه با کابل Type-C انجام می شود و این پروسه 1.5 ساعت طول می کشد. می توانید قاب را به کنسول خود وصل کنید. زمان شارژ برای خود هدفون 40 دقیقه است. البته در نظر داشته باشید که با قرار دادن هدفون در داخل قاب به مدت 10 دقیقه، می توانید به مدت 1.5 ساعت از آن استفاده کنید.

طرح

طراحی Playstation Pulse Explore زیباست. سونی برای ساخت این محصول از ساختاری مشابه پلی استیشن 5 الگوبرداری کرد. ابعاد کیس بزرگتر از ایرپادهای اپل و سامسونگ بادز 2 پرو است. ساختار کشیده تر و وزن سنگین تری نسبت به دو ماده ذکر شده دارد. وقتی آن را در دست می گیرید، وزن کامل آن را احساس می کنید. با این حال، آزاردهنده نیست. قرار دادن قاب این هدفون روی دست و باز کردن آن با ساختار کشویی حس خوبی به شما دست می دهد.

اما مشکل اینجاست که برای استفاده از این دستگاه به دو دست نیاز دارید. با این حال، باید با احتیاط استفاده شود. زیرا ظرافت بدن سفید می تواند باعث شکستن آن شود. از طرفی باید گفت که این شرکت ژاپنی توانسته در طراحی ایرپادهای خود از ظرافت استفاده کند. Pulse Explorer از نظر بصری جذاب است. طراحی این محصول باعث می شود به راحتی از گوش خارج نشود و بتوانید به راحتی از آن در فعالیت های مختلف روزانه استفاده کنید. محل قرارگیری دکمه های روی هدفون نیز به خوبی در نظر گرفته شده است. این باعث می شود که در صورت نیاز به راحتی آنها را پیدا کنید. با این حال، صفحه نمایش لمسی در طراحی هدفون وجود ندارد. همچنین شخصا بعد از حدود 2 ساعت استفاده از این محصول سونی، لاله گوشم دچار درد شد. سونی در جعبه پالس اکسپلورر سه قالب سیلیکونی در اندازه های مختلف برای افراد مختلف قرار داده است.

بخوانید  بررسی گوگل پیکسل 7 پرو؛ پرواز بر فراز اندروید خالص

دکمه پیوند در هدفون پلی استیشن پالس اکسپلورر

نرم افزار اضافی

در این بخش به یک مشکل اساسی می رسیم. سونی هیچ نرم افزار خاصی را برای AirPods Pulse Explorer در پلتفرم موبایل در نظر نگرفته است. کاربران موبایل با یک بسته ناقص مواجه خواهند شد. در زمان بررسی ما، هیچ خبری از عملکرد اکولایزر و تنظیمات مختلف صدا وجود نداشت. سونی ممکن است بعداً سیستم عامل را منتشر کند. با این حال، ما انتظار داریم که این را در روز عرضه جهانی ببینیم. همانطور که گفته شد، اگر هدفون خود را گم کنید، نمی توانید آنها را پیدا کنید زیرا نرم افزاری وجود ندارد. هدفون‌های سونی، اپل و سامسونگ با قیمت پایین‌تر دارای پشتیبانی نرم‌افزاری ویژه‌ای هستند که در صورت گم شدن دستگاه می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. نکته جالب دیگر عدم وجود گزینه تنظیمات خاص در کنسول پلی استیشن 5 برای انجام اکولیزاسیون یا تنظیمات خاص برای پالس است. شما را به دیدن عکس های بیشتر دعوت می کنم.

نتیجه

به بخش مهم نتیجه گیری می رسیم. خیلی خلاصه و صادقانه باید بگم که خرید Playstation Pulse Explore را به هیچ وجه توصیه نمی کنم. قیمت این محصول در بازار جهانی حدود 200 دلار است. در کشور ما ایرپادهای جدید سونی با قیمتی در حدود 14 میلیون به فروش می رسد. با این مبلغ گزینه های بسیار بهتر و با کیفیت تری داریم. اصولا زمانی که قیمت محصولات مشابه از محدوده قیمتی 150 دلار فراتر رود، وارد دسته حرفه ای می شود. موردی که Airbud Pulse Explorer آن را شناسایی نکرده است. با این مبلغ می توانید یک ست بازی بسیار خوب بخرید. می توانید پالس سه بعدی را خریداری کنید. قیمت این هدست بسیار کمتر از محصول بررسی شده است. اپل، سامسونگ و انکر… محصولاتی با کیفیت بسیار بهتر تولید و به بازار عرضه کرده اند.

نظرت چیه عزیزم؟ نظرات خود را با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر