بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد به زودی شرکت را ترک خواهد کرد



همانطور که در ابتدا تقریباً دو سال پیش اعلام شد، بابی کوتیک، مدیرعامل و موسس اکتیویژن بلیزارد، پس از خرید غول Call of Duty توسط مایکروسافت، رسما شرکت را ترک می کند. زمانی که مایکروسافت قرارداد را در ماه اکتبر بست، گزارش شد که فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، از کوتیک خواسته تا فعلاً روی کار بماند، و اکنون او رسماً همانطور که خیلی ها امیدوار بودند ترک می کند.

فیل ارزش‌های ما را به اشتراک می‌گذارد و استعدادهای ما را می‌شناسد. او به بازی‌های ما و افرادی که آنها را خلق می‌کنند علاقه‌مند است. او جاه‌طلبی جسورانه‌ای دارد.” کوتیک در یادداشتی به کارکنان گفت.

گزارش شده است که کوتیک اکتیویژن بلیزارد را با دستمزد هنگفت ترک می کند در منطقه 400 میلیون دلاری

مطابق با لبهکوتیک در 29 دسامبر رسما استعفا داد. ممکن است او مستقیماً جایگزین نشود، اما مایکروسافت رئیس بلیزارد مایک یبارا، رئیس انتشارات اکتیویژن راب کوستیچ و معاون رئیس اکتیویژن بلیزارد توماس تیپل را در نمودار سازمانی جدیدی قرار می دهد که به رئیس ایکس باکس، مت، گزارش می دهد. غنیمت.

مدیر ارتباطات اکتیویژن بلیزارد لولو مسروی 31 ژانویه را ترک می کنددر حالی که همام سخنینی، معاون بلیزارد و کینگ، در پایان ماه دسامبر این شرکت را ترک خواهد کرد. The Verge گزارش داد که “تعدادی دیگر” از مدیران اکتیویژن بلیزارد در ماه مارس از آنجا خارج خواهند شد، اما نامی از آنها ذکر نشده است.

کوتیک در سال 1991 مدیرعامل اکتیویژن شد و از آن زمان تاکنون برترین مدیر اجرایی این شرکت بوده است. او در چندین جنجال شرکت داشته است. اخیراً، اکتیویژن بلیزارد از توافق با ایالت کالیفرنیا خبر داد و 54 میلیون دلار به ایالت و همچنین 47 میلیون دلار اضافی به کارمندان زن که از سال 2015 تا 2020 در این شرکت کار می کردند، پرداخت خواهد کرد.

بخوانید  هوش مصنوعی جمنای; گوگل بالاخره ChatGPT را به زانو درآورد؟

شکایت سال 2021 Activision Blizzard را متهم به پرورش فرهنگ کاری «پسر فرت» مملو از آزار جنسی کرد. Activision Blizzard و دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا در توافقنامه حل و فصل می گویند که تحقیقات در مورد فرهنگ این شرکت شواهدی مبنی بر “آزار جنسی سیستمیک یا فراگیر” را نشان نداده است.

طبق توافقنامه تسویه حساب، تحقیقات در مورد هیئت مدیره Activision، از جمله Kotick، هیچ مدرکی مبنی بر تخلف پیدا نکرد. در نتیجه ادعاهای دادخواست، Activision Blizzard اعلامیه اقدامات انجام شده برای ایجاد “محل کار مسئولانه تر”.

این شکایت تا حدی منجر به خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت شد. ناشر Call of Duty و World of Warcraft پس از اتهامات شکایت، قیمت سهام خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد و منجر به خرید 69 میلیارد دلاری آن توسط مایکروسافت شد.

اکتیویژن بلیزارد در سال های اخیر چندین مورد دیگر را حل و فصل کرده است. در مارس 2022، اکتیویژن بلیزارد یک شکایت جداگانه برای آزار جنسی با کمیسیون فرصت های شغلی برابر فدرال به مبلغ 18 میلیون دلار حل و فصل کرد و در فوریه 2023، به دلیل اتهاماتی که ناشر در افشای صحیح ناکارآمدی داشته است، 35 میلیون دلار در بخشی از توافق با SEC پرداخت. اطلاعات به سرمایه گذاران



تحریریه مجله بازی یک گیمر