اصرار CMA بریتانیا بر مسدود کردن قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

اما دلیل اینکه مایکروسافت پس از این تصمیم بازار بریتانیا را ترک نمی کند این است که این شرکت در حال حاضر 60 تا 70 درصد از سهم بازار بازی های ابری را در اختیار دارد. به عبارت دیگر، بریتانیا پس از آمریکا مهمترین منطقه جغرافیایی برای بازار مایکروسافت محسوب می شود. به ویژه با تلاش های ناموفق آنها برای دستیابی به جایگاهی در بازار ژاپن در سال های اخیر.

هر دو طرف این معامله اظهارات محکم و مطمئنی در این مورد داشته اند و هر یک از آنها بارها اعلام کرده اند که به این تصمیم اعتراض خواهند کرد. با این حال، کمیسیون اروپا با اشاره به تعهد مایکروسافت برای رسیدگی کامل به نگرانی‌های رقابتی و تلاش برای بهبود بازی‌های ابری در مقایسه با وضعیت فعلی، این قرارداد را تأیید کرد.

توضیح CMA ادامه می دهد: پیشنهادات مایکروسافت که امروز توسط کمیسیون اروپا پذیرفته شد، به مایکروسافت اجازه می دهد تا شرایط و ضوابط این بازار را برای 10 سال آینده تعیین کند و فضایی را جایگزین بازار آزاد و آزاد می کند که تابع مقررات دائمی این شرکت باشد. و [مایکروسافت مدام] پلتفرم ها و شرایط فروش بازی های موجود در آنجا را تعیین می کند.

این یکی از دلایلی است که گروه مستقل CMA پیشنهادات مایکروسافت را رد کرده و توافق را مسدود کرده است. اگرچه این نهاد دیدگاه متفاوت اتحادیه اروپا را می شناسد و به آن احترام می گذارد، اما همچنان بر تصمیم خود پافشاری می کند.

Call Of Duty و قرارداد مایکروسافت با Activision Blizzard

مثل همیشه، تنها زمان مشخص خواهد کرد که این مبارزات به کجا ختم خواهد شد. اما حتی اگر CMA در تصمیم خود تجدید نظر کند، مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد همچنان باید کمیسیون تجارت فدرال را در یک دادگاه رسمی شکست دهند تا توافق خود را نهایی کنند. حتی قبل از مخالفت دولت بریتانیا با این قرارداد، FTC در ژانویه به صراحت اعلام کرد که هیچ مذاکره ای برای حل و فصل انجام نشده است. این نهاد همچنان به شکل گیری نظر مستقل ادامه می دهد.

بخوانید  انتشار اولین تریلر سریال Secret Invasion و اخبار بیشتر از دنیای سینمایی مارول

اکنون CMA وی با اشاره به این اقدام، در توییتر خود اعلام کرد که «بریتانیا، آمریکا و اتحادیه اروپا به اتفاق آرا موافق هستند که این ادغام به رقابت و بازی‌های ابری لطمه می‌زند. CMA به این نتیجه رسید که بازی ابری باید به عنوان یک بازار باز و رقابتی به فعالیت خود ادامه دهد تا به سرعت نوآوری و انتخاب در این زمینه را گسترش دهد.

ناظر رقابت بریتانیا (CMA) با جلوگیری از تصاحب مایکروسافت بر استودیو اکتیویژن بلیزارد، بسیاری از طرفداران بزرگترین خرید در تاریخ صنعت بازی های ویدیویی را شوکه کرد. برخلاف انتظار، آن‌ها بدون اشاره به اهمیت بازی‌هایی مانند Call of Duty با آن مخالفت کردند و این بار نسبت به تأثیر این معامله بر صنعت بازی‌های ابری در آن کشور ابراز نگرانی کردند.

اکتیویژن بلیزارد پوستر و پرچم اتحادیه اروپا را خرید

ناظر رقابت بریتانیا علیرغم احترام به “نظر متفاوت” اتحادیه اروپا در مورد معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، بر تصمیم خود خواهد ایستاد.