ایالات متحده برای اولین بار در 50 سال گذشته روی ماه فرود آمد، اما همه چیز به آرامی پیش نرفت.

برای اولین بار در بیش از 50 سال، ایالات متحده یک کشتی را روی ماه فرود آورد، اما این ماموریت دقیقاً مطابق برنامه پیش نرفت.

Intuitive Machines یک فرودگر ماه ساخت که با موفقیت در 22 فوریه فرود آمد، اما این شرکت گفت که فقط سیگنال ضعیفی از فرودگر به نام Odysseus را شناسایی کرده است. در یک به روز رسانی وضعیت امروز، 23 فوریه، این شرکت گفت که Ulysses “زنده و سالم” در ماه است.

مردم با پیام هایی مانند “تصاویر یا اتفاق نیفتاده” به این خبر واکنش نشان می دهند. قرار است در اواخر امروز کنفرانس خبری برگزار شود و انتظار می‌رود که در جریان آن جزئیات بیشتری اعلام شود. به احتمال زیاد تصاویر جدیدی از سطح ماه نیز وجود خواهد داشت.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت فرود اولیس بر ماه “پیروزی بشریت” بود.

این اولین بار از زمان ماموریت آپولو 17 به ماه در سال 1972 بود که آمریکا به سطح زمین بازگشت. این یک ماموریت خدمه ای بود. هیچ کس در اولیس نبود، زیرا این یک مأموریت بدون خدمه برای تحقیقات علمی بود. ناسا امیدوار است که به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، انسان ها را به ماه بازگرداند، اما این ماموریت با تاخیر مواجه شده است.

یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی آمریکایی، Astrobotic، در ماه ژانویه فرودگر ماه خود را به سمت ماه پرتاب کرد. با این حال، همه چیز به اشتباه پیش رفت. این کاردستی که مقداری از موهای جی اف کی و جورج واشنگتن و همچنین خاکستر خالق «جن رودنبری» خالق «پیشتازان فضا» را حمل می‌کرد، زنده نماند.

بازگشت به ماه برای ایالات متحده و سایر کشورها دشوار بود. در سال 2023، آژانس فضایی ژاپن کاوشگر ماه خود را در فاصله 33 فوتی ماه قرار داد و ارتباطش را با این فضاپیما قطع کرد، با این فرض که آن سقوط کرده است.

بخوانید  تاریخ اکران فیلم Borderlands مشخص شد

ناسا میلیون ها دلار کمک مالی به شرکت های خصوصی مانند Intuitive Machines و Astrobotic برای کمک به پیشبرد سیستم های حمل بار تجاری به ماه ارائه کرده است. در نهایت، ناسا می خواهد یک پایگاه ماه بسازد و راه های جدیدی برای تقویت اقتصاد در ماه بیابد.

تنها چهار کشور تاکنون روی ماه فرود آمده اند: ایالات متحده، روسیه، هند و چین.

تحریریه مجله بازی یک گیمر