استراتژی مایکروسافت برای «خرج کردن سونی در کسب و کار» در ایمیل داخلی 2019 فاش شد



به عنوان بخشی از دعوای جاری بین کمیسیون تجارت فدرال و مایکروسافت، یک ایمیل داخلی از مت بوتی، رئیس استودیوی بازی‌های ایکس باکس، که تیم استوارت، مدیر مالی مایکروسافت را تشویق می‌کند تا سونی را از تجارت خارج کند، منتشر شده است. این ایمیل که در دسامبر 2019 ارسال شد، برنامه‌های تهاجمی مایکروسافت را توضیح می‌دهد که تقریباً منجر به خرید سگا، نیانتیک و بانجی توسط این شرکت شد.

در ایمیل، ابتدا توسط لبهبوتی می نویسد: «ما (مایکروسافت) در موقعیت بسیار منحصر به فردی قرار داریم که می توانیم سونی را برای ورشکستگی خرج کنیم. اگر فکر کنیم که محتوای بازی‌های ویدیویی در ۱۰ سال آینده اهمیت دارد، ممکن است به گذشته نگاه کنیم و بگوییم: «برای جلوگیری از وضعیتی که Tencent، Google، Amazon یا حتی Sony تبدیل به دیزنی شده‌اند، ارزش از دست دادن ۲ یا ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ را داشت. از بازی‌ها و مالکیت بیشتر محتوای ارزشمند.”

بوتی در ادامه توضیح داد که چگونه “تقریباً غیرممکن” است که یک شرکت به دلیل سهام رقیب دیزنی، یک سرویس استریم جدید را راه اندازی کند، قبل از اینکه مقایسه ای بین خدمات پخش ویدیو و آینده صنعت ویدیو انجام دهد. بازی ها:

“در بازی‌ها، گوگل سه یا چهار سال با داشتن یک استودیوی کار فاصله دارد. آمازون هیچ توانایی در اجرای محتوای بازی را نشان نداده است. محتوا تنها شانسی است که ما داریم، از نظر کاتالوگی که روی دستگاه‌های فعلی کار می‌کند و توانایی سونی واقعاً تنها بازیکن دیگری است که می تواند با Game Pass رقابت کند و ما یک شروع دو ساله و 10 میلیون مشترک داریم.

در سال‌های پس از ارسال ایمیل، سونی و مایکروسافت هر دو نمونه کار خود را از طریق خرید استودیوهای بزرگ افزایش داده‌اند. در سال 2021، سونی سازنده Returnal Housemarque را خرید و به توسعه‌دهنده بازسازی Bluepoint Games اشاره کرد و به دنبال آن بانجی توسعه‌دهنده Destiny در سال 2022 قرار گرفت. در همان بازه زمانی، مایکروسافت استودیوی مادر Bethesda، Arkane و Tango Gameworks، ZeniMax Media را خریداری کرد و همچنین فرآیند خرید را آغاز کرد. اکتیویژن بلیزارد، دومی مسئول شکایت مداوم این شرکت علیه FTC است.

بخوانید  Tchia چقدر طول می کشد؟ - GameSpot

علاوه بر ایمیل Booty، چندین اطلاعات دیگر در رابطه با فعالیت‌ها و استراتژی‌های مایکروسافت در طول آزمایش فاش شد، مانند توضیح Xbox که Starfield قبل از خرید ZeniMax برای PS5 برنامه‌ریزی شده بود و مایکروسافت ادعا کرد که “جنگ کنسول را باخته است”.

به روز رسانی: پس از انتشار، یکی از سخنگویان مایکروسافت با GameSpot تماس گرفت و این بیانیه را بیان کرد: «این ایمیل سه سال و نیم قدمت دارد و 25 ماه قبل از اعلام خرید ما است. این به روندهای صنعتی اشاره دارد که ما هرگز دنبال نکرده ایم و مربوط به خرید نیست.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر