ایلان ماسک کیست؟ بیوگرافی ایلان ماسک، از پی پال تا اسپیس ایکس

در 12 جولای همان سال، یعنی قبل از پایان تعلیق 6 ماهه هوش مصنوعی، ماسک در شبکه اجتماعی X نوشت که شرکت x.AI را برای درک واقعیت تاسیس کرده است. وب سایت این شرکت اعلام کرد که در حال ساخت هوش مصنوعی برای “تسریع اکتشافات علمی بشر” و پیشبرد “درک جمعی از جهان” است.

در ۲۶ اوت، x.AI گروهی از هنرمندان، مربیان و متصدیان را برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی خود استخدام کرد. بالاخره ماه نوامبر ماسک است ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا گفت که معتقد است هوش مصنوعی همه مشاغل را در آینده منسوخ خواهد کرد. او ادامه داد:

ما به جایی رسیده ایم که دیگر نیازی به شغل نیست. شما می توانید شغلی داشته باشید که رضایت شخصی شما را برآورده کند، اما هوش مصنوعی قادر به انجام همه کارها خواهد بود.

در همان ماه، ماسک چت ربات Grok را به عنوان رقیبی برای ChatGPT، ربات هوش مصنوعی محبوب OpenAI تحت حمایت مایکروسافت، معرفی کرد. x.AI گفت که Graak با شوخ طبعی و طنز و شیطنت به سوالات پاسخ می دهد. در فاز اول این چت بات به کاربران اکانت های پریمیوم شبکه اجتماعی X یا همان توییتر معرفی شد.

سپس، x.AI یک محیط توسعه یکپارچه به نام xAI PromptIDE را برای ادعاهای تحقیقاتی و مهندسی معرفی کرد.

ایلان ماسک برای «احساس راحتی» در تسلا 25 درصد از سهام این شرکت را درخواست کرد

در ماه ژوئن، سهامداران تسلا بار دیگر ایلان ماسک را به هدایت عمدی منابع و استعدادهای شرکت به شرکت هوش مصنوعی خود متهم کردند. در شکایتی که در دادگاه دلاور ارائه شد، آنها مدعی شدند که ماسک با تأسیس xAI، وظیفه امانتداری خود در قبال بخش هوش مصنوعی تسلا را نقض کرده و سال‌ها تلاش کرده است تا تسلا را به یک شرکت رباتیک تبدیل کند تا یک شرکت خودروسازی متحول کننده.

بخوانید  ارتش اوکراین از پل های بخار برای شلیک برجک های واقعی در جنگ با روسیه استفاده می کند

ماسک گفت که برای اینکه به عنوان مدیر عامل تسلا احساس راحتی کند، باید 25 درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشته باشد. در غیر این صورت، نمی تواند تسلا را به یک رهبر در بازار هوش مصنوعی تبدیل کند و ترجیح می دهد محصولات خود را خارج از تسلا بسازد.

در شکایت سهامداران تسلا، ماسک متهم شد که از داده های هوش مصنوعی تسلا برای تقویت مدل زبان کلان xAI خود استفاده کرده است.

قدرت، مواد مخدر، وعده های بزرگ و شگفتی های دیگر توسط ایلان ماسک!

پاورقی های پیرامون ایلان ماسک کمتر از دستاوردهای او به عنوان یکی از بزرگترین کارآفرینان جهان نیست. تمایل او به قدرت و کنترل در حوادثی مانند زمانی که او یک بخش کامل را در تسلا اخراج کرد، بیشتر مشهود است، زیرا از آنچه مدیر بخش می‌گفت خوشش نمی‌آمد. در زندگی شخصی قبل از اینکه برای دومین بار از همسر دومش جدا شود به او گفت: اگر کارمند من بودی اخراجت می کردم.

ماسک یک بار به وکیل و مشاورش گفت: «من واقعاً در مورد عشق احمق هستم. به دلیل پست های ماسک در

“از قدرتمندترین مردان جهان چه انتظاری دارید؟ رفتار حرفه ای ایلان ماسک از پاسخ منفی به این سوال دریغ نمی کند.” مهمانی با همسر سابق یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل سرگی برین، به راحتی بیان کرد که این ماده دارای کاربردهای روانی است.

چندین گزارش به نقل از منابع نزدیک به ماسک نشان داده است که او علاوه بر ماری جوانا و کتامین، از کوکائین، ال اس دی، اکستازی و قارچ نیز استفاده می کند. اما زمانی که این موضوع از حد شایعه فراتر رفت لری السیونبنیانگذار اوراکل و مدیر عامل سابق تسلا بدون مزاحمت از ایلان ماسک برای تحویل مواد به هاوایی دعوت کرد. الیسون یکی از دوستان نزدیک ماسک است.

بخوانید  کنترلر کامپیوتر بی سیم جدید 30 دلاری 8BitDo دارای چوب های ضد رانش و دکمه های قابل جابجایی مجدد است.

به گزارش وال استریت ژورنال، هیئت مدیره تسلا به دلیل پول و مواد مخدر رابطه بسیار نزدیکی با ماسک دارد و به همین دلیل او بارها در مقابل سهامداران این شرکت از او دفاع کرد اما در آخرین جلسه دادگاه پس از شکایت سهامداران تسلا. قاضی بسته پاداش مالی را رد کرد و 55.8 میلیارد دلار را برای ماسک لغو کرد. ماسک این جمله را غیرقابل قبول توصیف کرد.

هیچ کس نمی داند این میلیاردر چه چیزی را قابل قبول می داند. دو سال پیش شیون زلیسسرمایه دار سی و پنج ساله و مدیر عامل Neuralynx که از طریق لقاح آزمایشگاهی دوقلو باردار بود، گفت:

ایلان می خواهد نسل بچه های باهوش را گسترش دهد و به همین دلیل مرا تشویق کرد که با او بچه دار شوم.

این جمله تا حدودی یادآور چیزی است که ماسک هنگام معرفی xAI گفت. او معتقد است که هوش انسانی به اندازه کافی سریع بازتولید نمی شود، در حالی که هوش مصنوعی تا حد زیادی خودش را بازتولید می کند. آیا ماسک واقعاً می خواهد وضعیت هوش انسان را در نظر بگیرد؟

بیایید به بیانیه تایمز در مورد ایلان ماسک برگردیم. ما می‌توانیم او را یک نابغه، یک رادیکال، یک دوراندیش، یک صنعت‌گر، یک شومن یا یک فرد غیرمتعارف بنامیم، اما هیچ‌کس نمی‌تواند تأثیر عمیق او را بر توسعه بسیاری از فناوری‌ها در دنیای امروز انکار کند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر