اکتیویژن نمی تواند بازی های بریتانیا را بفروشد تا نظر CMA را تغییر دهد

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود با CNBC، در پاسخ به سوالی در مورد استراتژی احتمالی این شرکت برای ارائه نظر نهاد قانون رقابت در بازار انگلستان و همچنین احتمال عدم فروش بازی های اکتیویژن بلیزارد در این کشور به منظور آنها را تحت فشار قرار دهد. بود حاضر به رد این رویکرد نبود و به سادگی گفت: “بیایید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد.”

محصولات اکتیویژن

در توضیح این تصمیم، CMA در توییتر گفت که “بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا توافق دارند که این ادغام به رقابت و بازی های ابری آسیب می رساند. CMA به این نتیجه رسیده است که بازی ابری باید به عنوان یک بازار باز و رقابتی برای توسعه سریع نوآوری به کار خود ادامه دهد. و انتخاب در این زمینه.”

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، احتمال دنبال کردن استراتژی عدم فروش بازی‌های Activision در بریتانیا را در صورت عدم بازنگری تصمیم CMA رد نکرده است.

از سوی دیگر، کمیسیون اروپا اخیراً این قرارداد را برای حفظ امید برای این شرکت تأیید کرده است. ظاهراً، توافق اتحادیه اروپا مایکروسافت را متعهد می‌کند که به اقداماتی مانند رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد تضعیف محیط رقابتی در بازار و توسعه معنی‌دار صنعت بازی‌های ابری توجه زیادی داشته باشد. مدت کوتاهی پس از این CMA وی در پاسخ به این تصمیم پاسخی تهیه کرد که در آن به نظر متفاوت اتحادیه اروپا احترام گذاشته شد اما تاکید شد که این نهاد در تصمیم خود تجدیدنظر نخواهد کرد.

بخوانید  طولانی ترین گردن دایناسور رکورد جدیدی را ثبت کرد

توضیح CMA ادامه می دهد: «پیشنهادات مایکروسافت که امروز توسط کمیسیون اتحادیه اروپا پذیرفته شد، به مایکروسافت اجازه می دهد تا شرایط این قرارداد را برای 10 سال آینده تعیین کند. آنها بازار آزاد و آزاد را با فضایی که تحت نظارت دائمی این بنگاه است جایگزین می کنند [مایکروسافت مدام] پلتفرم ها و شرایط فروش بازی های موجود در آنجا را تعیین می کند.

ماه گذشته، ناظر رقابت بریتانیا (CMA) خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را مسدود کرد و به جدی‌ترین انسداد تا کنون برای بزرگترین معامله بازی‌های ویدیویی در تاریخ تبدیل شد. مایکروسافت به زودی درخواست تجدیدنظر رسمی علیه این تصمیم خواهد کرد. اگرچه بسیاری بر این باورند که اکنون احتمال فروپاشی این معامله بسیار زیاد است. با این حال، به نظر می رسد که این شرکت به طور کامل امکان حذف محصولات Activision Blizzard از بریتانیا را برای تحت فشار قرار دادن تصمیم CMA رد نکرده است.

البته شایان ذکر است که انگلستان تنها جایی نیست که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با مشکل مواجه شده است. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نیز برای جلوگیری از این امر در ماه دسامبر علیه مایکروسافت شکایت کرد. البته هنوز نظر رسمی این نهاد به صورت قطعی اعلام نشده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر